Wat is er nieuw

Aquatlantis 80x50x85 van Aramis

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aramis
  • Startdatum Startdatum
Even een update voor het nageslacht...

De CO2 doet wonderen met m'n planten.

xQh8Sa2hR1WI5iHHaDuttOQjlJ_Yrqqv.jpeg

Gevolg is wel dat andere voedingsstoffen voor de planten nu sneller opraken. Dus ik voeg nu ook af en toe nitro, fosfo en ferro toe.

De strijd tegen de baardalg lijk ik nog niet te winnen. CO2 is nu stabiel voor een aantal weken maar ik zie nog geen verbetering, ook niet na het verminderen van de hoeveelheid licht en de duur van het licht. Het enige dat ik nu nog kan bedenken is het toevoegen van extra stroming.

Met de vissen wil het nog niet lukken. Er zit nog steeds ziekte in de bak. Sinds het begin zijn er nu 2 corydoras gesneuveld, maar de rest gaat lekker. Drie Pseudomugil furcatus zijn gaan hemelen (stoppen met eten, lusteloos) net als de kleine Laetacara curviceps. Die werd ook erg bleek. Enige dat ik nog kon bedenken dat het wormen waren. Dus ondanks dat ik had besloten om de bak maar uit te laten zieken toch maar een wormenmiddel gehaald. Heeft de curviceps niet gered, maar de andere lijkt op te knappen net als een furcatus. Hoop dat de ellende wat betreft vissen nu voorbij is.

Net nog wel een raar fenomeen gezien. Op de plek waar ik zojuist easy life profito en ferro had toegevoegd....

In plaats van de af en toe optredende mist nu minutenlang rook!!

xQh8Sa2hR1WI5iHHaDuttOQjlJ_Yrqqv.jpeg

Balen van de vis,toch ziet je aquarium er goed uit zeker als straks de alg wat weg trekt wordt het echt een top bak.
Mooie maten van het aquarium ook.

Ff een korte update. Wat minder tijd de laatste tijd om online te zijn. Maar.... Alg is zowaar onder controle 🙂 🙂 🙂

Combinatie van stromingspomp, verlichtingsduur en twee Siamese algemeners heeft gewerkt. Volgens het boekje dus! Helaas zijn mijn mooie cichlides gaan hemelen. Maar de rest heeft alle ziektes overleefd. De vier jonge pseudomugil furcatus zwemmen inmiddels bij de rest. En een kweekpoging heeft al een nieuw kleintje opgeleverd. Verder heel blij met m'n CO2. Alles groeit als een speer.

ML0PA-7eaDrnfSzrpQLILOlXHzlCsivE.jpeg

Bak staat er mooi beplant bij. Hoe bevallen de vuurzalmen? Ik ben op het moment vrij visloos in de bak en op zoek naar een nieuwe soort. Vind deze er bij jou ook wel mooi uitknallen

Mooi dat het aquarium nu goed draaid. Planten staan er ook mooi bij.
Dan geeft de hobby weer voldoening.

Dank voor de reacties. Ben nu vooral van m'n bakkie aan t genieten inderdaad. De vuurzalmen is toch wel een vrij onopvallend visje tussen rest. Maar die trekken gewoon wat meer de aandacht ;-) Ze scholen wel goed als er iemand dichtbij het aquarium komt. Anders zitten ze verspreid door de bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan