Wat is er nieuw

Externe pomp wil niet werken (JBL 1502)

Grimster

Well-known member
Lid geworden
21 augustus 2024
Leeftijd
39
Hallo Allemaal,

Net mijn pomp proberen aan te sluiten, maar hij werkt niet. Heb de pomp met water gevuld en de slagen aangesloten, als ik de stekker in het stopcontact doen hoor ik alleen klotsende steentjes vanuit de pomp. Wat doe ik hier verkeerd?

Goed aangesloten? Ook de startknop enkele keren ingedrukt? De slangen moeten eerst vullen met water

Alles aangesloten volgens handleiding, maar het opzuigen het water gaat niet goed. Heel vreemd

Zou toch denken aan lucht in het filter, of de slangen

Niet de slangen op de koppeling op het filter verkeerd aangesloten? Dus niet de slangen op de adapter omgedraaid dus? Dat had ik 1x en ja dan kun je lang wachten.

Heb die startknop wel 100 keer ingedrukt maar het water gaat niet omhoog om de een of andere reden

Kraantjes open gezet neem ik aan.

Krraantjes open inderdaad. Maar die slangen zijn beiden toch precies hetzelfde? Of je ze nou van voor of achter aansluit zou toch niet uitmaken?
en die platte zuigknop zit bij in erop en die rond langwerpige bij out erop

In ieder geval moet de slang die op “in” zit onder wat eindigen. Dit is de aanzuig en als deze lucht kan aanzuigen gaat hij nooit hevelen.
Je kan de “in” slang ook even van de pomp afhalen en een keer flink aan zuigen tot het water in een emmer stroomt en dan weer aansluiten

Waar ‘in’ staat moet de aanzuig slang komen, en ‘out’ de uitstroom naar je bak. En dan de kraantjes opendraaien naar de golfjes/open toe. En dan een paar keer op de ronde knop stevig drukken, wamt de aanxuigbuis moet echt eerst vol water gezogen worden. De platte zwarte hendel moet dicht gedrukt worden voor je de kraantjes omzet
IMG_3037.jpeg

Waar ‘in’ staat moet de aanzuig slang komen, en ‘out’ de uitstroom naar je bak. En dan de kraantjes opendraaien naar de golfjes/open toe. En dan een paar keer op de ronde knop stevig drukken, wamt de aanxuigbuis moet echt eerst vol water gezogen worden.
Bekijk bijlage 379009
Idd . Voor de duidelijkheid op de foto staan de kranen dicht.
Overigens moet de pomp wel onder je waterniveau zitten.

In ieder geval moet de slang die op “in” zit onder wat eindigen. Dit is de aanzuig en als deze lucht kan aanzuigen gaat hij nooit hevelen.
Je kan de “in” slang ook even van de pomp afhalen en een keer flink aan zuigen tot het water in een emmer stroomt en dan weer aansluiten
Dank jullie wel voor de tips! Door deze werkt ie eindelijk, Zuigen tot het water in de buurt komt dan aansluiten. Maar wat een gedoe zeg

Had nog een vraagje mensen, kan de uitvoer van de pomp ook onder water zodat je het geluid niet hoort?

Dank jullie wel voor de tips! Door deze werkt ie eindelijk, Zuigen tot het water in de buurt komt dan aansluiten. Maar wat een gedoe zeg
Als je ooit het filter moet schoonmaken, dan moet je het filtergedeelte tot de rand vullen met water. Vervolgens de pomp plaatsen, klemmen vast klikken en de stekker in het stopcontact steken. Sinds ik op deze manier de pomp opstart, gaat het zonder problemen.

Had nog een vraagje mensen, kan de uitvoer van de pomp ook onder water zodat je het geluid niet hoort?
Ja. Het mooiste is een beetje spelen met de hoogte zodat je een rimpeling op het water krijgt. Maar hij kan ook gewoon helemaal onder het water.
Als je ooit het filter moet schoonmaken, dan moet je het filtergedeelte tot de rand vullen met water. Vervolgens de pomp plaatsen, klemmen vast klikken en de stekker in het stopcontact steken. Sinds ik op deze manier de pomp opstart, gaat het zonder problemen.
Zolang de aanzuigbuis vol blijft met water en de hevel niet wordt onderbroken maakt het voor de rest niet uit wat je doet. Al open je hem in een lege filter of emmer dan begint hij gewoon weer met hevelen. Laat je de aanzuigbuis leeglopen kan je opnieuw beginnen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan