Wat is er nieuw

Apistogramma bakje van René B

De 2 kleinere mannen inderdaad, kan ze beide gewoon voor 2 vrouwen omruilen. Ben er echter nog niet over uit of ik er nog 2 vrouwen bij wil, of maar 1.

Als je al een vrouwtje hebt zou ik er als nog 2 bij zetten want anders kan Een vrouwtje helemaal worden weg gepest en anders wordt het verdeelt over twee vrouwtjes en er zitten veel schuilplaatsen en niet zo veel bijvissen in

Dus ik zou voor 2 vrouwtjes gaan

Mijn beste ervaringen waren ��n vrouwtje bij een rustig mannetje of drie vrouwtjes bij een "normaal/opdringerig" mannetje. Liefst meer, maar daar had ik geen ruimte voor. Bij twee heb je inderdaad een kans dat er eentje door zowel het mannetje als het dominante vrouwtje wordt verjaagd, waardoor deze weg kwijnt of in grote mate van stress leeft (geen leuk gezicht). Bij drie wordt de aandacht meer verdeeld en wordt niet telkens hetzelfde vrouwtje opgezocht.

En mijn complimenten voor een prachtige bak!

Rene, sluit me bij Jeppo aan, Maar jezus wat heb jij een mooi bakken, voor mij persoonlijk met die van Gert de mooiste op het forum.

Dank 😀

Klopt, hebben jullie gelijk in. Ik twijfel echter nog wat omdat het gedrag van de vissen vergelijkbaar is met de cacatuoides, en dat zijn niet echt lieverdjes natuurlijk. Ik heb wel voldoende schuilplaatsen en zichtbekers, dus kan ook erg goed gaan.

Leuke toevoeging aan de bak gedaan, vanavond of morgen volgt beeldmateriaal 😉

Ik gok een loricariidae.

edit: oh, p.b.tje van Ren� gemist, ik gok: GEEN loricariidae 😀

~ Ivo

😀 😀

Ik zal zo even een filmpje plaaten.

Filmpje:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=h9WzzqOlB2c&feature=youtu.be[/video]
Een groepje van 13 Paracheirodon simulans. 20 had ook wel gekund, en was ook mooier geweest, maar omdat het nog zulke iele visjes zijn heb ik het eerst hierbij gelaten, als ze groter zijn zie ik wel hoe het geheel dan lijkt.

Wat een prachtige back! Simulans zijn prachtige visjes, heb ze zelf ook.

Je Guppen vind ik het mooist! 😉

Haha, ik kwam ze per toeval tegen in de dierenwinkel.
Normaal vind ik guppen weinig aan, maar deze waren wel erg mooi. Het mannetje zijn vinnen zijn helaas wat minder ('slordig' om het zo maar te noemen).

Ik zal eens kijken of ik ze wat beter op de foto kan krijgen.

Ja doe dat maar kan hetmfilpje namelijk niet zien

Erg mooi filmpje zeg wat een kwaliteit, ben je niet bang dat die guppen gaan kweken als konijnen?.

Ik heb 8 altijd hongerige maanvissen 😛
Een overschot aan jongen ben ik dus niet bang voor.

Ik ben benieuwd hoe lang ze nog zo mooi scholen 😉

~ Ivo

Rene, Wilde het zelf al zeggen maar dacht laat ik dat maar achterwege. Altijd fijn he levend voer ook nog eens gezond

Klopt 😉

Mijn vorige school bleef altijd wel bij elkaar. Ze hingen dan wel meer stil, maar bleven wel als een groep bij elkaar.

Rene B zei:
Haha, ik kwam ze per toeval tegen in de dierenwinkel.
Normaal vind ik guppen weinig aan, maar deze waren wel erg mooi. Het mannetje zijn vinnen zijn helaas wat minder ('slordig' om het zo maar te noemen).

Ik zal eens kijken of ik ze wat beter op de foto kan krijgen.
Ik denk dat je Pauw/blauwe guppen hebt. http://www.ruinemans.com/nl-NL/3796/gup ... blauw.html

Voer af en toe wat spirulina vlokken of Guppyvoeder. plantaardige stoffen hebben ze nodig.

Na jaren geen Guppen te hebben gehad (Wel Endlers in en andere bak). Heb ik sinds gisteren weer wat guppy's en ik vind ze geweldig!(lekker actief) 😛 Sowieso ben ik helemaal terug naar de soorten (Platy's, Zwaarddragers) waar ik vroeger mee ben begonnen.

Dat zijn ze inderdaad. Hele mooie diertjes.
Ik voer elke 2 dagen spirulina granulaat, daarnaast krijgen ze af en toe een voersteen met spirulina poeder. Vinden ze ook geweldig.

Mooi hoor, prachtige vissen, schitterende natuurlijke inrichting, echt een geweldige bak.

Dat zijn inderdaad mooie guppen.

De vorige update is nog geen drie dagen geleden 😉

Zal van het weekend even een update doen.

Mogelijk ook vrijzwemmertjes van de Apisto's. Zeker weet ik het niet, maar het vrouwtje gedraagt zich anders dan normaal wanneer ze een nest heeft. Ze is nu felgeel met enkel een zwarte stip, en heeft de vinnen strak naar buiten staan. Ook is ze veel feller naar andere vissen dan normaal.

Vanavond nog maar eens goed kijken of ik misschien wat kan zien, ze verdedigt ook een heel specifiek gebied, niet in de buurt van een hol.

Misschien ben ik erover heen gelezen maar heb je de Copella arnoldi nog altijd in de bak zitten?
Ben wel eens benieuwd hoe ze het doen in je bak, misschien wat foto's?
Vind het erg interessante diertjes, maar heb volgens mij geen enkele foto van ze gezien in dit dagboek?

De Copella's zijn vrij snel overleden. Het vrouwtje is verdwenen (misschien in het filter terecht gekomen...) en het mannetje vond ik van de ene op de andere dag dood aan de oppervlakte zonder dat er iets aan hem te zien was.

Ik zou nog wel weer graag een groepje willen hebben, maar deze bak is vol genoeg, en bij mijn beckfordi's vind ik ook niet zo'n geslaagde combinatie (vallen niet op dan, en mijn beckfordi mannen kunnen soms wat klieren.

Rene B zei:
Zal van het weekend even een update doen.

Mogelijk ook vrijzwemmertjes van de Apisto's. Zeker weet ik het niet, maar het vrouwtje gedraagt zich anders dan normaal wanneer ze een nest heeft. Ze is nu felgeel met enkel een zwarte stip, en heeft de vinnen strak naar buiten staan. Ook is ze veel feller naar andere vissen dan normaal.

Vanavond nog maar eens goed kijken of ik misschien wat kan zien, ze verdedigt ook een heel specifiek gebied, niet in de buurt van een hol.

had er zelf geen ervaring mee, maar mijn jongen (cacatuoides) zwemmen nu ook vrij door de bak, erg leuk gezicht!

misschien dat je het op de foto kan krijgen, zodra het zover is? 🙂

Oh jammer..
Vind hun voortplanting erg speciaal hoe ze de eieren op bladeren afzetten en deze daarna nat gooien doormiddel van hun staart.

Ik kan nog steeds niets ontdekken, ze zit ook erg goed verstopt tussen de takken.
Mocht ik wat zien, zal ik er een filmpje van maken.

Voortplanting van de arnoldi is erg bijzonder inderdaad, bij mij hebben ze echter nooit gekweekt. Ik wil ze wel weer een keer houden in een afgesloten bak met een land deel (paludarium idee). Gewoon een open bak ga ik niet meer aan beginnen met al die muggen die erop afkomen.

Ben benieuwd hoor! 😛

Rene B zei:
Gewoon een open bak ga ik niet meer aan beginnen met al die muggen die erop afkomen.
Carnivoor plantje erbij! 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan