Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hallo Allemaal,
Het macho gedrag van mijn regenbogen leid regelmatig tot beschadigde vinnen. Alleen de mannen hebben hier last van en meestal genazen de scheurtjes snel.
Echter nu zijn er bij twee regenboog mannen de kleine rugvinnen wat beschadigd en dit slaat nu wit uit.
Oh jee!! Is dit nu een schimmel of vinrot oid??
Ik heb geen quarantaine bak, dus de vissen kunnen niet apart.
Wat is wijsheid? De hele bak behandelen met baktopur? Maar dan gaat ook de hele bacteriecultuur eraan....
Ik hoor graag tips/meningen en adviezen.
De vissen hebben er niet zichtbaar last van, gedragen zich verder normaal.
Symptomen: De vinnen rotten letterlijk weg, eerst worden de randen van de wond wit, en uiteindelijk sterven de aangetaste delen af. Vinrot ontstaat meestal als gevolg van een verwonding.
Behandeling: Om vinrot te voorkomen is het belangrijk dat de kwaliteit van het water goed is, ververs daarom regelmatig het water. Heb je echter toch vinrot geconstateerd, dan kun je dit behandelen met een antibioticum.
Zoiets? Renate?
Aquariumvissen.net - Visziektes
Symptomen: De vinnen rotten letterlijk weg, eerst worden de randen van de
wond wit, en uiteindelijk sterven de aangetaste delen af. Vinrot ontstaat meestal
als ... www.aquariumvissen.net/ziektes_vissen.php -
Het zal idd wel vinrot zijn....
Heb hier nog een flesje baktopur staan, maar ben bang dat ik dan de hele balans van de bak om zeep help....
Er moet tijdens de kuur goed belucht worden dus zal morgen eerst een luchtpompje kopen. Heb nog wel een klein filter liggen die ook bubbels uit kan blazen, is dat eventueel ook voldoende???
Er staat 1ml per 20 liter.... hoeveel zou ik nodig hebben voor mijn bak van bruto 249 liter als je er het vele hout, bodem etc vanaf trekt??
Nu lees ik dat je ook het aangetaste deel kunt afknippen?? Ik weet niet of ik dat wel durf maar zou wel de kortste klap zijn. Het zit alleen in het kleine vinnetje en komt niet tot het lichaam. Iemand ervaring mee??
hmmm ik lees nu ook weer vooral veel water verversen en geen behandeling.... kortom ik weet het niet. Ga nu in ieder geval eens flink water verversen. Het zit ook totaal niet in de staartvin oid, dus misschien geneest het ook wel vanzelf??
Ik lees graag jullie mening.... zal nu eerst alleen verversen en geen medicatie toevoegen.
Tja wat is wijsheid,zou het nog ff aankijken en je kan bv eens proberen of voogle van easylife helpt.
Is niet goedkoop maar het heeft geen nadelige effecten op je filter enz zelfs niet bij overdosering.
Heb zelf dit spul gebruikt toen m'n corydoras wat rare witte plekjes hadden in het begin toen ik ze had,100% zeker weten dat ze door dit spul genezen zijn weet ik niet natuurlijk maar er zijn meer postieve berichten over dit middel te vinden dan andersom.
ah dankje John, ik zal daar eens wat meer info over zoeken. Wil gewoon niet dat als ik baktopur gebruik dat ik alle bacteri�n dood.... en het is maar zo'n klein plekje....
heb gelijk voogle besteld, ben benieuwd. Wij hebben zelf ook wel eens een wondje of ontsteking en meestal geneest dat wel spontaan.... dus heb goede hoop! Het licht springt net aan en het heeft zich niet verder uitgebreid.
Ik ben zeer positief over Voogle. Het heeft hier goed geholpen bij vergelijkbare problemen en dat met minder dan de helft van de aanbevolen dosis. Wel duur spul inderdaad.
Heb idd gister flink ververst en zal dit het weekend weer doen.
Fijn Fabi�nne dat jij ook goede ervaringen ermee hebt. Ik hoop dat het pakketje snel wordt bezorgd zodat ik ermee kan beginnen.
Kostte 13,90 voor een halve liter, nou ja heb ik er graag voor over als het werkt.
Had een mannetjes gup in mijn 100l bak zitten met een prachtig mooie staart. Helaas moest ik vaststellen dat mijn andere vissen zijn staart heel interessant vonden, bijgevolg: aangevreten.
Zit nu in mijn 60 liter bak, waterwissel gedaan en catappablad en paar elzenpropjes bijgedaan. Ziet ook beetje wit maar zolang er geen pluis aanzit doe ik nog niks. Merk dat zijn staart zo ook wat beter wordt.
De vinnen zijn nog wit, zitten wel minder tegen elkaar geplakt. Het heeft zich verder niet uitgebreid en beperkt zich nog steeds tot de kleine rugvin bij twee vissen. Heb net weer voogle toegevoegd, dat is dus dag 2 van 5.....