Wat is er nieuw

ervaringen met Dacia?

Lysia

Well-known member
Lid geworden
1 januari 2021
Leeftijd
53
Onze 16 jaar oude Skoda roomster heeft vandaag z'n doodvonnis gekregen 🙁 en we moeten dus op zoek naar een 'nieuwe' auto. We zitten te denken aan een Dacia elektrisch/ hybride, heeft iemand ervaringen met dit merk of heeft iemand ervaringen met een MPV auto in deze prijsklasse?
Wij zijn niet bijzonder gesteld op een statussymbool, hij moet ons (en soms mijn -nogal ruimte innemende- hondje) van A naar B brengen, meestal kleinere afstanden, af en toe een keer 200 km op een dag en het liefst elektrisch of hybride (met het oog op de toekomst) en hij moet handig met de ruimte zijn: stoelen eruit enzo....

Is niets anders dan een budget Renault met Roemeense oorsprong.
Zorg voor een goede accu garantie bij gebruikte electrische voertuigen want een probleem betekend vaak direct een total loss situatie.

Waarschijnlijk wordt het een nieuwe, ik wil een rode auto en of die nog tweedehands met alle kwalificaties te krijgen zijn??? Bovendien is de technologie van elektrische/ hybride auto's nog relatief nieuw en bij een gebruikte heb je dus een oudere versie daarvan met meer kinderziektes/ minder ver uitontwikkeld. (Voor zover je daar met deze technologie al over kunt praten...).

Dacia 'gepast' en gauw afgeschreven: wij zijn letterlijk te groot voor de dacia, daar komen we gebroken uit. Gelukkig hebben we een alternatief weten te vinden waar we allebei erg blij mee zijn: MG SZ EV.
Waardige opvolger voor onze trouwe Skoda.....

Ik wou net antwoorden dat ik erg tevreden ben met mijn Renault Scenic E-tech, die volgens mij wel aardig wat van jouw boxes aftikt; maar k lees dat je al een alternatief gevonden hebt - top!

Dit was een zeldzame aanbieding: een nieuwe (!) auto van 37.000 voor 24.000. Inkoop foutje van een leasemaatschappij.....Af en toe mag het een mens ook wel eens mee zitten....

Ik ben een echte auto liefhebber en er zijn volgens mij niet echt slechte auto's meer. Ff googelen of problemen bij een desbetreffend merk, type, en motor kan je een hoop ellende besparen maar dan nog moet je altijd geluk hebben.
Ik zelf ben nu met mijn 7e auto bezig en ik heb ze gemiddeld 3 jaar en maak ongeveer 20000km per jaar.
6 auto's geen problemen gehad en nu is de 7e is een brok ellende.
Het betreft een skoda superb 2.0 tsi 4x4 met 272pk en 29000km op teller toen ik heb kocht je zou zeggen kan niks mis mee.
Komende zaterdag gaat de auto voor de 5e keer naar de garage in 11 maanden gelukkig nog 1 maand garantie.
Maar de problemen zijn niet mals.
De stukken die er geweest zijn op volgorde:
Koplampsproeier
Lekkage ruitenwisservloeistof
Nieuwe waterpomp lekkage tijdens vakantie
Problemen met de automaat (achteruit 2 4 6 werkte niet tijden vakantie Oostenrijk)
Problemen met de 4x4
Wederom lekkage waterpomp

Toen 2 maanden geen problemen tot dat 2 weken geleden de automaat weer de geest gaf en het 4x4 systeem weer bijgeluiden begon te maken.
Een auto met weinig km op de teller van 5 jaar oud die mij 35k heeft gekost.
De auto staat telkens 2 weken in de garage en ik krijg een gebakje als leenauto dus een hoop frustratie inmiddels.
Misschien ga ik nu een beetje off topic maar dit is het perfecte voorbeeld van hoeveel geluk of in dit geval pech je met een auto kan hebben.

Lysia de mg die je gaat kopen is in iedergeval een mooie auto en ik hoop dat je er veel leuke ritten mee mag gaan maken!

Ik snap je helemaal, we hebben zo'n opel astra gehad: het ene na het andere....Wat een rampauto...
Onze skoda heeft tot nu dan het roetfilter en af en toe een lekke band en een lege accu (dat krijg je als je de deur de hele dag open hebt, met allerlei lichtjes erin) nooit stukken gehad. Gewoon z'n onderhoud en hij heeft het altijd trouw gedaan (200.000 op de teller).

Vanwege de kosten hebben wij dus geen auto en dat is het goedkoopst maar ja soms lastig. Maar goed dan is er nog het OV maar ik snap dat je soms afhankelijk bent van een auto.

Ik snap je helemaal, we hebben zo'n opel astra gehad: het ene na het andere....Wat een rampauto...
Onze skoda heeft tot nu dan het roetfilter en af en toe een lekke band en een lege accu (dat krijg je als je de deur de hele dag open hebt, met allerlei lichtjes erin) nooit stukken gehad. Gewoon z'n onderhoud en hij heeft het altijd trouw gedaan (200.000 op de teller).
En da's dan weer de humor - wij hebben als 2e auto een opel astra (gtc), ding is zo'n 20 jaar oud maar komt (klopt even af) zolang als we 'm hebben prima door de APK. 1x lege accu gehad, maar die was dan ook al wat ouder. Dat was 't spannendste wel.

Zoals Bredero reeds zie (en die had nog nooit van auto's gehoord): het kan verkeren....

Als alles volgens planning verloopt kan ik gelukkig onze auto vandaag weer ophalen.
Een reparatie van €3500 en volledig onder garantie zonder gezeur. Top service dus.

Als alles volgens planning verloopt kan ik gelukkig onze auto vandaag weer ophalen.
Een reparatie van €3500 en volledig onder garantie zonder gezeur. Top service dus.
Volgens mij zijn auto s nog duurder dan een vrouw met een dure hobby :DD ;))

Nee John, de duurste hobby die je kunt hebben is een vrouw die een dure auto heeft...

Nee John, de duurste hobby die je kunt hebben is een vrouw die een dure auto heeft...
Ja zo n auto kun je vrij simpel inruilen of verkopen maar ja met je vrouw ligt dat vaak iets ingewikkelder :DD :DD :DD;))

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan