Dag 211. (Tijd voor een update)
Na een tijdje niet zo actief te zijn geweest hier, zal ik weer eens een update schrijven.
Er is eigenlijk niet zo veel nieuws te vertellen, alleen dat de laatste weken de algen toch weer her en der opduiken.
Dat is eigenlijk een beetje begonnen nadat ik de Limnophila Sessiliflora flink had terug gesnoeid, want die groeide als een jekko en zag er heel goed uit! Haha Dus ik dacht, als het nu toch zo hard/goed groeit kan ik ze wel halveren want met een week staat het toch weer vol.
Helaas na dat ik ze had getopt en de onderkanten eruit gehaald en toppen weer netjes herplant, kakte het helemaal in. Heel veel blad verlies, kale dunne ielige stengeltjes zelfs de andere planten leken er onder te lijden 🤷!?
En de algen staken weer de kop op helaas.
Heel vreemd want er is verder niets helemaal niets veranderd.
Nu, een paar weken later lijkt het weer de goede kant te gaan de Limnophila Sessiliflora ziet er weer wat beter uit en heb ik vandaag weer de ergst aangetaste stenen en stukken van het hout met kokendwater overgoten zodat de garnalen het hopenlijk weer kunnen opruimen en de planten weer de overmacht krijgen.
Er staat nog 1 of 2 renslakken op het verlanglijstje om wat te helpen tegen de algen.
Tot slot de fotos: