Wat is er nieuw

Apistogramma bakje van René B

Zeer natuurlijke bak, mooi gedaan zo!!!

Dank beide 🙂

Mevrouw lijkt eindelijk te zijn opgehouden met het verdedigen van de bodem 🙂
Het andere vrouwtje zwemt nu echter knalgeel met zwarte stip rond. Alleen zij lijkt niet iets specifieks te beschermen.

Het mannetje zijn 'pukkels' lijken ook weg te zijn gelukkig.

Ook hier een kleine tekst update:
Het allpahuayo mannetje is een paar weken terug verdwenen. Nooit meer teruggezien. De vrouwen heb ik een ander onderkomen voor gevonden, daarvoor in de plaats heb ik nu een harem Apistogramma caetei zwemmen. Niet veel bijzonders qua kleur, maar ze spraken me wel heel erg aan. Ze hebben zich sinds vanmiddag nog niet laten zien, dus foto's laten nog even op zich wachten.

ben benieuwd naar de foto's!

De caetei's laten zich nog niet zien, ik heb gisteren ook pas de (erg) dominante allpahuayo's uitgevangen. Die zijn nu weg, dus er is weer rust. De caetei vrouwtjes laten zich al veel zien, ��n van beide is ook al behoorlijk fel tegen andere vissen.
Maar goed, wel even een foto van hoe de bak er nu bij staat:
BdLOTBImfU1vukQjK284Dl5u7JFaJ8-C.jpeg

Ik twijfel nog een beetje of ik er wat laag spul bij in doe of niet.
De klimop heb ik er grotendeels uitgehaald en in de andere bak gedaan. Het groeide verder prima, maar het woekerde gewoon te veel, zeker in combinatie met de Vallisneria.

Mooi,ik vind dit beter zonder de klimop.

Ben ik met je eens. Het leek te druk met de klimop erbij.
Ik heb nu alleen nog een klein bosje bij het filter drijven.

Voordeel van zo af en toe wat visjes uit moeten vangen is dat dit soort inrichtingen er meteen aangaan en je wat nieuws kan bouwen 🙂

Wordt de Vallisneria (spiralis??) niet veel te lang bij jou? Bij ons groeit die door tot 100+ cm :juggle:

Hier ook nog eens een filmpje als er wat leven in de brouwerij is?

~ Ivo

De Vallisneria in deze bak wordt niet langer dan � 80 cm. Ik dun het wel elke 2 weken wat uit, anders wordt het allemaal een beetje t�. In de andere bak heb ik wel bladeren van bijna 2 meter.

Filmpje wil ik best wel weer eens doen. Valt alleen weinig te zien, de vissen zijn enorm schuw. Niet schrikachtig, maar ze zitten telkens achterin. Ik zal eens kijken of dat misschien komt doordat ik de gordijnen overdag weleens dicht heb (in de slaapkamer, wil ook overdag weleens genieten van de vissen) en ze dus de wisselende lichtinval niet op prijs stellen.

Gisteren de Apistogramma man weer teruggeplaatst na hem een paar dagen apart te hebben gezet.
Hij liet zich direct naar beneden vallen en bleef daar op de bodem liggen. Later, en ook nu zwemt hij wel weer gewoon normaal en is hij redelijk op kleur.

Helaas is hij toch nog niet helemaal gezond, zijn bek staat wat open, ademt erg snel en is een beetje opgeblazen lijkt het. Ik zal eens proberen een filmpje van hem te maken. Heeft iemand misschien een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
De vrouwtjes zijn kerngezond en proberen hem ook gewoon te verleiden.

Paar foto's:
7_5tsTHbBQCfHraeryVJexn0Kc1oG8jw.jpeg

Toch weer besloten om deze bak onverwarmd te maken. Momenteel zitten er nog een stuk of 14 Nannostomus eques (inclusief 2 jongen) in en een koppel ramirezi. Met een week of 2 hoop ik de nieuwe vissen erin te zetten.

Ben ook op zoek naar een Eheim 2213, helaas nog zonder resultaat...

Goed om weer eens wat foto's van deze bak te zien,

Leuke bak Rene.
Btw, vorige week stond een 2213 op MP ergens in de buurt hier.

Zie mijn pb.

Dank beide.

Klopt John, maar is helaas niets.

Danku.

Inrichting vorige week nog een keer omgegooid. Heul veel steen (maaskeien) erin, veel klimop eruit, kleine Echinodorussen eruit en grote erin en wat fijne takken erin. Misschien dat ik nog wat stenen eruit haal, maar dat zie ik nog wel. Voorlopig ben ik wel tevreden. Foto volgt nog.

Het bestand ben ik inmiddels over uit. De planning is om een tiental Corydoras panda, 12 stuks Hyphessobrycon megalopterus en een koppel Laetacara dorsigera in de bak te plaatsen. Van de dorsigera's zal het waarschijnlijk eerst een groepje worden, of ik moet het geluk hebben tegen een koppel aan te lopen. De Temperatuur komt op minimaal 20 graden te staan, en zal, waarschijnlijk, rond de 21 blijven hangen 's winters.

Als alles meezit kan ik volgende week de vissen ophalen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan