Wat is er nieuw

Borstelneus kweken in halve kokosnoot

lolpap

Member
Lid geworden
7 februari 2025
Leeftijd
20
Hallo, ik heb een paar dagen geleden een hol van klei gekocht voor borstelneus plecos te kweken, maar ik denk dat ik een te grote heb gekocht en het vrouwtje makkelijk zou kunnen ontsnappen.
Ik had nog een halve kokosnoot in een andere bak staan met een smallere ingang, zou dit werken voor de plecos te broeden of doen ze het alleen in een buis?

Bied het beiden aan, kan geen kwaad om je vissen een extra keuze te geven. Al denk ik niet dat ze in een kokosnoot voort zullen planten.

Hoe oud zijn je plecos? Waarschijnlijk dat ze nog wel verder groeien en dan gaat zo'n leghol prima.

Paar verschillende maatjes legholen neerleggen dan kiezen ze zelf degene die ze het fijnste vinden. Kokosnoot lijkt me sterk dat ze die gaan gebruiken.

@Klopt123 het mannetje had ik overlaatst gekocht maar denk zwz al oud genoeg om voort te planten want het vrouwtje heb ik al langer dan een jaar en is iets kleiner. Het leghol is te groot voor volwassen borstelneuzen dus denk dat ik er nog een paar ga kopen die kleiner zijn en zodat er meer kans is dat ze zullen kweken hopelijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan