Wat is er nieuw

aquarium in de huiskamer 90-45-45 (anomalie)

anomalie

Well-known member
Lid geworden
10 juni 2019
Eigenlijk ben ik een maand te laat met mijn foto album, achteraf eigenlijk jammer dat ik niet alles van het begin af aan heb gefotografeerd.
Het is een bak van 90 bij 45 bij 45. Achter het aquarium is een plank voor planten en links tegen de muur ook. De grote plant staat op een kruk die ik er even achteruit kan schuiven zodat ik overal bij kan.

De planten staan er nu een week of drie in en het begint nu steeds beter te groeien, achterin moet het vooral nog dichtgroeien.
Sinds een dag of tien zitten er 20 garnalen in.
Ik wil een koppel apistogramma gaan houden dus ik heb in de rotsen drie grotten gemaakt van oude kommetjes uit de keuken.
Eerst wilde ik de trifasciata nemen maar het word waarschijnlijk toch de borelli. Ik ga proberen regelmatig wat mooie foto's te posten.

aquarium.JPGaquarium1.JPGaquarium boven.JPGaquarium voor.JPGaquarium2.JPG

Gaaf hoor, erg mooi! Al een idee wat er naast de apistogrammas in gaat komen?

Als ze d'r niet uitspringen worden het oryzias latipes / Medaka rijstvis. Als ze er wel uitspringen gaan ze in een ander verblijf en zal ik iets anders moeten kiezen.
Ik wilde eerst de Sapphire lame medaka nemen, maar heb toch voor een andere variant gekozen: de Reiwa Black Aurora Lame, een hele mond vol.
Ze hebben meer kleurvariatie ze zijn ook veel mooier van de zijkant vind ik.
Ze zijn besteld en arriveren hopelijk ergens deze week.

Wat een leuke opstelling zo!

Leuke bak zo hoor.

Mooi hoor!
En ik zie al dat jij niet genept wordt door een tv die het opgeeft: je hebt een veel mooiere om naar te kijken!

Mooi hoor!
En ik zie al dat jij niet genept wordt door een tv die het opgeeft: je hebt een veel mooiere om naar te kijken!
Haha ja inderdaad, en op deze tv is nooit reclame! Ik heb al 15 jaar geen tv meer en geen moment gemist!

Dit is weer eens wat anders. Echt heel erg mooi om te zien!

Heel tof!!

Ik heb eindelijk wat foto´s van de vissen. Ze zijn echt nog heel klein, en de foto´s zijn niet geweldig maar toch.
De eerste foto is volgens de winkel het mannetje en de tweede en derde foto het vrouwtje, ik hoop dat dat ook zo is.
Tot nu toe maken ze het goed, ze hebben gegeten en zijn de hele dag de bak aan het verkennen. Het mannetje is heel relaxed, het vrouwtje is een heethoofd, maar dat zien we wel vaker in de natuur.....😅
Zodra ze hem ziet gaat ze in de aanval en vlucht de man.

Bijlagen

• a6f41ea8-7bfd-46a3-b988-b4449b7f99c3.JPG
    a6f41ea8-7bfd-46a3-b988-b4449b7f99c3.JPG
    223.6 KB · Weergaven: 19
  • 7671a21a-e8db-4f13-9d52-36f8d0c8c40c.JPG
    7671a21a-e8db-4f13-9d52-36f8d0c8c40c.JPG
    265.1 KB · Weergaven: 17
  • d585927c-6f65-41f2-a7df-364ddc44b160.JPG
    d585927c-6f65-41f2-a7df-364ddc44b160.JPG
    288.5 KB · Weergaven: 19
Ik heb een klein weekje geleden de bestelde Medaka's binnen gekregen, er zijn er helaas de eerste dag twee overleden, ik vermoed van de stress van de reis.
Misschien stap ik de volgende keer toch maar een dagje in de auto, dat scheelt voor die vissen toch een lange reis.
De rest lijkt het prima te doen nu, ze lijken al wel wat groter en mooier van kleur sinds ik ze kreeg,
Van de zijkant gezien zijn ze allerlei lichte kleuren, geel, roze, oranje, blauw etc, Maar als je dezelfde vissen van boven bekijkt zijn ze heel donker met allerlei kleuren glitters.
ik probeer ze al de hele week mooi op de foto te krijgen, maar dat lijkt wel onmogelijk. dus ik heb een minifilmpje gemaakt.
Dit visje, net als sommige anderen heeft een flinke buik, eerst dacht ik dat er iets mis was met sommige vissen, maar ik heb me laten vertellen dat ze dan waarschijnlijk eitjes gaat leggen binnenkort.
Ik ga de boel in de gaten houden en hopelijk kan ik wat eitjes verzamelen!

Bijlagen

• IMG_8138.MOV
    16.2 MB
Prachtig!

Even een kleine update

De medaka vissen groeien als kool en ze worden ook steeds mooier qua kleur en glinsteringen, ik merk ook dat ze minder schichtig zijn. Als ik in de bak aan het rommelen ben komen ze naar mijn hand gezwommen om te kijken of er wat te halen valt.
Ik probeer te ontwaren wat de mannetjes en wat de vrouwtjes zijn aangezien ik nog een beginneling ben. bij sommigen vind ik het heel moeilijk te zien.
Ik heb ook nog geen eitjes aan de buik zien hangen. (geen idee hoe groot die zijn) Maar ik heb ze wel af en toe aan planten en mos zien schuren en doen alsof ze jeuk hebben of ergens vanaf willen.

Meneer en mevrouw Borellii groeien ook goed, en meneer Borellii begint al wat meer kleur te krijgen. Tot nu toe kijken ze niet om naar de garnalen, die scharrelen dus ook lekker rond in de bak.
De planten lijken het ook fijn te vinden dat er wat vissen in zitten, ze staan er weer wat beter bij als twee weken geleden.
Ik heb eindelijk wat foto´s van de vissen die een beetje de moeite waard zijn,

Meneer Borellii

borelli.JPG

Foto´s van de medaka´s van bovenaf gezien, de meeste zijn heel donker grijs, bijna zwart met blauwe en zilveren schitteringen.
medaka.JPGmedaka 2.JPG

Je zou het bijna niet geloven maar de volgende foto´s zijn van dezelfde vissen van de zijkant gefotografeerd.
De meeste vissen hebben blauwe ogen en gekleurde vinnen. maar dat is nog moeilijk op de foto te krijgen.
De vis op de laatste foto is helemaal goud en geel met glinstering over het hele lichaam.

medaka groep.JPGmedaka5.JPGmedaka 6.JPG

Supermooi aquarium en mooie vissen! Ik hou zelf ook enorm van medaka’s maar heb ze zelf nooit gehad helaas.

Supermooi aquarium en mooie vissen! Ik hou zelf ook enorm van medaka’s maar heb ze zelf nooit gehad helaas.
Dank je! Toen ik het aquarium begon in te richten kende ik deze vissen niet eens, ik was eigenlijk totaal iets anders van plan in eerste instantie.
Voorlopig vind ik het prima zo en ik ben blij met de aanschaf, maar ik denk dat ze op de lange termijn naar een buiten vijvertje verhuizen en dat ik een rustiger visje in het aquarium doe.
Ik denk dat de Medaka´s in een vijvertje met wat zonlicht mooier tot hun recht komen.

Mooi!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan