Wat is er nieuw

flagellaten bij apistogramma

• Onderwerp starter Onderwerp starter Berry76
  • Startdatum Startdatum
B

Berry76

Guest
Hallo,

Ik ben vorige week 4 apistogramma's verloren, 2 mannen en 2 vrouwen. Er zijn 2 vrouwen overgebleven.

Helaas beginnen deze nu ook ziek te worden. Bij de eerste vier ging het overlijden zeer plotseling, waardoor de oorzaak moeilijk vast te stellen was.

Nu kan ik het vrouwtje op de foto's goed bestuderen. Het is dik bij de buikholte, mager bij de staart. Heeft moeite met zwemmen, lijkt ( of is uitgeput). En er komt een witte draad uit haar anus.

Dit lijkt op flagellaten. Zo ja dan ga ik morgen medicijnen halen en een kuur starten. De corydorassen pygmaeus lijken ook lusteloos..

255491_0_82_ziek_1.jpg

999755_0_82_ziek_2.jpg

de foto's moeten 90 graden linksom gedraaid worden

Is er nog iets dat je wilt weten? Je stelt geen enkele vraag namelijk 😉

Maar als ik het zo bekijk, geef ik deze weinig kans. Helaas.

~ Ivo

wat kan het zijn, en welk medicijn kan ik het beste gebruiken voor de rest van de vissen.

Sorry mijn nederlands is niet top, heb last van dyslexie

Hoe vaak verschoon je de bak? En wat geef je ze te eten?

Ik denk inwendige wormen omdat de buikjes dik zijn en ze wormen poepen zoals je het omschrijft.
Bactifec is tegen wormen

verschoon wekelijk +/- 40 l
voeding, diepvries, granulaat, 3 tot 5 keer per week
Witte watten, van het interne filter worden iedere week vervangen
De rest van het filter wordt minder vaak schoongemaakt.

Deze dame zal niet meer te redden zijn. Maar ik wil de rest van de bak behandelen om te voorkomen dat de rest van de vissen ziek worden. De eitjes van de worm niet meer uitkunnen komen.

Ik op een later moment weer apisto's kan toevoegen zonder dat ze weer ziek kunnen worden van deze ziekte

bedankt voor de reacties tot zover

Hoe groot is je bak dan? En wat voor diepvries geef je? Wat is je de rest van je bestand?

Bak is een juwel 180. Ik geef bosmieden en daphina. Daarnaast verkruimel ik regelmatig een spirulinatablet. Deze wordt door alle vissen gegeten( incl. Apistos)

We hebben ook wel eens verse watervlooien ( winkel)en zwarte muggelarven uit de regenton.

Ook heb ik larve van de waterjufferf uit de bak gevist

Het blijkt een costia infectie te zijn. De Lfs in valburg heeft een uitstrijkje van de huid gemaakt, hier zaten veel costia parasieten in. Heb fmc medicijn geadviseerd gekregen om het te behandelen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan