Wat is er nieuw
Meer bewegende beelden van volledige bak met gedimde verlichting voor betere beelden, helaas willen niet alle maanvissen tevoorschijn komen.

Hier is goed te zien dat er nauwelijks zichtbare stroming aanwezig is.

Slechts 3 x per dag (tijdens doseren) gaan de twee SicceNano1000 streamers en de OASEskimmer600 gedurende 4 minuten aan, dat is voldoende voor deze zwaar beplante bak.

Ondanks zo weinig stroming zijn er geen deadspots waar vuil zich opstapelt.
De bodem wordt nooit afgezogen of ontdaan van bladeren restanten, daarvoor heb ik de mini-Japonica’s, Helena’s en Otto’s.

Bekijk bijlage 398632
Jouw bak straalt rust uit!

Jouw bak straalt rust uit!
Dit is idd ook de bedoeling,
alleen als één van de twee maanvis koppels eitjes gaan afzetten is er territorium gedrag, misschien twee wekelijks en duurt hooguit een dag en zijn de eitjes al weg/opgegeten. Nog nooit meegemaakt dat beide koppels gelijktijdig eitjes leggen.

Mijn reguliere PH kalibratie:
  1. Probes kort spoelen*
  2. Probes 20 minuten in reinigingsvloeistof
  3. Probes kort spoelen*
  4. Probes in PH7 buffervloeistof** en kalibreren
  5. Probes kort spoelen*
  6. Probes in PH4 buffervloeistof** en kalibreren
  7. Probes kort spoelen*
  8. Gereed
Note:
* ) na het spoelen ontdoe ik de probes voorzichtig van aanhangend vocht met een tissue of watje om vervuiling van buffervloeistof te minimaliseren
**) de buffervloeistof in de kleine-flesjes gebruik ik voor drie keer kalibreren, daarna vul ik deze weer met nieuwe uit de grote-fles

1000031819.jpg

Laatst bewerkt:
Meer bewegende beelden van volledige bak met gedimde verlichting voor betere beelden, helaas willen niet alle maanvissen tevoorschijn komen.
Bekijk bijlage 398632
Foto uit video
IMG_1007.jpeg

Vandaag alle stengelplanten (met wortels) eruit gehaald en mooiste toppen teruggeplaatst.
Dit voorkomt ook dichte wortel “matten” waardoor terugplaatsen steeds lastiger wordt in de Manado bodem.

Sterk gedimde verlichting, alleen voor betere realistische kleuren.
1000031820.jpg

Normale 34 lm/L verlichting (kleuren op foto worden anders weergegeven dan in werkelijkheid)
1000031823.jpg

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan