Wat is er nieuw

al mijn guppen gaan om de beurt dood

• Onderwerp starter Onderwerp starter FemkeLisanne
  • Startdatum Startdatum
F

FemkeLisanne

Guest
Ik had een aantal weken geleden last van zweefalgen en ik heb toen een kweek lang mijn aquarium afgeplakt. dit hielp maar heel matig dus heb ik een middeltje gekregen van een aquarium winkel. dit was een kuur en die hielp ook niet echt geweldig. op de verpakking stond bij geen of weinig resultaat 2x50 verversen en kuur herhalen. dat heb ik gedaan en dat werkte ook niet helemaal en er gingen al een aantal guppen dood. na de kuur van 7 dagen heb ik 2 dagen erna bijna al het water ververst. een voordeel het water is nu heel helder. maar al mijn guppen gaan 1 voor 1 dood. ik zie helemaal niks aan ze en de waardes zijn ook goed!

er zitten trouwens ook nog algeneters en pareldanios in en die doen het heel goed!

protalon - 707 algen preparaat

NO� mg/l = 10
NO� mg/l = 0
GH = 7
KH = 6
PH tussen 7,2 en 7,6
CL� mg/l = 0 - 0,8

Zit er chloor in je kraanwater ?

Dit zou wel de oorzaak kunnen zijn, rest van de waardes zien er normaal uit.
Temeratuur ook ok ?

Er zit chloor in je water en wellicht dat dit de oorzaak is zoals Diesel ook al aangeeft.
Omdat de andere vissen geen rare dingen meemaken zou ik denken dat er gewoon iets in je water moet zitten waar de Gup niet goed tegen kan.

chloor word praktisch niet meer gebruikt

je hebt gemeten met strips vermoed ik

die geven dikwijls aan dat er chloor is
chloor ruik je normaal wel
hang er een luchtpomp in en de eventuele chloor vervliegt

Wel dan je lichtkap openzetten, anders kan het nog niet weg 😉

ik heb al een tijd een aquarium en ik heb nog nooit ergens last van gehad. ik heb ook een aparte emmer voor mijn aquarium, daar heeft nog nooit sop in gezeten. dus dan moet het uit mijn kraan komen? dat lijkt me sterk, maar ik ga het proberen!

Bedankt.

en de bak van m'n moeder beneden met guppen die doen het ook gewoon goed!

YES!!

het chloor is gezakt naar 0! de overgebleven guppen zwemmen er weer mooi bij.

Heel erg bedankt voor jullie reactie!

gr Femke

Gelukkig maar!

s6 er weer verder mee 😉

Dankje!!

Dan zijn er toch bij jouw in de buurt waarschijnlijk werkzaamheden aan de waterleiding geweest, want in het nederlandse leidingwater, wordt geen chloor gebruikt, het is zelfs verboden door KIWA.
Om dit te voorkomen kan je aquasafe o.i.d. gebruiken, normaal is dat overbodig.

Gr. Rob.

oh oke!

ik heb geen idee haha maar bedankt!

Ik zou eens contact opnemen met dat bedrijf en heel boos worden!!!

RobB zei:
Dan zijn er toch bij jouw in de buurt waarschijnlijk werkzaamheden aan de waterleiding geweest, want in het nederlandse leidingwater, wordt geen chloor gebruikt, het is zelfs verboden door KIWA.
Om dit te voorkomen kan je aquasafe o.i.d. gebruiken, normaal is dat overbodig.

Gr. Rob.

Ik voeg bij elke verversing een beetje aquasafe (of vergelijkbaar product) toe. Het bindt zware metalen en is goed voor slijmhuid van de vissen. mijns inziens kun je hierin niet verkeerd gaan.

Jurgen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan