na een poging om een tweedehands rio400 op te knappen waar ik tegen problemen opliep wat ik niet verwachte en moeders die nachtmerries kreeg en de meubels al zag drijven
heb ik in goed overleg een nieuwe bak besteld
het is de colisa 1500 beuken geworden
in het weekend voor kerst besteld en dinsdag voor kerst s�morges om 8,10 uur ging de bel
en ja wel daar was hij
aangezien je s�morgens om die tijd geen mensen kan vinden om te helpen tillen
samen met de chauffeur de bak naar binnen getild pff das wat anders als een rio 400
is duidelijk zwaarder gelijk last van mijn arm maar dat had ik er graag voorover
samen met de chauffeur de levering gecontroleerd was prima aangekomen
nadat de chauffeur weg was uitpakken geblazen
zo das echt wat anders rond om 12 mm glas en een mooie glazen midden steun niet dat domme plastic gedoe maar mooi stevig glas
ben er blij mee mooi kerst cadeau zou ik zeggen
na de kerst eerst eens een laag water er in gezet geen lekken kast waterpas gezet verder gevuld en een nacht laten staan
volgende dag gelukkig nog even vol als de dag er voor bak schoongemaakt kwestie van pons over het glas halen binnenzijde en leeg laten lopen zo dat duurt wel even met een standaard tuinslang
hmm in het nieuwe jaar maar eens een betere slang aankopen
in de tussen tijd ook nog 50 kg filterzand van wildkamp middenmaat staan uitwassen gelukkig is dit niet zo vuil als grind
foto achterplaat aangebracht en bak gevuld met het zand en planten er ingezet
planten lijst
Elodea densa (Waterpest)
Cabomba aquatica
Cabomba piauhyensis
Cryptocoryne wendtii Groen
Nymphea lotus rood (lotusknol)
Nymphea lotus groen (lotusknol
Sagittaria subulata
Hydrocotyle tripartita
Vallisneria asiatica
techniek
verlichting 4 x 54 watt tl 2maal daglicht 2 maal kleur t5
pomp Eheim buitenfilter Professionel 3 e 2078
verwarming 2 x 300 watt buis merk ???
temp 26 graden
helaas nog geen hout kunnen vinden om er in te doen moet nog tegen een paar mooie stukken oplopen maar heb de tijd kan ik mooi de kosten een beetje spreiden toch
wat voor vissen er in komen ben ik nog niet uit zie zoveel moois bij jullie rond zwemmen dat ik daar nog eens goed over na moet denken (heb wel een beetje een idee)
tot zover wordt vervolgt
jaap
net gevuld
par dagen later al lekker helder
heb ik in goed overleg een nieuwe bak besteld
het is de colisa 1500 beuken geworden
in het weekend voor kerst besteld en dinsdag voor kerst s�morges om 8,10 uur ging de bel
en ja wel daar was hij
aangezien je s�morgens om die tijd geen mensen kan vinden om te helpen tillen
samen met de chauffeur de bak naar binnen getild pff das wat anders als een rio 400
is duidelijk zwaarder gelijk last van mijn arm maar dat had ik er graag voorover
samen met de chauffeur de levering gecontroleerd was prima aangekomen
nadat de chauffeur weg was uitpakken geblazen
zo das echt wat anders rond om 12 mm glas en een mooie glazen midden steun niet dat domme plastic gedoe maar mooi stevig glas
ben er blij mee mooi kerst cadeau zou ik zeggen
na de kerst eerst eens een laag water er in gezet geen lekken kast waterpas gezet verder gevuld en een nacht laten staan
volgende dag gelukkig nog even vol als de dag er voor bak schoongemaakt kwestie van pons over het glas halen binnenzijde en leeg laten lopen zo dat duurt wel even met een standaard tuinslang
hmm in het nieuwe jaar maar eens een betere slang aankopen
in de tussen tijd ook nog 50 kg filterzand van wildkamp middenmaat staan uitwassen gelukkig is dit niet zo vuil als grind
foto achterplaat aangebracht en bak gevuld met het zand en planten er ingezet
planten lijst
Elodea densa (Waterpest)
Cabomba aquatica
Cabomba piauhyensis
Cryptocoryne wendtii Groen
Nymphea lotus rood (lotusknol)
Nymphea lotus groen (lotusknol
Sagittaria subulata
Hydrocotyle tripartita
Vallisneria asiatica
techniek
verlichting 4 x 54 watt tl 2maal daglicht 2 maal kleur t5
pomp Eheim buitenfilter Professionel 3 e 2078
verwarming 2 x 300 watt buis merk ???
temp 26 graden
helaas nog geen hout kunnen vinden om er in te doen moet nog tegen een paar mooie stukken oplopen maar heb de tijd kan ik mooi de kosten een beetje spreiden toch
wat voor vissen er in komen ben ik nog niet uit zie zoveel moois bij jullie rond zwemmen dat ik daar nog eens goed over na moet denken (heb wel een beetje een idee)
tot zover wordt vervolgt
jaap
net gevuld
par dagen later al lekker helder