Wat is er nieuw

Congozalm te combineren?

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Ik was benieuwd of de Congozalm samen zou kunnen met:

- Rouwtetra
- Platy's
- Otocinclus
- Japonica multidentata ( grote variant)

En in welke verhouding moet je de Congozalm houden?
Hoeveel mannen en vrouwen?

En voeg ik ze dan het beste als laatste toe?

Ik lees tegenstrijdige verhalen via Google.
Dus ik hoop hier antwoorden te vinden.

Welk gedrag kan ik verwachten van de Congozalm?
Druk zwemmend, of mengen ze zich vreedzaam tussen de rest van de bewoners in het aquarium?

Onderstaande foto is ter voorbeeld en is niet van mij.
Bron foto: J. De Lange / Aquainfo
images.jpeg

Misschien handig om de maat van je bak te benoemen.

En zeker is dat de zalmfamilie behoorlijke rovers kunnen zijn, wat in de bek past, zal opgegeten worden. Dat is dus wel een puntje om naar te kijken.

Wat leuk dat je er over nadenkt om congozalmen te houden. Dat zijn hele mooie vissen. Congozalmen kunnen zeker in een rio 450, maar houd er rekening mee dat ze fors kunnen worden. Zeker als ze op volwassen formaat zijn dan gebruiken ze waarschijnlijk de hele lengte van de bak.

Om die reden zou ik er niet meer dat 10 houden. 3 mannen en 7 vrouwen is dan een mooie verhouding. Ik heb vooral ervaring met hun neefjes de geeloog congozalm. Die zijn ongeveer even groot en temperamentvol.

Alles wat in de bek past gaat naar binnen, tot krekels en wasmotlarven aan toe. Grote platy's en rouwtetra's zou ik nog wel aandurven, otocinclus durf ik niet te zeggen. Japonica's zijn een gok, als ze doorhebben dat japonica's eetbaar zijn dan zullen ze er waarschijnlijk op gaan jagen. Als je op safe wilt spelen, dan kun je er beter iets grotere vissen bijzetten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan