Wat is er nieuw

Etroplus canarensis

Stijn S

Well-known member
Lid geworden
31 juli 2022
Leeftijd
49
Sinds ik ze zag in de winkel wilde ik deze soort graag hebben. Eén van de drie Aziatische cichlidensoorten, deze komt uitsluitend in zoet water voor. Sinds een tijdje is een van de vissen in bruidskleed, maar ik vind het net lijken alsof hij op oorlogspad is met al die zwarte strepen op zijn kop en zwarte buik.

Ik had een filmpje gemaakt, maar uploaden lukt niet. Ik haal het bericht wel weg.

Ik vermoed dat het bestand te groot is om hier te uploaden. Ik heb geen joeptoep-account.

Dan maar een screenshot.

Bijlagen

• CBDFDDE1-C14A-4D71-9B98-F294A03EA648.jpeg
    CBDFDDE1-C14A-4D71-9B98-F294A03EA648.jpeg
    274.5 KB · Weergaven: 25
Ik heb drie van de vier aquaria overgezet naar mijn nieuwe onderkomen en mijn luie stoel tussen twee aquaria gezet. De Etroplus komt altijd kijken of er niet wat te halen valt

Bijlagen

• IMG_3475.jpeg
    IMG_3475.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 27
Ik heb drie van de vier aquaria overgezet naar mijn nieuwe onderkomen en mijn luie stoel tussen twee aquaria gezet. De Etroplus komt altijd kijken of er niet wat te halen valt
Mooie vissen zijn dat ook! Zeldzaam soortje denk ik?

Leuke vissen. Heb zelf tijdje de Etroplus suratensis gehad in mijn brakwaterbak.

Mooie vissen zijn dat ook! Zeldzaam soortje denk ik?
Je komt ze volgens mijn LFS (Utaka in Amersfoort) niet vaak tegen. Toevallig heeft hij er nu weer wat in de winkel, maar het heeft een hele tijd geduurd.

Ik liet laatst iemand een foto zien van de inrichting waar ik mee begonnen ben: een open aquarium waar twee stukken hout schuin geplaatst waren zodat ze deels boven water uitstaken. Enkele lavastenen, wat planten en grove kiezels op de bodem. Ik vond dat eigenlijk wel mooi, maar heb ooit vissen gekocht die nogal springerig waren, dus sinds die tijd het hout horizontaal gelegd en twee afdekplaten erop. Nu die springerige vissen er al heel lang niet meer zijn, zat ik weer met het idee van een open bak in mijn hoofd. Vanavond tijdens het onderhoud de stukken hout eens anders gezet en wat grove kiezels op de bodem. De stenen (eerst lavastenen, later vervangen door een ander soort stenen) heb ik er allang uit en komen er ook niet meer in. Vind ik te druk worden. Ik denk dat ik er wel nog wat meer kiezels bij doe een dezer dagen, de plaatsing van de stukken hout laat ik even zo. Even een paar dagen aankijken.

Bijlagen

• IMG_3626.jpeg
    IMG_3626.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Prachtige vissen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan