Wat is er nieuw

Alternatieven egg crate

Roomsnoes_06

Well-known member
Lid geworden
2 augustus 2022
Leeftijd
24
Heeee,

Voor de bouw van het paludarium wil ik graag egg crate gaan gebruiken als verhoogde valse bodem. In de aquarium zaken kan ik nergens egg crate vinden. Weet iemand een goed alternatief voor dit spul en waar dit te koop is? Deze laag moet best stevig zijn omdat het een bodem moet houden waar verschillende stenen en hout op liggen. Deze laag word verhoogd. Er komen waarschijnlijk pvc pootjes onder. Tenzij iemand hier ook een alternatief voor heef

Ik ben benieuwd naar jullie ideën 🙂

Misschien heeft @Fozzy een idee.

Als het puur gaat om de hoogte dan kan je ook lavastenen in een waszakje doen. Kost vrijwel niets en ligt ook stevig.

Als het puur gaat om de hoogte dan kan je ook lavastenen in een waszakje doen. Kost vrijwel niets en ligt ook stevig.
Dat gaat het helaas niet worden. In het paludarium komt een verhoogd landgedeelte dat als het ware op het water ligt met daaronder zwemruimte voor garnaaltjes of vissen.
Egg crate ga je ook niet vinden, je bent op zoek naar stekkenrooster.
https://zeeaquarium-winkel.nl/stekken-benodigdheden
Kijk superr dat is het! Is dit ook stevig genoeg? Ik heb hier wel iets van voorbij zien komen maar ik wist niet zeker of het ook in mijn afmeting verkrijgbaar was.

Zie best van dit soort dingen voorbij komen op AliExpress of temu...vertrouwt iemand van jullie dit spul? Zou spijtig zijn als daardoor al het leven dood zou gaan...

Nou ik zou met gevoelige bewoners zelf geen risico nemen met Alie en de levertijd is vaak ook langer.

Kijk superr dat is het! Is dit ook stevig genoeg? Ik heb hier wel iets van voorbij zien komen maar ik wist niet zeker of het ook in mijn afmeting verkrijgbaar was.

Het is steviger dan de originele amerikaanse egg crate waar normaliter aan gerefereerd wordt.
Dat is van origine flinterdun en bedoeld om eieren te verpakken om daarna weg gegooid te worden.
Op maat maken is vrij simpel, knippen met een tang of zagen is geen probleem.

Zie best van dit soort dingen voorbij komen op AliExpress of temu...vertrouwt iemand van jullie dit spul? Zou spijtig zijn als daardoor al het leven dood zou gaan...

Valt over het algemeen wel mee, merendeel wat wij in de aquaria gebruiken komt uit china.
Voor gebruik even schoonmaken en niet druk om maken.

Deze dus, stevig spul, ga je met een mesje niet snijden… zijn 15/20mm dik.
https://fritskuiper.nl/product/blue-marine-stekken-rooster-26x515-cm/
En dan ff naar de bouwmarkt of Wildkamp voor een stuk pvc om de verhoging te maken.
Voorbeeld in dit filmpje.

Als je op stekkenrooster niks geschikts vind kan je nog googelen op louvre rooster

Deze dus, stevig spul, ga je met een mesje niet snijden… zijn 15/20mm dik.
https://fritskuiper.nl/product/blue-marine-stekken-rooster-26x515-cm/
En dan ff naar de bouwmarkt of Wildkamp voor een stuk pvc om de verhoging te maken.
Voorbeeld in dit filmpje.

Die zag ik ook inderdaad. Er staat bij de Frits Kuipers alleen geen dikte aangegeven.
Ik bedenk me net dat pvc hol is van binnen. Gaan pvc pootjes niet drijven? 😶🤨

Die zag ik ook inderdaad. Er staat bij de Frits Kuipers alleen geen dikte aangegeven.
Ik bedenk me net dat pvc hol is van binnen. Gaan pvc pootjes niet drijven? 😶🤨
Komt toch gewicht op te liggen op dat rooster? Dan zal het niet gaan drijven, zeker niet als je nog een paar gaten in de pvc boort

Heeee,

Voor de bouw van het paludarium wil ik graag egg crate gaan gebruiken als verhoogde valse bodem. In de aquarium zaken kan ik nergens egg crate vinden. Weet iemand een goed alternatief voor dit spul en waar dit te koop is? Deze laag moet best stevig zijn omdat het een bodem moet houden waar verschillende stenen en hout op liggen. Deze laag word verhoogd. Er komen waarschijnlijk pvc pootjes onder. Tenzij iemand hier ook een alternatief voor heef

Ik ben benieuwd naar jullie ideën 🙂
Ik heb t van de week bij Diebo in Nieuwegein gehaald, 29,95 voor 120x60cm. Wel ff vragen want t ligt niet standaard in de schappen.

Ik gebruik van die grijze pvc buizen (regenpijp en etc) voor holletjes in kweekbakken, met daarop wat anubia's oid geplakt. Blijft keurig liggen....

Ik gebruik van die grijze pvc buizen (regenpijp en etc) voor holletjes in kweekbakken, met daarop wat anubia's oid geplakt. Blijft keurig liggen....
Kijkk daar kan ik mee aan de slag. Goed idee om er plantjes tegenaan te plakken. Dat is inderdaad een geweldig idee. Maakt het veel natuurlijker

De stekkenroosters gaan voor nog best wat redelijk geld weg..jeetje soms is het echt even schrikken. Gemiddeld zo rond de 40 euro...
Ik kwam deze tegen bij coral en fish. Zou dit iets zijn? Best groot prijs verschil 😶

https://coralandfishstore.nl/koraal...uxSPCKUHtUeWXsXQ1qapM_yntXZT-dSUaAsEtEALw_wcB

Kijkk daar kan ik mee aan de slag. Goed idee om er plantjes tegenaan te plakken. Dat is inderdaad een geweldig idee. Maakt het veel natuurlijker

De stekkenroosters gaan voor nog best wat redelijk geld weg..jeetje soms is het echt even schrikken. Gemiddeld zo rond de 40 euro...
Ik kwam deze tegen bij coral en fish. Zou dit iets zijn? Best groot prijs verschil 😶

https://coralandfishstore.nl/koraal...uxSPCKUHtUeWXsXQ1qapM_yntXZT-dSUaAsEtEALw_wcB
Dat zijn dezelfde als in mijn post met de link van Frits Kuiper volgens mij.

Welkom in de wereld van zeewater :DD
Moet zeggen dat ik vrijwel altijd de goedkoopste koop bij oceanstore en ook een kortingscode gebruik.

Ik heb trouwens in mijn Juwel gebruik gemaakt van ecolat (borderranden) en die verticaal staan. Je kunt eens kijken of je daar iets mee kunt?

Welkom in de wereld van zeewater :DD
Moet zeggen dat ik vrijwel altijd de goedkoopste koop bij oceanstore en ook een kortingscode gebruik.
Haha ja daar lijkt het zeker op. Al is een zee aquarium zelf niet zo goedkoop als gedacht😂 Misschien een hele raar vraag nog, maar het landgedeelte komt dus op pootjes. De gehele bodem is dus in principe zwemwater. Zou het handig zijn om de gehele bodem met bodemlaag te bedekken met een laagje zand, komt er geen bodemrot onder het landgedeelte?
Ik denk alleen niet dat er ook klein verpakkingen bestaan voor zand 🫣

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan