Wat is er nieuw

Aqua 65 van Minizen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Minizen
  • Startdatum Startdatum
Mooie garnalen en bakje ziet er goed uit.
Oja jij had een Kareltje dat is waar,Kareltje is nu net zo groot als de garnalen zeker?

heeft er iemand tips om mooie foto's te maken?
Met m'n telefoon zijn ze nog beter dan met m'n camera. Heb geen spiegelreflex helaas.
Op m'n canon ixus kan je ook behoorlijk wat instellen maar ik weet niet zo goed hoe. Er zit zelf een aquarium stand op maar dat werkt ook niet. Krijg alles scherp behalve de garnalen.

967835minizen_0_82_img_2611_2.jpg

@John, ja Kareltje haha is nu net zo groot als de garnalen. Maar hij zit nu in een glazen bak van 20x25 ongeveer. Als ik daar nu in de buurt kom, komt ie met zn scharen omhoog naar het glas. best een beetje agressief dus. Maar hij zal wel boos zijn vanwege zn verhuizing...

ik ben opzoek naar een aqua40 of iets in die richting en dan hou ik hem gewoon apart. Een taai beest is het zeker! eerst zeker 2 uur zonder water gezeten. Toen in de wasbak met zeepresten, vervolgens in aquarium waar de nitrietpiek waarschijnlijk nog moest komen en nu in een bak zonder filter.

Erg leuk bakje, hopelijk gaat alles lekker groeien.
Maar ziet er nu al lekker fris uit.

gr,

Heb je ook een macro stand op je ixus zitten? Heb er hier ��n liggen met macro stand erop, niet super, maar toch iets 'scherper'.
Leuke garnaaltje! Komen er nog visjes bij of hou je het bij garnaaltjes?

Zanziee zei:
Heb je ook een macro stand op je ixus zitten? Heb er hier ��n liggen met macro stand erop, niet super, maar toch iets 'scherper'.
Leuke garnaaltje! Komen er nog visjes bij of hou je het bij garnaaltjes?

Ja zit er op en ook geprobeerd maar ook niet super inderdaad.

Ik heb een schooltje van 8 rasbora galaxy besteld voor over een paar weken. Daar blijft het denk ik bij. Wilde ook een harem dario dario maar ik vind de garnaaltjes te leuk dus zou het zonde vinden als de eventuele kleintjes opgegeten worden :wink:

De Cr's zijn lekker actief vanavond! Als kleine helicoptertjes vliegen ze door de bak echt een grappig gezicht.

658736minizen_0_82_04022014.jpg

123419minizen_0_82_040220141.jpg

[video]http://www.youtube.com/watch?v=dNafEMy7BMY[/video]

Wat een schattig bakkie is dit, smaakvol ngericht!

Dank jullie wel!

Alleen het ludwigia plantje heeft het niet overleefd. Vind ik toch wel jammer want dat rode stak zo mooi af tegen het groen. Maar ik voeg geen CO2 toe dus denk dat er teveel planten in stonden.

Vroeger gooide ik elke dag een beetje Spa rood in m'n aqua en ik had een prachtige plantenbak maar denk niet dat de CR's dat op prijs zullen stellen :wink:

kijk ik net in m'n bak zie ik gewoon 2 zwangere dames!!
en dat na 1,5 week al :biggrin:

Dame 1
171748minizen_0_82_zwangere_dame_12.jpg

834556minizen_0_82_zwangere_dame11.jpg

Dame 2
538262minizen_0_82_zwangere_dame_21.jpg

844923minizen_0_82_zwangere_dame_22.jpg

leuukkk, hopen dat je de baby's groot krijgt 😀

nick_vis zei:
leuukkk, hopen dat je de baby's groot krijgt 😀

Er zitten geen vissen bij en ik heb een netje om de inlaat van het filter dus er zal toch wel wat grut overblijven?

Is er nog iets waar ik op moet letten?

Aaaaarg vandaag zou eindelijk het nieuwe huis van kareltje komen een qubie 40 maak ik net de doos open hebben die eikels van beest.nl een qubie 25 gestuurd....

Baal hier echt enorm van

Ziet er goed uit! Je planten doen het ook goed. Heb je er nog gewoon de standaard verlichting in zitten?

Ja de standaard verlichting zit erin en ze zijn ook al een jaar of 3 oud alleen hebben een tijd uitgestaan tussendoor.
Ik voeg alleen een klein beetje plantenvoeding toe bij de waterwissel elke week.

Heb wel een klein beetje last van bruinalg maar wordt steeds minder.

Update

niet het mooiste garnaaltje maar zeker de nieuwsgierigste
246242minizen_0_82_01.jpg

755119minizen_0_82_02.jpg

483669minizen_0_82_totaal1.jpg

889416minizen_0_82_totaal2.jpg

Heb je het wrak door Smit Tak laten lichten? 😀

Cidaan zei:
Heb je het wrak door Smit Tak laten lichten? 😀

:biggrin:

Wist niet hoe snel ik ze moest bellen! Lelijk ding

Vandaag nog 3 vrouwen extra met eitjes gespot dus heb nu 5 zwangere dames.

Het is in ieder geval een vruchtbaar bakje! Nu maar hopen dat de jongen het ook goed doen.

Vandaag ook waterwaardes getest met druppels voor het eerst.

Ph zit tussen de 7 en 7,5
Gh 6
Kh 6
No2 0
No3 0

Aangezien er crystal red's inzitten geef ik alleen een heel klein beetje plantamin bij de waterwissel wekelijks verder niets. De planten groeien niet hard maar zijn groen en zien er goed uit dus ik laat het zo. Waarschijnlijk hebben ze net aan genoeg nitraat en test ik daarom 0

Nieuw totaaltje

41908CD0-4FDB-43E9-B864-38AACCADB19A.jpg

Dank je wel!

Kreeg een mailtje dat ik de galaxy's op kon komen halen als ik wilde maar ik durf niet zo goed ivm de aankomende babies.
Vandaag dag 25 van de eerste zwangere dames dus kan elk moment gebeuren.

Oh wat leuk, ook aan de galaxys! Zouden ze de jongen zoveel kwaad doen met al die schuilmogelijkheden die je daar hebt??

Gezellige bak met van alles en nog wat. Met toch een dieptewerking. Erg leuk om te zien.

NikkiG zei:
Oh wat leuk, ook aan de galaxys! Zouden ze de jongen zoveel kwaad doen met al die schuilmogelijkheden die je daar hebt??

Ik heb nog nooit galaxy's gehad dus ik weet het niet maar denk dat ik de eerste lichting babies afwacht zodat ik iig een wat grotere groep heb en dan ga ik ze ophalen.

Ik zie dat je luchtafweergeschut in je bak hebt, je weet maar nooit. 😀

Cidaan zei:
Ik zie dat je luchtafweergeschut in je bak hebt, je weet maar nooit. 😀

Hahaha ja Jon en ik hoop dat er morgen babies uit geschoten worden!

tessa = pro aquascape.
echt super grappig bakje!

hoop dat je snel baby garnaaltjes krijgt 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan