Wat is er nieuw

Ancistrus eitje

Leonieandfishies

Active member
Lid geworden
23 juni 2023
Leeftijd
35
Hallo allemaal,

Al vrij lang heb ik 2 ancistrusse , man en vrouw.
Ik had niet het idee dat ze naar elkaar omkeken maar afgelopen vrijdag zag ik 1 eitje liggen, voorin de bak. Hij lijkt te zijn afgedreven, of ze hebben eitjes gelegd en deze is niet opgegeten?
Geen idee, ik kan in ieder geval nog geen nest vinden..
Eitje heel voorzichtig in een netje gehangen om te zien of er iets uit zou komen. Gisteravond zag ik een uitsteekseltje uit het eitje steken en vanmorgen, eitje weg! Het onhulsel ligt echter nog wel in het netje.
Komt een klein ancistrusje uit een ei met dooier, en blijft er dan een omhulsel liggen of is het hele ei zeg maar de dooier waar hij nog even van snoept?
Als er al een visje is dan kan ik m in ieder geval in het netje niet meer vinden...

Meestal houden ze een dooierzakje aan de eerste dag(en).

Meestal houden ze een dooierzakje aan de eerste dag(en).
Dat heb ik gelezen. Ik had maar 1 eitje gevonden, die heb ik in een netje gedaan, gisteren zag ik uit dat eitje een soort uitsteeksel, en vanmorgen lag er een leeg omhulsel. Een visje kan ik echter niet vinden... kan me niet voorstellen dat dat visje zo klein is dat hij door het gaas van het netje gegaan is eigenlijk maar feit is dat er alleen een omhulsel ligt, dus wie weet..

Blijft er altijd een omhulsel achter als het visje eruit komt? Ik dacht dat misschien anders het eitje opgelost zou kunnen zijn of iets dergelijks.

Ik heb ondertussen wel een hol gevonden met ancistrus man erin, misschien dat daar dan toch een nest zit.

Blijft er altijd een omhulsel achter als het visje eruit komt? Ik dacht dat misschien anders het eitje opgelost zou kunnen zijn of iets dergelijks.
Ja er blijft altijd een omhulsel achter voor zover ik weet.

Ja er blijft altijd een omhulsel achter voor zover ik weet.
Haha ok! Nou dan ben ik heel benieuwd waar dat visje gebleven is haha. Kan me niet voorstellen dat hij eruit gekund heeft maar t ziet er toch echt naar uit dat er een visje uit het eitje gekomen is. Mocht ik er eentje (of meer) spotten dan geef ik een update.

Ik hou de man vandaag de hele dag al in de gaten, hij verlaat de rots geen seconde. Draait constant heen en weer, en blijft in allerlei posities in de opening liggen, ik heb het idee dat daar wel meer zit... durf m alleen niet op te tillen om te kijken

Nest gevonden!! Heb de rots waar de man in zit voorzichtig met de opening naar de andere kant gelegd, dan kan ik erin kijken. En ja hoor.... eitjes!

De steen zit volet babyancistrussen ondertussen. Het zijn er echt wel een stuk of 30 denk ik.

Dan nog eem vraagje... ze zitten in de bak waar ook de guppies van mijn zoon in zitten, zijn de babyancistrusjes veilig voor de guppybek wanneer ze vrij gaan rondzwemmen??

Het is goed je af te vragen hoeveel je er over wilt houden. Ancistrussen kweken als konijnen en marktplaats staat er soms vol mee. Zelfs gratis raak je ze misschien niet kwijt. Ze zijn schattig als ze klein zijn, dat wel. Maar kleine visjes worden groot.

Het is goed je af te vragen hoeveel je er over wilt houden. Ancistrussen kweken als konijnen en marktplaats staat er soms vol mee. Zelfs gratis raak je ze misschien niet kwijt. Ze zijn schattig als ze klein zijn, dat wel. Maar kleine visjes worden groot.
Goed dat je zorgt dat mensen zich dat beseffen maar dat wist ik al wel .. dat was de vraag dan ook niet.

Ik vroeg me af of een guppie een baby ancistrus visje op zou kunnen eten of niet ?

Ik heb echt al jaren vissen maar nog nooit een koppeltje ancistrussen met eitjes gehad, geen idee dus of ze opgegeten kunnen worden.

Guppen zullen niet je ancistrussen eten. Maar ik zal ze sws niet nu overzetten vanwege andere waterwaardes en stress.

Guppen zullen niet je ancistrussen eten. Maar ik zal ze sws niet nu overzetten vanwege andere waterwaardes en stress.
Okey dankje. Nee dat was ik ook niet van plan hoor, vroeg me gewoon af of de voorraad mini visjes nog wel zou uitdunnen wanneer ze vrij gaan rondzwemmen of dat ik vast naar een nieuw onderkomen kan gaan zoeken haha.

Ze zaten bovenin de steen, nu onderin.. ik dacht al dat het er veel waren van wat ik zag maar het zijn er nog veel meer. Ze zitten nu nog vrij stil en na 40 ben ik gestopt met tellen maar ik zag er bovenin nog meer..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan