Wat is er nieuw

Apistogramma bakje van René B

Had ik toen wel bij staan kijken. Welke het waren weet ik niet meer, waren hele lange planten (soort buisvormig) met een rood deel.
Die waren wel gaaf.

Nog geen foto's gemaakt, wil nog even een kleine verandering doen.

Het vrouwtje blijft erg fel, en knalgeel. Echter heb ik nog steeds geen jongen gespot. Wel zie ik haar af en toe een pvc buisje in gaan, dus misschien zijn het wel gewoon eieren, maar is ze deze keer veel feller om de een of andere reden.

Nepenthes (bekerplanten) vermoed ik 😉

Andere opties:
- Drosera (Zonnedauw)
- Dionaea (venus' flytrap)

Ben benieuwd wanneer de eieren dan uitkomen. Zal wel erg leuk zijn!

Nou, een updateje. Achterin de nieuwe sering wortels:
muEtac3MKK7-gOIAEg3qSTSWp4lCDIgS.jpeg

Moeders, nu weer met streep:

Beetje voer erin, drukte op de bodem, en ze wordt gelijk weer knalgeel met stip:

L'etje:

Haar patroon wisselt tussen een duidelijke streep zonder stip, een vage streep met stip (laatste foto) en helemaal geen streep met stip. Als het niet te druk is bij de bodem toont ze meestal de vage streep.
Nog steeds geen eieren of jongen kunnen ontdekken trouwens! Ze verdedigt wel echt duidelijk dit stukje. De man mag nog steeds niet in de buurt komen, dus er zit wel iets.

En nog een filmpje:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=DyjoDiudBgE&feature=youtu.be[/video]

Dankje Alex 😉

Gaaf man!!
En gaan die sering takken lang mee? En spoel je ze eerst af met warm water ofzo?

Ze gaan wel een paar maanden mee, ik had in mijn 1,5 meter een aantal van een jaar oud. Heb momenteel (even) geen takken meer in de bakken omdat ze niet goed in de inrichting passen. Enkel in deze bak zit nog wat.

De wortels liggen nu op de bodem, vind ik toch net even wat mooier lijken, en de Apisto's vinden het ook prettiger:
VtNeqc_nJXNFja0EPWzWpgrtt08MlHam.jpeg

Het vrouwtje gedraagt zich weer hetzelfde als 2 weken terug, ik kan weer geen jongen o.i.d. ontdekken. Misschien ziet ze de puntslakken die daar over de bodem kruipen aan voor jongen 😀

[video]https://www.youtube.com/watch?v=YDDe3zV3mo8&feature=youtu.be[/video]

prachtige bak heb je ben wel een beetje jaloers 😛

Bedankt beide 🙂

Ook deze bak is heel natuurlijk, ook erg mooi!

Dankje Astrid 🙂

wow echt heel mooi zo, en ik kan me voorstellen dat je vissen dit erg waarderen

Wauw wat een mooie bak!
Het ziet er inderdaad heel natuurlijk uit.
Complimenten hoor.

Bedankt beide 🙂

Bestand is uitgebreid met een tweede allpahuayo vrouwtje zodat ik een harem heb.
De andere 2 vrouwtjes waren erg klein en zagen er niet 100% gezond uit, daarom maar ��n vrouwtje meegenomen.

Wauw, hele mooie bak! Leuk zeg die wortels op de bodem, staat heel natuurlijk. Je andere bakken zijn trouwens ook prachtig!

blijf het zeggen, maar prachtige bak rene!

Super mooi.

Mooie bak, natuurlijk ingericht.

Wat zijn die wortelkluitjes?

gr Peter

Dankjullie 🙂

@Peter, wortels van de sering.

Inrichting gisteren helemaal omgegooid, wilde wat meer ruimte cre�ren voor de simulans en eques. Die gingen zich steeds meer achterin ophouden (de Vallisneria begon erg veel ruimte weg te nemen):
GikbY8VWRnnEBjBh2Yshky6G55wu6_G0.jpeg

Verder niets te melden. Het Apisto mannetje heeft wel 2 witte pukkels lijkt het. Hij gedraagt zich nog normaal, maar ik hou het wel in de gaten.

Heel erg mooi hoor Ren� kan niet anders zeggen!!
inderdaad maar even goed in de gaten houden en hoop dat het meevalt 🙂

Prachtige bak :thumbs:

Echt schitterend, met zoveel hout....
Ben telkens ook nog op zoek naar wat kleinere takken om in mijn bak te doen maar ik kan niet helemaal vinden wat ik zoek.
Welke takken gebruik jij allemaal?

Dankjullie 🙂

Het is allemaal kienhout van Hans Osendarp.
Hij heeft meestal ook een bak of emmer staan met kleine, dunne takjes en wat 'afval' (losgelaten stukjes hout meestal). Ideaal spul om over de bodem te strooien.

nog steeds mn favo apisto bakje 🙂

Zojuist het hele topic doorgelezen, maar wat een mooie bak!

Bedankt beide 🙂

Trouwens: mijn ene Apisto vrouwtje verdedigt nog steeds haar denkbeeldige nest. Ik vermoed dat zij de puntslakken aan ziet voor jongen omdat die veel op de zelfde plek wat bewegen. Ik weet ook niet hoe ik het gedrag zou kunnen stoppen, ze zorgt er namelijk wel voor dat de andere vrouw en het mannetje wat terughoudend zijn omdat ze ze steeds aanvliegt.

misschien wat rommelen op het plekje waar ze denkt dat ze een nestje heeft? misschien stressvol, maar dat is het zo ook lijkt me..

mooi totaaltje weer trouwens.

Heeft geen zin. Heb de bodem al afgezogen waar ze telkens rondhangt (en daarmee ook veel slakken weggehaald), maar nu zit ze links hetzelfde te doen.

Misschien dat ik haar een paar dagen even apart ga zetten als mijn andere 80 cm weer vrij is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan