Wat is er nieuw

Algeneter doet vreemd

• Onderwerp starter Onderwerp starter MilleMaster
  • Startdatum Startdatum
M

MilleMaster

Guest
Vraagje, nadat ik gisteren mijn hele aquarium van 60*30*30 heb overgezet naar een 80*30*36 bak lijken alle vissen het goed te hebben doorstaan. Dat zijn 5 neon tetras, 5 rode fantoom zalmpjes, 5 cardinaal tetras, 4guppen, 3 plattys, 2 antennebaarsjes en een algeneter. De algeneter is vreselijk druk en schiet regelmatig als een gek door de bak. Iemand enig idee war dit kan zijn?

Alvast bedankt voor eventuele reactie

Ik denk dat het stress door het overzetten is, Denk als het langer blijft dat je dan je beter zorgen kan gaan maken

Hoe lang heeft de grotere bak ingedraaid?

Dat denk ik zelf ook maar kan ik daar ook nu nog wat aan doen? Door bv het licht uit te laten of moet ik nu gewoon duimen gaan draaien, bak met rust laten en hopen dat het goed komt?

De bak heb ik niet in kunnen draaien staat op dezelfde plaats als het vorige aquarium. Ik ben als volgt te werk gaan:
-Oude bak gedeeltelijk leeg gehaald en water bewaard zodat ik deze kon verplaatsen.
-Nieuwe bak op de plaats gezet en voedingsbodem en nieuw grind geplaatst.
-Opgevangen aquarium water in nieuwe bak gepompt.
-planten overgezet + nieuwe planten geplant.
-Overige attributen overgeplaatst.
-Oude bak verder leeggehaald zodat vis makkelijk te vangen was.
-Vissen overgezet.
-water verder overgepompt.
-Nieuwe bak verder gevuld met schoon water met zelfde temperatuur als bak.
-Pomp en verwarmingselement overgeplaatst, pomp bewust niet schoongemaakt.

M.a.w. Alles overgezet en al het 'oude water' ook hergebruikt. Water getest voordat ik het heb overgepompt en dat was prima.

Is ie niet gewoon zoekende? Zijn leefomgeving is wel totaal veranderd natuurlijk...

Geen idee ben een echte beginner dus dat weet ik niet. Maar het gedrag is echt raar, zou bijna denken dat hij aan de drugs is. Echt als een totale adhd er door de bak vliegen om daarna weer rustig algen te gaan eten van planten of het attribuut dat is meeverhuist.

Ik denk dat het vooral stress is van sowieso het overzetten. Gewoon even afwachten lijkt mij.

Algeneter lijkt weer de oude. Dus of de drugs die die gesnoven had is uitgewerkt of het was i.d.d. Gewoon de stres 🙂

Welke "algeneter" hebben we het over. Kunnen ongeveer 400+ soorten zijn.

Ik had dito hetzelfde met mijn algeneters toen ik ze overzette in een andere bak.
En na een paar dagen waren de meiden weer rustig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan