Wat is er nieuw

Chris10 haar Rio 125!

• Onderwerp starter Onderwerp starter chris10
  • Startdatum Startdatum
C

chris10

Guest
Hallo,

Het werd ook wel eens tijd mijn aqua even voor te stellen. Als echte leek 4 jaar geleden begonnen met vallen en op staan.
Door de jaren heen heeft het al een paar bestemmingen en bewoners gehad.
Mijn grootste favorieten zijn en blijven de chocolade goeramies, geen makkelijke visjes, nogal gevoelig en zeer territoriaal. Had 9 choco�s waarvan een alphavrouwtje die baas was over de ganse bak. Heb ze lang gehad doch na een lange vakantiereis veel waterproblemen gehad en ziektes tot gevolg. Jammer genoeg nooit kweek gehad, blijkbaar te wijten aan dit ene dominante vrouwtje.
621638chris10_0_82_total.jpg

761853chris10_0_82_choco1.jpg

822651chris10_0_82_csc_0010.jpg

Ondertussen het aquarium wat heringericht, de komende weken komt alles voller te staan ( planten zijn besteld).
Bewoners:
-7 Tanichthys miccagemae
-3 roodkopzalmpjes, had er voorheen 7 maar door toevoeging van nitraat, waaraan ze blijkbaar gevoelig zijn, gaan ze 1 voor 1 dood.
-2 Boraras... een overblijvertje van mijn nano
-een koppeltje Colisa Chuna
-4 corydorasjes
-4 Sewellia lineolata. Deze visjes zaten voorheen in een Hillstream

568262chris10_0_82_imag0560.jpg

457869chris10_0_82_imag0564.jpg

518943chris10_0_82_imag0420.jpg

Updates volgen...
Info en vragen beantwoord ik met plezier!

Hey ook een rio125 wat leuk. Ziet er gaaf uit zeg, wat zijn die choco's toch schattig om te zien!

Dank je allen...
Voor alle duidelijkheid, ik ben een dame... maar geen erg hoor! Iemand heeft de titel aangepast?!

chris10 zei:
Dank je allen...
Voor alle duidelijkheid, ik ben een dame... maar geen erg hoor! Iemand heeft de titel aangepast?!

Ik heb je titel even aangepast, omdat we graag de hele forumnaam in de titel zien staan 😀

Edit: ik zal het even in haar veranderen voor je hoor.

Aja ik snap hem, Chris 'tien' ! jaja, de belgen zijn ook mee...

Prachtig, ik vond je eerste setup wel eigenlijk de beste. Chocolade goeramies, nog nooit gehad, wegens te grote fan van honinggoerami's, maar ik zal die toch ook vroeg of laat eens aanschaffen, wat een mooie beestjes zeg.
Ben benieuwd voor de verandering met je nieuwe plantjes, veel succes alleszins en ben blij te zien dat je ook een album hebt nu.
Vergeet zeker niet af en toe een foto'tje van je prachtige sewellia's.

Het aquarium moet zeker nog voller komen. Niet dat ik wat scape betreft een kei ben hoor.
Deze foto�s waren een begin, er komen er nog nu ik weet hoe het moet.

chris10 zei:
Niet dat ik wat scape betreft een kei ben hoor.
De meest natuurlijk 'gescapede' bakken zijn diegenen waar niet te lang is nagedacht wat nu precies waar moet komen te staan, met het meetlint erbij 😉
Gewoon dode inrichting neerzetten, plantjes planten en alles zich laten ontwikkelen tot een mooie wildernis 😀
Dat gezegd: een korte omschrijving van de gebruikte fauna zou ik op prijs stellen 🙂

~ Ivo

Bij deze een update foto:

852834chris10_0_82_total_f.jpg

Ik ben het met mijn voorganger eens.

Dank jullie!
Maar .... het bakje gaat weg en wordt vervangen door een Juwel 240, dus een ruimere bak!
Ik ga op hetzelfde elan verder, alleen de vissen populatie wat uitbreiden.

En wanneer gaat de wisseling plaats vinden, of heb ik er over heen gelezen?

Van zodra ik hem kan afhalen!

..... Terwijl ik dit schrijf kreeg ik een sms: het aquarium is binnen! yes, yes
Een werkje voor zaterdag denk ik.

Haha, leuk...ben benieuwd

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan