Afgelopen dinsdag had ik de kweek opgestart en vanmorgen weer uitgespoeld. Ik heb 'm dus gewoon laten gaan en geobserveerd wat er gebeurde.
Na 48 uur kon ik de eerste lading artemia aan de vissen geven, de volgende twee dagen ook nog. Gisteren lagen er dode artemia's in het zeefje en de artemia's die nog leefden waren inmiddels duidelijk groter. Vanmorgen nog weer grotere artemia, maar ook meer dode artemia, ook in de buitenste ring. Ik heb het maar weggegooid, want er kwam nu ook een raar luchtje van af.
Kortom, wat er gezegd wordt, dat ze op het licht afkomen, ik weet het niet hoor... Ik denk meer dat het zo is dat ze zich gelijkmatig over het water verdelen, want er zat nog steeds levende artemia in de buitenste ring. Ik had er in de eerste 2 dagen ook flink wat uitgevangen door regelmatig het zeefje te legen in een glas water en dat water met artemia heb ik ingevroren in een ijsblokjeshouder. Maar alle uitgekomen artemia gevangen en gevoerd of ingevroren, bij lange na niet. Zo'n setje met fles en luchtsteentje lijkt toch een stuk efficiënter. Maar voor nu eerst maar de hoeveelheid eitjes door de helft of nog meer uitscheppen. Verder sta ik natuurlijk nog open voor tips om van de eierschalen af te komen. 😀