Wat is er nieuw

aqua 60 tropisch van bart_ramakers12

• Onderwerp starter Onderwerp starter bart_ramakers12
  • Startdatum Startdatum
B

bart_ramakers12

Guest

Me zo goed als nieuwe aqua60 voor me corydoras panda en binnekort Halfmoon betta er in 🙂
Filter : 2 aquaflow100
Verwarming 50 watt
Tempratuur 24 graden.

Dankje astrid corydoras zijn aan overwennen 😀 zulle de ruimte wel waarderen.

Iemand tips om de bak nog beter te maken en te zorgen dat nitriet pieken worden vermeden ?

veel drijfplanten erin,
misschien klein stukje hout?
je plantenstekjes zitten wel heel dicht bijelkaar, zou ze toch beetje/iets meer de ruimte geven..
lekker 5 weken laten indraaien 😉
is je bodem scherp? daar houden cory niet zo van..

edit,
ow ik zie dat het om een nieuwe bakje gaat met al vissen erin..
water en filter van de oude bak in de nieuwe bak gezet?
of is alles vers?
zou toch maar no2 in de gaten houden, voer niet teveel,
meerdere keren water verversen per week

Bodem valt mee is 1-2 mm grind en nooit last van gehad.
Drijfplantjes zal ik er dadelijk bij doen 🙂
Hout ? Dat verkleurt toch je water :$
Hoe bedoel je over die planten stekjes ?

Water en filter van oude bak overgezet naar deze en heel de grind bodem overgezet met aanvulling van nieuw grind er bij.
Heb extra filter toegevoegd zodat ik meer bio capaciteit krijg.
En verder hoe kan de pieken worden vermeden ?

hout kan beetje verkleuren, daarom goed laten weken in een emmer van te voren.
kan stukje hout erin doen, hoeft niet natuurlijk, het is wat je zelf het mooiste vind 😉
stengelplanten die je hebt zitten vrij dicht tegen elkaar aan, lijkt net dat je per bosje erin gestoken hebt...zie rechts voor bijvoorbeeld.
ik zou de stegels wat meer uitelkaar halen zodat elke stengel ook wat meer licht krijgt, anders krijg je straks dode bladeren aan de onderkant van de stengel.
is maar een tip 😛

Ziet er goed uit Bart!
Als alles straks lekker wat gaat groeien moet je eens zien hoe een mooi bakje dat gaat worden. Zou idd wel drijfplanten toevoegen en/of ook wat waterpest bovenin laten drijven.

Stukje hout verkleurt in begin je water wat maar dat gaat vanzelf over.

na 3 dagen ondertussen maar is 50 % water ververst en de waterwaardes blijven stabiel dus ik zit te denken om na 5 dagen water te gaan verversen 50 % aangezien ik denk na dagelijks bactuur van colombo tot zondag toe te voegen(stond op het flesje bij nieuwe aqua dagelijks 1 week lang toevoegen)
de corydoras doen het super alleen nog afwachten hoe de plantjes het gaan doen
zitten wat drijfplantjes in cabomba , waterpest, penningskruid , fire moss, javamos, braziliaanse klimop en 3 onbekende soorten waarvan ik de naam niet weet .

Updatje 🙂 heb ornament toegevoegd soort iglo van superfish cory maken er gebruik van en waardes zijn nog goed. Morgen ververse 25% en grind afhevelen. Verder mag ik geen buitenfilter dus zit nu nog steeds op 2 aquaflow 100 is dit voldoende ? Liefst zou ik een goede binnenfilter willen tips ? Is de aquaflow xl van superfisch iets ? Totdat me bak volledig stabiel is over maandje dan gaat de betta over naar dit bakje

Betta q bakje zonder filter met dagelijks 1/2 verversen en aanvullen met water van zelfde tempraatuur met een luchtslangetje. Beestje krijgt 1 keer per dag voer en water is 26 graden.

Waarom zit 'ie in zo'n kale q-bak?

Omdat ik geen verkeerde bacterie in de bak wil krijgen en piekeen vamdaar dagelijks verversing en apart ik ben bezig om me aqua60 zo stabiel mogelijk wil hebben aangezien betta zwakke dieren zijn met name de halfmoon en wil geen problemen. Vandaar deze voorzorg.

Je kan dat beestje toch wel wat (drijf)plantjes geven?

Heb weinig drijfplantjes ze moeten nog goed aanslaan in de aqua 60

Gewoon wat waterpest anders.

Maar begrijp sowieso niet waarom je hem niet gewoon in je aquarium doet je cory's zitten er toch ook gewoon in en dat gaat toch ook gewoon goed. Je zegt zelf de Betta krijgt maar 1x per dag te eten en zo'n grote vervuiler is een Betta nou ook weer niet zeker op zo'n hoeveelheid water zou dat geen problemen moeten opleveren.

Enige wat je moet doen is gewoon wel van je filters afblijven niet onnodig schoon gaan maken maar alleen als de uitstroom minder wordt en dan nog slechts enkele keren sponsje uitknijpen in wat aquawater is genoeg.

Patricia halfmoon zijn erg gevoelig als ik nu nog een piek krijg omdat de bak niet stabiel genoeg is kan ik al in de problemen komen daarom zit de betta apart. Corydoras kunnen iets meer er tegen mocht er een eventuele piek komen.
Filter word binnekort vervangen voor een eficientere de aqua flow xl bio van superfish ( meer biocapaciteit voor stabieler water.)
Hevel wel de lavarock vam de aquaflow 100 over naar deze zodat ik me filterbacterien behoud en wacht dan een maand totdat de betta overgaat voor zekerheid zodat me bakje goed is ingedraaid en ik niet voor verrassingen kom te staan zoals bij me vorige hm betta.
Hoop dat je me rede snapt want heb beste met me visjes voor

Hoi Bart!

Wil me niet bemoeien hoor. Ik snap wel waarom je je Betta apart zet. Maar begrijp ik nu goed dat je hem over een maandje in je aquarium gaat zetten als die goed ingedraaid is? Kan je dan voor je Betta geen drijfplantje geven en evt iets anders van plant voor deze tijd? Deze kan je later gewoon mee in je aquarium steken? toch?

Goed voor je Betta dat je hem nu in proper water houdt, maar gelukkig zal die niet zijn. Heeft geen enkele schuilplaats en heeft niets te doen. Dan duurt een maand lang hoor 🙂.

Groetjes
Doppeke

Ik denk sowieso dat je in zo'n bakje meer kans op pieken hebt dan in de Aqua 60.

Hee doppeke ,
Zal dadelijk wat waterpest toevoegen. Licht er boven was alleen voor fotos .
Betta gaat inderdaad pas over waneer de bak goed is ingedraaid dus maandje / 1.5 maand .

Jones zei:
Ik denk sowieso dat je in zo'n bakje meer kans op pieken hebt dan in de Aqua 60.
Eigelijk niet jones ik ververs dagelijks 50% doormiddel van een luchtslang de bak en neem er de tijd voor en aanvulle word met water van zelfde tempratuur gedaan en laat het via luchtslang de bak instromen.
Daardoor houd je zo bakje beter in waterkwaliteit

Toch weer een aantal gekke argumenten Bart:

- halfmoon gevoelig? Plakats, veiltails en crowntails niet? Waar haal je dit nu weer vandaan?
- piek verwachten omdat de bak niet stabiel genoeg is? Dan had je uberhaupt nog geen vissen moeten aanschaffen. Of wel?
- Corydoras iets sterker? Volgens mij is een ammoniak/ammonium of nitrietpiek voor elke vis slecht.

~ Ivo

Dat zal je Betta zeker waarderen!
Wat dat licht betreft, ik zag het net te laat, daarom dat ik men bericht ff heb aangepast 😉.

Als je dit bakje zorgvuldig blijft verversen en onderhouden zal het wel goed komen met je Betta.
Veel succes!

Groetjes
Doppeke

Mascha&Ivo zei:
Toch weer een aantal gekke argumenten Bart:

- halfmoon gevoelig? Plakats, veiltails en crowntails niet? Waar haal je dit nu weer vandaan?
- piek verwachten omdat de bak niet stabiel genoeg is? Dan had je uberhaupt nog geen vissen moeten aanschaffen. Of wel?
- Corydoras iets sterker? Volgens mij is een ammoniak/ammonium of nitrietpiek voor elke vis slecht.

~ Ivo
Laten we zo zeggen betta zijn over het algemeen zwakker.
Bak is nu nog piekvrij ( klopt voorzichtig af)
En over die geen vissen aanschaffen dan cordoras had ik al van me vorige bak.

En over die piek klopt wel daarom wil ik hem voorkomen en zekerheid.
Zodat ik niet voor verrasingen kom te staan.
Vandaar dat ik die dinge zei .

Update bak is wat veranderd en stabiel genoeg heb vaak gemeten en de 2 aquaflow 100 zijn ingedraaid genoeg want heb geen piek gehad in me waterwaardes . planten groeien al wat en ik ga het bij dit visbestand laten of er komen wat appelslakjes bij maar voor nu vind ik het wel best zo. corydoras hebben een design huisje 😛

Leuk bakje. Vindt je betta erg mooi!

geen onaardig bakje, alleen die ornamenten zijn niet echt mijn ding.
(maar ieder zijn smaak natuurlijk)

Dankje voor de leuke reacties 😀
Nu lekker genieten hier van het bakje en zorgem dat het stabiel blijft .

@nick wat bedoel je de verlichting of de vis ?
De verlichting is en blauw witte lamp van superfish .
En de betta is een blauw / groene metallic halfmoon ( weet niet zeker nog niet veel verstand op dat gebied van betta )

haha nee bedoelde de betta 😛
je hebt hem toch van jolanda? stuur haar anders een pb....

Mooi beplant bakje en een prachtige Betta 😉

Prachtig beestje. Ik hoop daarnaast dat je dit bakje stabiel kan houden, na al die escapades uit het verleden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan