Lecturer in Recent Runes
Well-known member
Een van mijn Borelli's zit sinds eergisteren vrijwel permament op de bodem, of ligt op een plant of stuk hout. Zwemmen doet hij/zij nog wel, maar dat kost duidelijk inspanning en als hij stopt zakt hij wer vlot omlaag. De rugvin staat nog wel mooi omhoog, kleur is ok en ook op voer komt hij vlot af en eet ook. Alle andere vissen en garnalen in de bak functioneren prima, dus waterproblemen sluit ik uit.
Mijn conclusie is een kapotte zwemblaas, maar het begroot me wel om het beestje af te maken, omdat hij verder niet echt ziek lijkt. Wat is wijsheid in dit geval? Aankijken hoe het zich ontwikkeld, of er een eind aan maken? En wat is dan het 'humaanst'? Ik zou zelf een scherp mes pakken en dan in een beweging de kop er af snijden (kom uit een slagersfamilie en dit gaat gewoon heel snel), maar als het beter kan hoor ik het graag.
Mijn conclusie is een kapotte zwemblaas, maar het begroot me wel om het beestje af te maken, omdat hij verder niet echt ziek lijkt. Wat is wijsheid in dit geval? Aankijken hoe het zich ontwikkeld, of er een eind aan maken? En wat is dan het 'humaanst'? Ik zou zelf een scherp mes pakken en dan in een beweging de kop er af snijden (kom uit een slagersfamilie en dit gaat gewoon heel snel), maar als het beter kan hoor ik het graag.