Wat is er nieuw

Afrikaanse Waaierhand met schimmel of witstip?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeanine
  • Startdatum Startdatum
J

Jeanine

Guest
Hallo,
Ik heb waarschijnlijk een probleem met mijn Afrikaanse waaier hand garnaal..sinds gister valt mij op dat hij een paar witte stipjes heeft en heel lichtjes dons op zich heeft..kan iemand mij helpen? Kan het dat het witstip is? Ik ben al met medicinale behandeling (jbl punktol xtra) begonnen voor de zekerheid..een paar dagen voor mij dit opviel was er een witte black molly die enkel verticaal kon zwemmen..ik heb hem in ziekenbakje met klein laagje water gezet maar hij is helaas gestorven :-(...help!?!

Welkom,Janine,op het Af.

Vertel eens ,volgens het lijstje.

Om een behandeling te starten,moet je eerst de waterwaarden checken.

n het verversingsbeleid.

Hallo,ik heb sinds 2 weken een 80x40x40 Juwel bak, ik heb een kleine bioflowpomp en geef eerlijk toe nog beginner. We hadden eerst een 60cm bak maar deze ging lekken dus de verhuizing is jammer genoeg snel moeten gaan..het enige dat ik veranderd heb is de bodem..wij hadden deze wit maar toen ik las dat dit niet zo leuk was voor de beestjes heb ik hem zwart gemaakt..

En nu heb ik zo een gevoel dat sommige vissen een beetje schuin zwemmen :-(..niks aan te merken voor de rest..mss zit t tussen mijn oren..

Jeanine.
Je hebt 2 weken ,,De 80 cm. Normaal is 3 weken.
Door nieuwe bodem,geen bacterie.

In de bio-flow zit ook weinig.
Grote kans dat je nitriet hebt.
Krijg je normaal in de derde week.
Ververs 1/3 water.

En geef de waterwaarden eens,als je die kan meten.

Lijkt me sterk dat waaierhand garnalen witte stip kunnen krijgen,zie op die van mij ook stippen zitten en dons aan hun poten maar is normaal.
Plaats eens foto's van heel het gebeuren als je kan.

Als ze waaieren is er niks aan de hand.
Ze krijgen toch een nieuwe jasje.

Ik heb snel moeten handelen aangezien ik barst had :-(..ik zie nu 1 witachtig stipje op blue neon ..ga nu FF testen..over 5 min meer info...bedankt iedereen alvast voor het meedenken!

Ik heb ook altispinosus zitten...mocht iemand interesse hebben in 1 ;-)

PH 6,8,,.KH; 6�d...NO3; 7mg/l...NO2; 10mg/l...nu moet ik wel zeggen dat ik gister +-40% ververst heb..

Hij heeft z'n waaiertjes ingetrokken :-(

Hij heeft z'n waaiertjes ingetrokken :-(

Oooh ik zie dat hij net verveld is! Mss ben ik gewoon te bang dat t verkeerd gaat....vorige week kwam MN zoon thuis met 1 clownbotia uit gemixte dierenzaak...ik haal altyd in gesp. Aquazaak alles en na research kwam ik erachter dat t groepsdiertjes waren en groot werden kheb hem gewoon terug gebracht!..

No2 10 is niet best

Snel water verversen

Is dat geen typefout? Zo neen: inderdaad snel verversen.

~ Ivo

Als hij vervelt is, is het normaal dat hij even niet waaiert en zich gaat verstoppen. Zijn schild moet eerst nog uitharden, duurt ong 24u. 🙂

Nee NO2 ; 1

En dat schuinzwemmen?zou dat kunnen of kan dat alleen verbeelding zyn?..oh sorry iedereen maar kheb er zo weinig ervaring mee :-(

We hebben de waaierhand al bijna 2 jaar MN zoontjes zijn blij dat Tommy ge update is! ;-)

Mooi beesten zijn het die waaiers maar de No2 moet 0 zijn hoor en als je na verversen nog meet is het echt op een dramatisch niveau geweest natuurlijk.

Vreemd toch...ik ververs iedere week t water en ook stofzuiger ik de bak iedere dag met stofzuiger voor op luchtpomp...mss doet bioflow geen goed werk?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan