Wat is er nieuw

Artemia kweken

ARtimea eitjes bewaar ik in de koelkast. het zout niet.

Of heb je gemengt gekocht. Ik niet dus. heb zelfs nog eitjes van vorig jar, die uitkomen.

Beter wat warmer zetten, boven een verwarming of op de kap van je aquarium b.v.

Als artemia eieren na 48 uur nog niet zijn uitgekomen is er iets aan de hand met het zoutgehalte,waarschijnlijk te laag.

Zit toch een beschrijving bij?

En goeie zoutwaarde? Meten met dobber.
zout.png

Het potje met eitjes moet in de koelkast bewaard worden. De artemia moet binnen 24 tot 36 uur uitkomen.
Ik heb online een potje gekocht met eitjes zonder zout, dat staat bij mij dus in de koelkast. Ik begrijp dat je een zak gemengd met zout hebt?

Bij mij kwam afgelopen week ook niet heel veel uit, toch te merken dat het kouder was.

Hey,

Vond dat wel zo handig ja gemend en al, dan moet het goed zijn.

Aquaplantsonline hebben al gereageerd op mijn mail en gaan actie ondernemen.

Marcel

Die dobber is om zoutgehalte te meten. Dat moet dan bij 25 graden 1024 zijn.

Dat staat op die dobber aangegeven.

Als artemia eieren na 48 uur nog niet zijn uitgekomen is er iets aan de hand met het zoutgehalte,waarschijnlijk te laag.

dat hoeft niet altijd als de eitjes niet in de koeling of vriezer bewaard worden kunnen ze ook hun uitkomst aanzienlijk verlagen.

@Corydora-lover kleine tip koop de volgende keer je eitjes bij killivissenencorydoras.nl
bij juiste behandeling 95% uitkomst je kunt daar zakjes van 50 gram 100gram en hele blikken kopen ik werk met de zakjes van 100 gram haal daar ongeveer 20 gram uit die ik in de koeling bewaar de rest bewaar ik in de vriezer

Ik zal de tips onthouden voor de volgende keer.

Ik heb bij aquaplantsonline altijd alles besteld en nooit iets mis mee gegaan.

Ze zullen me wel een nieuw zakje sturen.

Wat is beter in jullie ervaringen. gemengd of eitjes en zout los bestellen.

Marcel

maar op de verpakkingen staat niet dat ze in de koelkast bewaard moeten worden.
Maar met zout in de koeling gaat natuurlijk ook niet

Marcel

Ik koop altijd 100g zakjes met losse eitjes in China en heb ze nog nooit in de koelkast of vriezer bewaard. Ik bewaar ze al 3 jaar op de tafel in mijn hobby kamer, op kamertemperatuur en zo'n 20cm naast de plek waar de kweekset staat. Ik heb nog nooit gemerkt dat er na verloop van tijd minder uitkomen.

Als het in de winter koud is merk ik wel dat het langer duurt voordat ze uitkomen. Op koude dagen kan het best 3 dagen duren maar ze komen echt altijd uit.

Ik kweek ze op een zoutgehalte van 1025.

IK heb dit zout. En losse eitjes.

Ik gebruik aquaforest reef salt maar schep het aangemaakte water gewoon uit mijn aquarium.

Beter wat warmer zetten, boven een verwarming of op de kap van je aquarium b.v.
Ik haal deze nog even aan: Ik zou het ook in de temperatuur zoeken. Je schreef dat je bij 20 graden werkt. Ik laat ze altijd bij ~25 graden uitkomen.

hogere temp gaat bij mij niet. In het raamkozijnen ,zuidkant, zwiepen de honden er met hun staart tegen.
En ik denk op het aquarium alles begint te trillen.
Ben ik niet zo'n voorstander van.
Ik ben nu met de 3e poging bezig en heb er nu wat extra zout bij gedaan, kijken of dat werkt.

Zal volgende x eens kijken of ik wat anders kan kopen eerst de reactie van aquaplantsonline afwachten

Marcel

Uitkomen van artemia , zout/temperatuur/stroming/licht .

Nee, bij mij hangen de flessen ook niet in het licht.

Dat s toch logisch? Ze hingen vroeger ook bij het raam. later verhuist naar het midden van de kamer.

Is bij niemand hetzelfde.

Artemia is een bijzonder sterk en tolerant beestje. Ik heb wel eens gelezen dat sommige eitjes verzameld worden in de VS op zoutvlaktes waar de eitjes al vele jaren droog en in de zon liggen, ik kan me dan ook niet voorstellen dat het bewaren in de koelkast, vriezer, op de vensterbank of misschien wel buiten ook maar enige invloed heeft op de eitjes. Ook qua zoutgehalte voelen ze zich prima bij een zeer hoog maar ook bij een laag zoutgehalte.

Alle eerder genoemde variabelen hebben vooral invloed op de snelheid waarmee de eitjes uitkomen waarbij onder de ideale omstandigheden binnen 12u resultaten te zien zijn en als de omstandigheden minder goed zijn duurt het gewoon langer en mogelijk komen dan ook niet alle eitjes uit.

Moeilijk is het zeker niet om artemia eitjes te laten uitkomen.

Ik heb wel eens gelezen dat sommige eitjes verzameld worden in de VS op zoutvlaktes waar de eitjes al vele jaren droog en in de zon liggen,

Zouden die door het omringende zout niet bewaard worden ?

Op de verpakking staat helemaal niet of ze koel bewaard moeten worden en neem aan dat als dat zou moeten dit wel op de verpakking zou staan.

Marcel

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan