Wat is er nieuw

algeneter met hele dikke buik?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dennis29
  • Startdatum Startdatum
D

dennis29

Guest
goedenmiddag allenmaal.

ik heb een tropische aqarium de Dubai 180-liter,

echter heb ik sinds vandaag ontdekt dat me algeneter een hele dikke buik heeft en een wazige witte vlek op zijn/haar rug,
ik heb een vraag hierover. hoe weet ik welke ziekte dit i0s.

met wat moet ik dit behandelen?
moet ik de hele bak behandelen?
moet ik de vis apart zetten?
kan ik eventueel een foto uploaden zoja hoe?

graag verneem ik van jullie evaren forum gebruikers.

a;vast bedankt voor de reactie's

goedenmiddag bert.

ik heb geen idee welke het exact is wel wil ik je eventueel een foto ervan toesturen indien ik weet hoe dit moet.

dennis29 zei:
goedenmiddag bert.

ik heb geen idee welke het exact is wel wil ik je eventueel een foto ervan toesturen indien ik weet hoe dit moet.

Hierboven staat een link.
Laad die op.
en ga in je bestand zoeken.

Of van Photobucket ,als je dat hebt.

ik heb het proggie gedownload en foto erop gezet vraag me alleen niet waar smile.

hallo Bertus.

nee die heb ik helaas niet

436516_0_82_algeneter.jpg

zo gelukt

Die ziet er niet fraai uit idd,wat voer je deze vis?
Verder ziet de bak er ook niet echt goed bijgehouden uit als ik het goed zie en plantjes moet je echt uit de potjes halen want steenwol is voor de bewoners geen geschikt materiaal om in de bak te hebben.

Wat John zegt sluit ik me bij aan.

Plus, is dit niet een soort uit het Pterygoplichthys, welke eigenlijk allemaal bakbeesten worden die niet thuishoren in een 180 liter aquarium?

~ Ivo

Pterygoplichthys gibbiceps lijkt hij op.

Denk met waterzucht?

Bij indentificatie, L nrs. Frits heeft er ook 1.

goedendag john.

de potjes waarover je het hebt is de steenwol uitgehaald en opgevuld met substraat. voor extra gewicht.
het ziet er inderdaad niet lekker uit maar kan je verzekeren tis minder smerig als dat je kan zien. maar buikwaterzucht?
is dit te behandelen en zoja met wat?

esha2000?

alvast bedankt

hoi Bertus.

waterzucht is dit te behandelen?

deze algenter waarvan ik er 2 heb krijgen eens per week een algentabletje. merk weet ik niet zo uit mijn hoofd.

hoi ivo.

het aquarium is uitgezocht op grote van de vissen, ik heb er tevens ook 6 maanvissen ongeveer 12 tot 15cm lang inzitten en dit gaat prima.

dennis29 zei:
goedendag john.

de potjes waarover je het hebt is de steenwol uitgehaald en opgevuld met substraat. voor extra gewicht.
het ziet er inderdaad niet lekker uit maar kan je verzekeren tis minder smerig als dat je kan zien. maar buikwaterzucht?
is dit te behandelen en zoja met wat?

esha2000?

alvast bedankt

Ok sorry voor de verkeerde conclusie.
Buikwaterzucht is zo goed als niet te behandelen helaas.

geeft niks hoor.

ben blij dat er mensen zijn die gewoon zeggen wat ze denken smile.

dennis29 zei:
het aquarium is uitgezocht op grote van de vissen, ik heb er tevens ook 6 maanvissen ongeveer 12 tot 15cm lang inzitten en dit gaat prima.
Hoe lang heb je dat al zo?

ik heb dit aquarium systeem al meer dan 6 maanden.
ik heb wel een afspraak met dierenzaak dat als de vissen te groot worden ik deze kan onderbrengen bij hun. hun hebben daar ook echt de bakken voor.

de vermoedelijke buikwaterzucht heb ik vandaag pas ondekt.
maar zit met een vraag als het buikwaterzucht is hoe kan het dan dat er een grote witte vlek op zijn/haar rug zit?

alvast bedankt

met de vissen bedoel ik enkel de algeneter smile.

maanvissen blijven evenals de botia.s en colisia lalia

Je hebt het over 180 liter, dus het is een bak van een meter breed?
Uitgezocht op de grootte van de vissen zeg je. Door wie?

deze zijn door een evaren man bij de pets place bij elkaar uitgezocht deze persoon heeft meer dan 15 jaar evaring met de vissoorten en weet dus ook welke soorten bij welke kunnen.

Vissen met o.a. stress krijgen vaak bepaalde vlekken en als je leest wat buikwaterzucht precies is is is dit ook geen gek gevolg.
Is natuurlijk niet 100% zeker dat het buikwaterzucht is maar lijkt er wel heel veel op en ziet er niet best uit zo,je kan het ff aankijken maar zou zelf de vis over niet te heel lange tijd uit z'n lijden verlossen als het niet beter wordt...

Ja, Natuurlijk.
Vissen die 30-35 cm worden.= 2 x Pterygoplichthys gibbiceps.
Dennis, ze kijken gewoon wat ze bij jou kwijt kunnen, en hoeveel ze kunnen vangen.
Kom nou Dennis.

Dus wij zijn onervaren? Wij hoeven niet aan jou te verdienen.

ik las zojuist iets over zout behandeling kan iemand mijn vertellen hoe dit moet en hoe ik dit het beste kan aanpakken. over stress eet ik niet veel wel weet ik dat het vreetzakken zijn smile als we voeren dan zijn ze allemaal van de partij. smile

alvast bedankt

clownbotia's

Een drama visbestand in een veel te kleine bak. Die opgeblazen vis ziet er ook wel erg oncomfortabel uit, weet niet hoelang dit zo is maar is zou de vis niet al te lang laten lijden. Staat op knappen, zal niet lekker voelen denk ik....
De verkoper bij de pets place verkoopt ook nog steeds goudvissen in een kom, dus dat zegt genoeg..... als ze maar wat kunnen verkopen.
Clownbotia hoort in een bak van ongeveer 2 meter, kan zo'n 25/30cm worden.... ofwel goede voorlichting heb je gekregen 😉

dat hoor je mij niet zeggen hoor.
ik ben blij met dit soort forums wel ben ik sceptisch wat de antwoorden betreft, maar ik neem ook zeker adviezen aan hoor.

dennis29 zei:
ik las zojuist iets over zout behandeling kan iemand mijn vertellen hoe dit moet en hoe ik dit het beste kan aanpakken. over stress eet ik niet veel wel weet ik dat het vreetzakken zijn smile als we voeren dan zijn ze allemaal van de partij. smile

alvast bedankt

Het zijn geen zoutwatervissen, dus dat mag je nooit doen.

dennis29 zei:
ik ben blij met dit soort forums wel ben ik sceptisch wat de antwoorden betreft, maar ik neem ook zeker adviezen aan hoor.

Nou,neem nou maar aan ,dat we geen onzin vertellen.
Wat jij hebt ,hebben we allemaal al eens meegemaakt.
buikwaterzucht - Wilco en Elvira de Ridder

Buikwaterzucht is een aandoening bij vissen waarbij ze een grote buikomvang
hebben en de schubben van het lichaam af staan (zoals een dennenappel).
www.elfwdr.nl/vijver/Visziekten/buikwaterzucht.htm -

ok dan doe ik dat niet. ik wil gewoon ook beter worden en meer kennis opdoen wat vissen betreft. mijn vraag over de algeneter? moet ik deze apart zetten?

alvast bedankt

dennis29 zei:

Ik heb me tot nu toe buiten het verhaal van je bestand gehouden omdat de vis nu de prioriteit heeft maar kan het toch niet laten om op deze te reageren.

Hoezo sceptisch over antwoorden van mensen die met passie deze hobby uitvoeren en met andere mensen hun ervaringen willen delen om die ook zo best mogelijk van hun hobby ivm het cre�ren van goede omstandigheden voor de dieren te laten genieten?

Zou zelf er meer van aantrekken dan van een verkoper die moet leven van de dingen en dieren die hij aan je verkoopt! 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan