Niet exact anubia's, maar er zijn veel van hun familieleden die als kamerplanten gehouden worden.
Dat is net zoiets als elke bal een tennisbal te noemen
😉
Bal familienaam, tennisbal, voetbal, rugbybal, basketbal, biljartbal, bowlingbal, handbal etc geslachtsnamen.
Een Anubias is slechts een geslacht van planten uit de familie van Aronskelken. Uit deze familie zijn andere geslachten geschikter voor emerse kweek in een bakje aan de rand van het aquarium.
@Lex Ik heb Anubias wel eens geprobeerd over te houden buiten het aquarium. Dit waren planten die ik uit mijn eigen aquarium had gehaald. Ze verpieterden heel snel, ik denk omdat de luchtvochtigheid gewoon te laag was. Dit zijn eerder planten voor in een terrarium met hoge luchtvochtigheid. Wellicht weet
@Fozzy of het onder zulke omstandigheden haalbaar is.
Ik denk dat je meer geluk gaat hebben als je een plant bij een kweker koopt of die een zaak net binnen heeft. Deze aquariumplanten worden emers gekweekt. Weliswaar bij hoge luchtvochtigheid maar het blad is dan als ik me goed herinner toch wat harder dan dat van submers gekweekte planten.
Ik moet erbij zeggen dat ik het weinig kans geef, maar het zou interessant zijn om te zien hoe een Anubias het emers bij je aquarium gaat doen.