Wat is er nieuw

De avonturen van Dora en Diego

Olympus

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2011
Over enkele uren zal ik twee sluierstaarten opvangen! Eindelijk heb ik dan weer sluierstaarten! Heeft lang genoeg geduurd 😀
Maar anyway. Ze komen in een grote curverbak. Het plan is om ze hier enkele weken in te houden om ze vervolgens, als deze af is, naar de vijver te verhuizen! Maak je geen zorgen, ik zal elke dag verversen en veel voeren. Het is in ieder geval drie keer zoveel water als het bakje waar ze eerst in zaten! 🙂

Foto's coming soon!

t is dat jij het bent, de rest had allang een nekschot gehad 😉

Maar ben benieuwd !!!!

Haha bedankt denk ik? 😀

80 procent per dag verversen en 6 keer per dag voeren. Moet lukken 😉

Olympus zei:
Haha bedankt denk ik? 😀

80 procent per dag verversen en 6 keer per dag voeren. Moet lukken 😉

Jewel, t is zeker een compliment 😉

Wat leuk! Ik ben heel benieuwd! 😀 Hadden ze die namen al of ben je stiekem ook al fan van Dora 😀

In de advertentie zag ik een ornament van Dora en dat bracht me op een idee 😀
Helaas is er wat vertraging( zal die Swieber wel weer geweest zijn XD) dus ze komen morgen pas

Hahaha, moet je wel zorgen dat er dus ook nog een Swieber bij komt 😉

Zo te horen kent Kim de serie ook goed zeg.
Ja ik ook omdat onze kids het graag zien 😀 😉.

Ik zag hele mooie red capjes zwemmen vandaag...
Maar kon me inhouden. Is nu niet het juiste moment om vissen te kopen 😉
Maar er komt een Swieber, afgesproken 😀 !

Leuk toch John 😉

Kinderprogrammas werken ook goed als je ziek bent 😀

Ik heb nog nooit ��n aflevering van Dora gezien, maar het dochtertje van mn baas heeft wat speelgoed van Dora, dus vandaar dat ik een beetje op de hoogte ben 😀

Bij 'een Swieber' zie ik eigenlijk een Ranchu voor me ofzo... waarom? Geen flauw idee 😀

Ik ook, ze zien er zo onschuldig uit 😛

Wel leuk dat deze vissen vaak een naam krijgen terwijl we de vissen die we onze "gewone" bakken hebben in de regel geen naam geven.
Zal mede wel komen doordat deze vaak beter te herkennen zijn en je ze dus makkelijker een naam kunt geven.
Ik moet verklappen dat ik de betta s hier ook wel vaak een "naam" geef hoor. Maar ja dan is het vaak iets als Witje 😀.

Komt idd omdat ze allemaal heel verschillend zijn. Ik zie ze ook echt als volwaardige huisdieren, zoals een hond of kat. 😀
Ze hebben ook allemaal een eigen persoonlijkheid en hun eigenaardigheden 🙂

Oh, en jullie mogen best (off-topic) babbelen hier hoor in dit topic. Dan komt het goudvissen gedeelte weer een beetje tot leven 🙂

Heb je ook een met laarsjes aan? Dan word dat `Boots� 😛

Haha dat is ook een leuke idd. Komt er wel 😉
Maar ik kan denk ik maar 5 sluierstaarten kopen uiteindelijk omdat ik 20 vissen op 6000 liter wil houden

OKe, zo weinig mogelijk vissen en zo veel mogelijk planten voor een goede balans zonder filter denk ik dan?
Of gooi je wel een filter op je vijver?
Kunnen ze in ieder geval mooi uitgroeien 😉

Jawel een filter voor 10000 liter vijvers. Komt een plantengedeelte in, maar het grootste gedeelte wordt niets dan water 😀

Dat word een beste vijver!
Wanneer heb je m af dan?

Moet nog beginnen, maar de vijver komt op de plek van m'n oude vijver. Het is een kwestie van het gat groter maken, nieuw folie erin leggen en nieuwe techniek aansluiten 😉
Afmetingen worden 300 cm x 200 cm x 100 cm en een plantenrand van 300 cm bij 30 cm bij 15-20 cm

Hoop dit uiterlijk eind mei af te hebben

Over een uurtje zijn ze er!! Ben zo benieuwd 😛

Das een mooi project Olympus! 😉 ga zeker je topic volgen om de foto's te zien.
ben benieuwd naar je vissies ^^

En, en, en????

Ze zijn er!!!!
zo blij!

Ze zijn nog best groot(onvoorstelbaar dat ze in een 30 cm bakje hebben gezeten)
Mevrouw zei dat ze niet tegen de poepjes kon en dat ze deze er gelijk uithaalde! Ze gaf ze ook superveel eten en er zit een behoorlijk groot binnenfilter bij!
heb de foto's even snel met m'n mobiel gemaakt, zodat jullie alvast een eerste indruk krijgen 🙂

de rood/witte ryukin/fantail is waarschijnlijk een vrouwtje en de rode fantail/ryukin is een man!

IMG_0467_zpserp1psbk.jpg

IMG_0468_zpsufytc1hi.jpg

IMG_0470_zpscfgyzwuv.jpg

IMG_0471_zpskzob9snh.jpg

genoeg stroming en zuurstof hehe
IMG_0472_zpsxbidbmpe.jpg

Kan niet wachten totdat ze in de vijver kunnen. Dan hebben ze 6000 liter water ipv 12 liter waar ze inzaten voordat ik ze kocht...

mooie vissen zeg. leuk een man en een vrouw, wie weet wat daar van komt..??!!

Dora en Diego samen in een bootje.....

😀

Wat zijn ze mooi! :smitten:

Het is maar goed dat die vrouw niet tegen poepjes kan, anders hadden ze er heel anders uitgezien.

Mooi he!
Ze had ze oktober 2014 gekocht, dus ze zijn niet heel erg vergroeid.

Wauw mooie vissen zeg! Ze zien er inderdaad nog goed uit voor visjes uit zo'n kleine bak 😉

Ja leuk he 🙂

Hoe vaak zal ik het binnenfilter schoonmaken om ervoor te zorgen dat er geen nitrietpiek ontstaat?

Ik gebruik zelf al een tijdje Evolution Aqua 'Pure Pond', balletjes die je in het filter kunt doen en die bacteri�n afgeven wanneer dat nodig is en zo kun je een piek redelijk opvangen. Werkt echt super, in een q-bak met een filter die niet ingedraaid is zie je op een gegeven moment dat de balletjes opgebruikt worden. Terwijl ik in mijn filter op de sluierbak ook een zakje met van die balletjes heb en die worden helemaal niet opgebruikt! (laat het wel zitten voor als ze bijv een keer paaien).

Bedankt voor de tip Kim, maar ik heb nu echt geen geld meer 😳

Ow ja, dat herken ik 😉

Ik denk dat je het binnenfilter niet extra vaak hoeft schoon te maken, maar wel zorgen dat je genoeg water ververst.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan