Wat is er nieuw

Aqua 30 van Shortysfishies

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shortysfishies
  • Startdatum Startdatum
🙂Dank je wel Tessa! Ben zelf ook best tevreden.

Hier een totaaltje, met alle bewoners: twee jonge appelslakjes en 25+ garnalen.

y0G-QDLFBaISlhjdqhh2Ht54FrhUS3jp.jpeg

ycS01eqJPCGTsxcSF_BrZOko2RwSuIiu.jpeg

Zaterdagmorgen ontbijt. Garnalen zitten nu anderhalve dag in de bak en er hebben er zich al 3 vervelt. Lijkt me best een goed teken, toch?

Ze doen het allemaal hartstikke goed en ik blijf maar turen in de bak!

k89CFt2oyh-fXbR6G-KpdynZaC7lYEa7.jpeg

En alweer een zwanger vrouwtje ontdekt! :smitten:

We zijn inmiddels een week verder. Het aquarium doet het geweldig en ik heb inmiddels al zeven zwangere garnalen. Wordt een ware baby boom over een aantal weken!

Mooi om te lezen dat het goed gaat hoor. Top.

Ja, ben er zelf ook best erg tevreden mee! Zeker omdat ik nog nooit garnalen heb gehad. Ik ga op mijn gevoel af en dat doet het in dit geval goed!

r8YPGqzoC4G6UReBfsDd1wKN5O8EQwQr.jpeg

Alles bloeit en groeit. Inmiddels al zo'n 10 zwangere garnalen! Ben erg tevreden. :daisy:

Een maand verder en ik heb een heuse babyboom! Erg gezellig al dat jonge spul!

Heel mooi bakje.
Ja, garnalen zijn echt leuk om te houden.

Mooi bakje en super dat ze de garnalen het goed doen!

Van dit mooie bakje is helaas weinig meer over. Ja de garnalen doen het nog steeds super, vermenigvuldigen zich waar je bij staat en heb er al verschillende weggegeven wegens overbevolking.

Alleen de bak zelf is prut. Morgen ga ik op zoek naar een nieuwe bak, en dan gebruik ik Maaszand als bodem. Paar nieuwe plantjes erin en dan maar kijken wat ik er nog van kan maken.

Intussen een paar dagen verder en helemaal happy. Heb 100 garnalen naar de dierenwinkel gebracht en er een tegoedbon van 50 euro voor gekregen. Ik heb ook een nieuwe bak: Superfish Home 15. Een erg leuk bakje al zeg ik het zelf. Voor mij ook makkelijker te hanteren, omdat hij niet zo hoog is.

Foto's volgen nog, maar de garnalen doen het super. Heb de helft van het 'oude' water erin gedaan, en de oude pomp met niet schone watten, en geen uitval gehad. Mooi stukkie nieuw hout, wat weken heeft liggen weken. Ook het oude stukkie hout ligt er nog in en de stenen. Maaszand is ook geweldig en ik merk dat de garnalen dat ook prettig vinden.

Morgen zet ik wat foto's erbij.

Dat is een mooie deal met de dierenwinkel!
Ben benieuwd naar de nieuwe foto's.

qBACcwalnLABz6pQfIhkFpK28rwBrAE_.jpeg

Het begin!

Zelf uit de doos weten te wurmen. Als je bedenkt dat die doos bijna net zo groot is als ik zelf, was dat nog een hele klus!

Twee kleuren LED verlichting! Super gaaf al zeg ik het zelf 😛

Oeps, op z'n zij. Maar even kijken of het hout paste...

En toen was hij gevuld. Anubis komt uit de oude bak en kon ik mooi tussen de houtstengels steken. Ook de stenen komen uit de andere bak.

Een aantal bewoners er in! Mistlamp nog wel nodig haha

En zo ziet hij er op dit moment uit! Ik ben er best wel trots op, hihi.

Er komen nog wel wat plantjes bij, de Cabomba ligt in de emmer te 'weken' en wordt elke dag gespoeld. Dat kan er binnenkort ook wel in.

Ik wil ook nog wat plantjes op de bodem, maar ben er nog niet uit welke. (tips zijn welkom)

Bij de bak zat een Aqua Flow 50 bijgeleverd, maar ik heb bewust even de Aqua Flow 100 uit de oude bak erin gedaan, die is goed ingedraaid.

Tis best leuk toch?

Dat is een lief bakje en mooi ingericht idd!
Ik zou er zelf een hoekfiltertje van Dennerle inhangen maar is persoonlijk natuurlijk.

Hoi!

Dank je wel voor je reactie! Een hoekfilter hangt waarschijnlijk te ver weg voor mij......

De pomp verdiend geen schoonheidsprijs, ik weet het. Maar ik probeer dat nog op te lossen met plantjes. Het moet voor zowel de garnalen als mezelf wel te doen zijn haha. Mijn armen zijn vrij kort....

In principe hangt zo'n hoekfilterje net zo ver maar door z'n vorm staat het iets minder opvallend.
Ik word nu wel heel nieuwsgierig,ben je zo klein dan? 😉

Tja, je hebt nu eenmaal kleine mensen in de wereld, maar je kan toch op een trap staan om erbij te komen, of ben je echt gehandicapt met je armen?
Misschien vind je het een stomme vraag, maar het zou kunnen toch?

Op een trap staan zal helaas niet gaan, ik zit in een electrische rolstoel. Ik ben 88 cm "groot".
Komt vast goed, ik verzin wel wat op die pomp haha

Nou, ik vind het dan knap wat je voor elkaar hebt gekregen, dat andere bakje ziet er super leuk uit, en je moet het zelf kunnen verzorgen natuurlijk.
Knap van je en aan de andere bak te zien, kan je leuk inrichten dus met wat plantjes kan je het goed weg werken.
Jij behoort dus tot de kleine mensen, ja, en ook nog eens in een rolstoel, lastig hoor met veel dingen.
Maar als je je hele leven al in een rolstoel zit ben je wel wat gewend denk ik.
Het is altijd moeilijker te accepteren als je plotseling in een rolstoel belland.
Maar leuk dat je deze hobby hebt, altijd gezellig om er over te kletsen met mede forumleden, en je bak hier ter bewondering te laten zien 😉

Shortysfishies zei:
Op een trap staan zal helaas niet gaan, ik zit in een electrische rolstoel. Ik ben 88 cm "groot".
Komt vast goed, ik verzin wel wat op die pomp haha

Ah op die manier,nu snap ik het.
Dan heb ik makkelijk kletsen met m'n lange armen inderdaad,zal me er niet meer mee bemoeien! 😉

Leuke bakken joh. Zat een beetje sceptisch te kijken naar de eerste bak met het "zwevende" buisje, maar is uiteindelijk toch goed uitgevallen. Je nieuwe bak is van zichzelf al erg mooi, aanwinst voor je huis!

Dank je wel!

De bak staat in de keuken, das al bijna jammer haha.

Seabait: Tips zijn altijd welkom! En ik ervaar het zeker niet als bemoeien, je kan zo ook niet zien hoe groot ik ben haha.

Weet iemand nog een leuke plant voor achter en voor? Ik wil het niet al te vol, maar wat groen mag er nog wel bij.

Aan de voorkant zou ik het zelf zo lekker laten en achter iets van een vallisneria soortje die niet zo enorm lang wordt zoals de asiatica bv.
Is ook makkelijk in toom te houden.

Met Vallisneria heb ik niet echt goede ervaringen, maar wil wel iets 'stengeligs'.. ik ga misschien het weekend nog even naar de LFS, kijken wat die in de aanbieding hebben.

Vallisneria kan soms lastig zijn idd,het doet het vaak wel of helemaal niet.

Hier dus helemaal niet haha. Komt ook omdat ik die rare bolletjes bodem had. Kon niet vaststaan, schoot de grond weer uit. Ik ga in elk geval ook zo'n plantenpincet kopen, dat is vast makkelijker voor mij.

j735ZcQ-_jRJL5pkzeLwfkaM7SUW9Uvp.jpeg

Even nog wat kiekjes....

vU42TC2zhuCGN7m_4K400T1fUEYhNbaM.jpeg

vU42TC2zhuCGN7m_4K400T1fUEYhNbaM.jpeg

Spruitjes en wortels behoren tot de favoriet! Op de wortel al 2 zwangere garnalen en ik heb de eerste baby's in de nieuwe bak ook al ontdekt.

astrid j zei:
Nou, ik vind het dan knap wat je voor elkaar hebt gekregen, dat andere bakje ziet er super leuk uit, en je moet het zelf kunnen verzorgen natuurlijk.
Knap van je en aan de andere bak te zien, kan je leuk inrichten dus met wat plantjes kan je het goed weg werken.
Jij behoort dus tot de kleine mensen, ja, en ook nog eens in een rolstoel, lastig hoor met veel dingen.
Maar als je je hele leven al in een rolstoel zit ben je wel wat gewend denk ik.
Het is altijd moeilijker te accepteren als je plotseling in een rolstoel belland.
Maar leuk dat je deze hobby hebt, altijd gezellig om er over te kletsen met mede forumleden, en je bak hier ter bewondering te laten zien 😉

Ik zie dit bericht pas nu OEPS! Sorry Astrid. Dank je wel voor je compliment. Ja, ik zit dan wel in een rolstoel met een aangeboren beperking, maar dat weerhoudt me niet te doen wat ik wil hihi. Soms heb ik wel wat hulp nodig, maar probeer zoveel mogelijk zelf te doen, zeker wat betreft mijn diertjes. Heb hier ook nog een gezellige kater rondwandelen en die verzorg ik ook zelf.

CCwL9oF8vhXLVZv-HW4xrpEuAqwVzIBT.jpeg
Thijs, de waakkat :smitten:

Hier nog een totaaltje zo de bak er op dit moment bijstaat. Ik twijfel nog aan een plantje achterin...

CCwL9oF8vhXLVZv-HW4xrpEuAqwVzIBT.jpeg

1lsCqE4ikZMTQvK8a3bKepajs2CFjAkB.jpeg

Met een stukkie visdraad en een moertje, heb je zo een sperziebonen trapeze.

Makkelijker voor mij dan met een vorkje of lepel. De moer kan ik nu zo aan het draadje weer omhoog hijsen.

Hij lijkt groter dan hij is haha.

Eindelijk een plantje gevonden wat ik wilde!

Micranthemum Monte Carlo. Nog een heel geklooi om te planten, maar hopelijk slaat het aan.

kOARrwh5y74WCqUTigpObkmeUtFGP7x5.jpeg

Intussen hebben ze net nog spruitjes gekregen en zijn ze dik tevreden.

Ben van plan voorlopig niets meer aan de bak te veranderen. Hopelijk gaat alles groeien en bloeien.

Ziet er heel goed uit en de garnaaltjes scharrelen lekker!
Heb je enkel witte watten in het filtertje zitten?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan