Wat is er nieuw

Even voorstellen mijn nieuw trots (hoop ik ;), door Flipper34

flipper34

Well-known member
Lid geworden
9 mei 2013
Leeftijd
62
na een poging om een tweedehands rio400 op te knappen waar ik tegen problemen opliep wat ik niet verwachte en moeders die nachtmerries kreeg en de meubels al zag drijven
heb ik in goed overleg een nieuwe bak besteld
het is de colisa 1500 beuken geworden
in het weekend voor kerst besteld en dinsdag voor kerst s�morges om 8,10 uur ging de bel
en ja wel daar was hij
aangezien je s�morgens om die tijd geen mensen kan vinden om te helpen tillen
samen met de chauffeur de bak naar binnen getild pff das wat anders als een rio 400
is duidelijk zwaarder gelijk last van mijn arm maar dat had ik er graag voorover
samen met de chauffeur de levering gecontroleerd was prima aangekomen
nadat de chauffeur weg was uitpakken geblazen
zo das echt wat anders rond om 12 mm glas en een mooie glazen midden steun niet dat domme plastic gedoe maar mooi stevig glas
ben er blij mee mooi kerst cadeau zou ik zeggen
na de kerst eerst eens een laag water er in gezet geen lekken kast waterpas gezet verder gevuld en een nacht laten staan
volgende dag gelukkig nog even vol als de dag er voor bak schoongemaakt kwestie van pons over het glas halen binnenzijde en leeg laten lopen zo dat duurt wel even met een standaard tuinslang
hmm in het nieuwe jaar maar eens een betere slang aankopen
in de tussen tijd ook nog 50 kg filterzand van wildkamp middenmaat staan uitwassen gelukkig is dit niet zo vuil als grind
foto achterplaat aangebracht en bak gevuld met het zand en planten er ingezet
planten lijst

Elodea densa (Waterpest)
Cabomba aquatica
Cabomba piauhyensis
Cryptocoryne wendtii Groen
Nymphea lotus rood (lotusknol)
Nymphea lotus groen (lotusknol
Sagittaria subulata
Hydrocotyle tripartita
Vallisneria asiatica

techniek
verlichting 4 x 54 watt tl 2maal daglicht 2 maal kleur t5
pomp Eheim buitenfilter Professionel 3 e 2078
verwarming 2 x 300 watt buis merk ???
temp 26 graden

helaas nog geen hout kunnen vinden om er in te doen moet nog tegen een paar mooie stukken oplopen maar heb de tijd kan ik mooi de kosten een beetje spreiden toch
wat voor vissen er in komen ben ik nog niet uit zie zoveel moois bij jullie rond zwemmen dat ik daar nog eens goed over na moet denken (heb wel een beetje een idee)
tot zover wordt vervolgt

jaap

452442flipper34_0_82_sam_0225.jpg

826978flipper34_0_82_sam_0226.jpg

net gevuld

495947flipper34_0_82_sam_0238.jpg

par dagen later al lekker helder

Welkom, wat een (mooie) bak. Ben persoonlijk niet gecharmeerd van zo'n posterachterwand, maar smaken verschillen gelukkig. Succes met bedenken van mooi bestand wat er natuurlijk in moet komen.

dank Fozzy en met het bestand komt het wel goed

Mooie bak! Heb toevallig ook zelf net een Trofis Colisa 1500 aangeschaft. Ben benieuwd wat jij er van gaat maken! Ik blijf je topic zeker volgen!

Mooi formaat Jaap,al een aardig plantje heb je staan!

Goldie83 dank je

jeroenb1982 das toevallig ziet er bij jouw ook goed uit zeg ook lekker veel plantjes zoals je ziet houd ik daar ook wel van

Seabait tja ban nu eenmaal fan van platen bakken en heb begrepen van diverse andere posten dat het bij de opstart goed is lekker veel snel groeiers er in te hebben
komt straks nog wel wat bij als ik hout op de kop getikt heb

allen bedankt voor de reactie�s

groeten jaap

Ziet er zeker top uit....

Lekkere grote bak ook...

imposant bakkie hoor, mooi ik ben benieuwd wat je er van gaat maken

Mooie bak, komt wel goed, die achterwand past er best wel bij hoor vind ik!

q&q bedankt
zeker een lekkere grote bak wou eerst voor de 1800 gaan maar maar kwam net 4 cm ruimte te kort :stom:
daarnaast was de prijs ook behoorlijk hoger mede omdat ik dan ook het meubel moest vervangen
maar dit is ook een lekkere plons water

trotsemammie bedankt
aan het einde van de maand even winkelen bij de zaak in Bovenkarspel hoop dat ie dan weer wat mooie stukken hout heeft liggen en misschien een paar visjes ik zie wel

jase dank je tja de foto achterwand och heb er ook een achter de trigon 190 zitten zie je nu bijna niets meer van door de planten
gaat hier net zo denk ik
maar deze past wel
had er eerst 1 waar ze een paar kamerplanten midden in de zee hadden gezet was geen gezicht

groeten

jaap

Katy707 zei:
is het zeker tijd voor maar in verband opstart problemen
een behoorlijke aanval van draad alg
even gewacht met plaatjes schieten
inmiddels is de zaak lekker aan het groeien gegaan en de meeste draad algen zijn opgeruimd en bestreden
inmidels ook een co2 installatie aangeschaft
ben nog niet tevreden over de eheim pomp geeft voor mijn gevoel teveel problemen en te weinig stroming
goed te zien aan de planten groei rechts in de bak links gaat het lekker rechts maar zo zo
ook nog geen hout kunnen scoren moet maar eens veder in het land kijken hier in de buurt is niet veel te vinden helaas

161697flipper34_0_82_sam_0284.jpg

planten groei rechts

794712flipper34_0_82_sam_0285.jpg

planten groei links

772332flipper34_0_82_sam_0286.jpg

als je nu bedenkt dat de rode lotus aan beide kanten staat begrijp je wel wat ik bedoel

378571flipper34_0_82_sam_0281.jpg

belletjes heel veel belletjes

vissen bestand is in opbouw

1 Diamant goerami

1 Cherry Barbeel wordt nog uitgebreid

8 kegelvlek barbeel

5 Corydoras schwartzi

911953flipper34_0_82_sam_0290.jpg

442158flipper34_0_82_sam_0295.jpg

421923flipper34_0_82_sam_0263.jpg

tot zover

groet
jaap

Zo, dat ziet er uitstekend uit, mooie bak geworden! :thumbs:

gaat komen Astrid ben nog niet helemaal tevreden maar komt tijd komt raad zeg ik altijd maar

groet

jaap

tijd voor een update

ben aan het de knutsel gegaan ivb nieuwe pomp zoals eerder aan gegeven de eheim gaf te veel problemen ook de doorstroming van de bak was niet naar mijn zin
dus deze gemaakt

161895flipper34_0_82_sam_0339.jpg

zo dat scheelt nog al nu wel volledige stroming in de bak
hoop dat de planten het nu in de hele bak gaan doen

nieuwe pomp de Jbl Cristalprofi e1500

322886flipper34_0_82_sam_0357.jpg

oude pomp nog even laten mee draaien voor de zekerheid

337833flipper34_0_82_sam_0340.jpg

669334flipper34_0_82_sam_0355.jpg

tevens een paar nieuwe bewoners

296844flipper34_0_82_sam_0361.jpg

nr 4 is nog wat verlegen wou niet op de foto

groet

jaap

Goed bezig maar mis alleen een overzicht van de bak! 😉

Heel mooi!

Je, een foto van de hele bak !!!!!De laatste foto beloofd wat!

Ziet er erg goed uit hoor en wat een formaat zeg 😛
Zat toen ik mijn nieuwe aquarium kocht heel erg te twijfelen tussen de 1200 en 1500 maar is toch de 1200 geworden omdat ik de 1500 niet kwijt kon op het plekje waar het aquarium moest komen :9 Maar als ik dit zo zie heb ik achteraf toch spijt wat een ruimte zeg 😀
Nu lekker alles laten groeien 😛 Je kan de stroming met je JBL filter regelen he als je de stroming alsnog te veel vind. Heb precies dezelfde pomp en vond deze ook te sterk voor mijn aquarium. Heb toen het rechter hendeltje wat meer naar achteren gezet en zo word dus ook de stroming minder 🙂

Ik zou de maanvissen uitbreiden naar 6 maar dat ben ik 😛 Vind ze wel erg mooi hoor 😀 Worden deze straks helemaal zwart of blijf je dat zilver toch nog een beetje zien?
Vind dit namelijk wel wat hebben 😛

Seabait en astrid j het gaat komen wat de overzichts-foto zal hem vanavond proberen te maken nu te veel vals licht

dolle ancistrus bedankt

Khoppie komt me bekend voor de twijfel tussen 1200 en de 1500 had het zelfde met de 1500 en de 1800 kwam 9 cm ruimte te kort nu niet meer omdat de kast die in de weg staat vervangen gaat worden voor een korter en hoger exemplaar tja niets veranderlijker als vrouwen zullen we maar zeggen eerst niet weg mogen en nu als nog :stom: :sorry:
maar ben blij met deze hoor ja met moeders ook
wat de maantjes betreft uitbreiden naar 6 is wel een idee maar moet er dan wel weer net zoals deze tegen op lopen
wat dat zwart worden betreft heb geen idee is een kweekvorm dus ik wacht het maar af
voorlopig geniet ik er enorm van zoals ze statig door de bak heen bewegen
wat de pomp betreft en je tips dat wist ik al heb op de trigon 190 de zelfde staan daar wel getemperd
hier is dat niet nodig zoals het zich nu laat aan zien

groet en bedankt voor jullie reacties

jaap

ok� zoals belooft de over zicht foto das nog niet zo eenvoudig zeg om de juiste instelling op de camera te vinden
maar goed dit zijn de probeersels

438538flipper34_0_82_sam_0370.jpg

181731flipper34_0_82_sam_0372.jpg

hoop dat het zichtbaar is moet me nog eens goed verdiepen hoe en wat met dit toestel

groet

jaap

Zijn inderdaad erg statige vissen 🙂
Daarom heb ik ook voor deze vissen gekozen. Ze zijn zowel in hun vookomen als in hun karakter erg mooi en zou niet snel meer andere vissen willen. Eenmaal maanvissen wil je niet snel meer anders denk ik 😛 Vooral als je ze klein koopt en ze ziet uitgroeien tot prachtig mooie volwassen exemplaren is een genot wat ik gelukkig mee heb mogen maken 🙂
Ik kon ook gaan voor de 1500 maar dan had ik inderdaad net te weinig ruimte en had het aquarium niet mooi gestaan. Dan had hij helemaal tegen de muur links van het aquarium gestaan en aan de rechter kant alsnog 10 cm voorbij de muur gestoken. Is niet echt een mooi zicht en heb daarom besloten de 1200 te nemen.
Achteraf spijt dat ik het aquarium niet gewoon tegen de lange muur gezet heb want dan had ik er met gemak een van 2,5 meter weg kunnen zetten maarja virndin lief wou daar haar kast voor het glaswerk en borden en dergelijke hebben dus helaas 😛
Als we over een aantal jaar van het apartement naar een huis gaan komt er denk ik wel een grotere en dan inderdaad de 1800 denk ik zomaar 😛 Vind de trofis aquariums niet eens zo heel duur en kwalitatief erg goed. Alleen de standaard meegeleverde verlichting is 3x niks maarja dit is allemaal vervangbaar 😛
Als het ooit een 180cm aquarium word komen er zeker nog een stuk of 5 a 7 maanvissen bij zodat ik een groep van 10 a 12 stuks heb maarja dit is toekomstmuziek 😛

De soort maanvissen die jij hebt zie ik regelmatig in de LFS hier in de buurt. Mischien als dat je vraagt of jouw LFS ze kan bestellen je er nog wel aan kunt komen 🙂

Mooi hoor!! Lekker groen!

Mooie bak zeg! Ik vind de achterwand er op zich ook wel bij passen. Mooi groen inderdaad 🙂

even een paar plaatjes zou gauw ik me weer beter voel en de hand wat vaster volgen er meer

269689flipper34_0_82_sam_0406.jpg

treintje corry�s

474376flipper34_0_82_sam_0412.jpg

voeder tijd

groet

jaap

help oerwoud

581736flipper34_0_82_sam_0469.jpg

help oerwoud

eerst maar eens snoeien

372816flipper34_0_82_sam_0473.jpg

bak vol

237664flipper34_0_82_sam_0475.jpg

en gelijk maar water verversen hopen dat het nu goed gaat en weer geen dode vissen oplevert

812363flipper34_0_82_sam_0480.jpg

zo eind overzicht wat een ruimte

[video]https://www.youtube.com/watch?v=v7gZQK2HC_k&feature=youtu.be[/video]

pomp stroming

dank je John

zo! flink gesnoeid 😉 heheh.. mooie bak joh!

Richvio en Thomas&Denise bedankt

dat snoeien is op zijn tijd echt nodig anders groeit het de bak uit
tevens denk ik dat de tip van Botia wat betreft de water temperatuur bij het verversen zijn vruchten afwerpt
Botia rade aan om eens warmer als de bak temp te verversen en tot nu toe geen dode vissen
zouden we het dan toch gevonden hebben

groet

jaap

Mooi zeg 🙂

Is die plant met de lange bladeren, de Cryptocoryne balansae?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan