Ik voeg de topics even samen voor je.Wat ik nu zie is dat alleen deze drie het hebben, sorry voor meerdere topics😪 ik wacht dan werst maar af met dit . Om nu nog weer exit toe te voegen lijkt mij toch geen goedenoptie of wel ?
Ik voeg de topics even samen voor je.Wat ik nu zie is dat alleen deze drie het hebben, sorry voor meerdere topics😪 ik wacht dan werst maar af met dit . Om nu nog weer exit toe te voegen lijkt mij toch geen goedenoptie of wel ?
Nee, je mixt beter geen medicatie.
Nee dus afwachten nu hoe moeilijk ookNee, je mixt beter geen medicatie.
Dank je en sorry hoor maar wil zograag dat ik het juiste doe , en ben wel wat afhangkelijk dan van jullie expertsIk voeg de topics even samen voor je.
Ja geen probleem hoor en ik snap je wel.Dank je en sorry hoor maar wil zograag dat ik het juiste doe , en ben wel wat afhangkelijk dan van jullie experts
Haha nou genoeg info in elk geval hier pff. Ben echt een muts als het gaat om dier dat ziek is hoor. Innelk geval blij met alle hulp.Troost je, als er weer iemand binnenkomt met een vraag overstip, ben jij opeens expert.
Die waren goed vanochtend nh3 0.0 dus geel . No 2 net tussen 0.0 en 0.5 heel licht roze . Zal zo de no 3 nog doenKun je nog even nh3, no2 en no3 meten?
Graag verneem ik wel of en wanneer ww en of nog een dosis femsee toevoegen.
En eventueel dw voorfikters moet reinigen. Van mijn 2 oase biomaster filters.
het heeft dus geen invloed op bacterie cultuur in hoofd-filter.
En nog een foto van mij l201 onmogelijk scherp te krijgen maar volgens mij niet al te slecht nu qua stipjes op zijn vin licht filterzand
Ik had natuurlijk veel l201 dus of deze slecht of goed was geen idee kan dat nu beter in de gaten houden. Hij zwemt niet veel maar nu wel op de bodem en bij de holen, vorige week zwommen ze overal en bovenin de bak. Dat doet deze niet. Eten zie ik hem niet doen nooit gezien ook dus kan ik geen mening over geven. Zelf vind ik niet dat er stress is in de bak, corys zij alleen wat druk dus misschien ervaren die wat ongemak zie daar geen stippen op . De slakken leven nog niet heel actief maar ze kruipen wel en eten ook. Verder geen bodemslakken zie nu wel stipjes bij een tetra die er volgens mij eerder niet zaten.Is die specifieke vis er op vooruitgegaan sinds je met de medicatie gestart bent?
Is die verder "actief" voor zover je daar van kan spreken bij een L nummer en heeft die een goede eetlust?
Zie je tekenen van stress bij de vissen?
Hoe staat het met de lagere dieren zoals slakken? Leven die nog/zijn ze actief? (Ook die eventueel in de bodem leven)
Dank je ik wacht af al fijn dat je mij zoveel helpt .Ik neig naar een 50% waterwissel en weer een 50% dosis.
Verder lichtelijk de bodem afzuigen maar niet te gek, alleen losse troep maar de niet grondig in de bodem woelen.
Wel even goed controleren of er niet toevallig wat dood ligt in een hoekje.
Als de uitstroom van de filters goed is zou ik daar vanaf blijven ivm bacterie huishouding.
Zal het beargumenteren waarom ik dit zeg:
De waterwissel is puur vanwege de mogelijke aanwezigheid van nitriet, wilde nitraat weten om te kijken of dat niet te ver opgelopen was.
Nitriet is ook de reden dat ik zeg blijf van de filters af en roer niet te veel in de bodem behalve om slakken te checken.
Ik ga nog steeds uit van de diagnose stip, de behandeling lijkt redelijk aan te slaan gezien hoe erg het was.
Dat klinkt dubbel aangezien je helaas wel vissen verloren bent.
Stip zit ongeveer 7 tot 10 dagen op de vis waar het imuun is voor medicatie, alleen in de vrijzwemende fase is stip gevoelig voor de medicatie dus je bent de levenscyclus aan het doorbreken.
Aangezien je nu pas een week onderweg bent betekent dat wel dat je er nog niet bent.
Een volledige cyclus duurt (uit mijn hoofd) iets van 21 dagen.
Je bent er dus nog zeker 14 dagen mee bezig.
Ga niet direct handelen op wat ik nu zeg en water wisselen maar laat anderen even de mogelijkheid om op mijn post te reageren.
Er zullen vast meer inzichten zijn.
Oken kan ik daar even de tijd voor nemen. En rustig de bodem schoonzuigenDenk dat dat het meest verstandige is. 👍
Voer nu meer ivm de manen die in de groei zijn en om ze goed gezond te houden de vissen. Ik zal vanmiddag weer even meten.Nu weer even rustig afwachten en je dieren in de gaten blijven houden.
Houdt de nitriet wel even in de gaten aangezien je wel iets gemeten hebt.
Weet niet wat je regime is rondom het schoonmaken van filters etc of dat het een andere oorzaak heeft maar het zou 0 moeten zijn.
Ik heb oase filters met voorfilters daar komt vaak best veel troep in op zich is de stroming nog goed. Dus kan nog even wachten. Maar ik dacht als dat wel wat schoner is ( misschien zitten daar denparasieten ).Dan alleen het allereerste filter (=voorfliter) waar relatief grotere planten- en voerdelen in terecht komen, licht uitkloppen/ spoelen en dan nog alleen als de doorstroming vermindert. Een filter is eerder te schoon dan te vuil.
Inderdaad, alleen in het vrij zwemmende stadium tussen "eitje" totdat die in de vis zit gaat dood.Dan zijn ze (volgens catfishfreak) bereikbaar voor Femsee en dat komt echt wel in het filter. Als hij het goed heeft, zijn de parasieten op de vissen alleen het stadium waar de parasieten overleven.
Nu weer even rustig afwachten en je dieren in de gaten blijven houden.
Houdt de nitriet wel even in de gaten aangezien je wel iets gemeten hebt.
Weet niet wat je regime is rondom het schoonmaken van filters etc of dat het een andere oorzaak heeft maar het zou 0 moeten zijn.
Ja maar iedereen zegt stip ik laat het dan wel staan.Voor Epistylis kun je beter wat kouder water hebben dacht ik en voor stip wat hogere temp
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.