D
Deleted member 33508
Guest
Hallo allemaal,
Ik heb hier een ~180L bak van onbekend merk (staat nergens iets op iig).
Zit een Oase Biomaster 350 pomp onder met intern verwarmingselement (150w dacht ik)
Verlichting komt van https://www.aquariumverlichtingkopen.nl/led-aquarium-verlichting-rgbww-ww-warmwit.html en bestaat uit 2 balken van 90cm.
1 balk met RGB en koud wit, 1 balk met RGB en warm wit
Beide aangestuurd door één tc420 controller waar ik een programma voor geschreven heb met zonsopkomst, zonsondergang en een "bui" tussendoor.
Sindskort ook een BioCo2 setje gemaakt en aangesloten.

De bak word op dit moment bewoond door:
Planten:
- Alternanthera Reineckii 'Red Ruby' (Knalrood ding)
- Anubias Barteri Nana
- Cryptocoryne Parva
- Echinodorug Grisebachii 'Amazonicus' (Amazone Zwaardplant)
- Hemianthus Callitrichoides 'Cuba'
- Hygrophila Corymbosa sp.TR
- Hygrophila Polysperma 'Sunset' (Belgisch Groen)
- Hygrophila Siamensis (Oudste plant)
- Lymnophila Sessiflora
- Microsorum Pteropus (Javavaren)
- Rotala Rotundifolia
- Valisneria Asiatica
- Valisneria Torta
- Valisneria Giganthea
Vissen:
- Desmopuntius Pentazona (Vijfstreep Barbelen)
- Gymnocorymbus Ternetzi (Zwarte Tetra)
- Paracheirodon Axelrodi (Kardinaal Tetra)
- Poecilia Reticulata (Guppen)
- Otocinclus Vittatus (kleinere algeneter)
- Trichogaster chuna "Gold" (Honing Gourami)
- Japonica Garnalen mini
Ik ben sinds eind 2021 in bezit van deze bak. In de loop der tijd het een en ander aan veranderd.
Ondertussen vind ik hem mooi genoeg geworden om hier ook een plaatsje te krijgen!
Ik ga proberen hier zoveel mogelijk bij te houden wat er allemaal met de bak gebeurt. Ook ga ik in de archieven spitten of ik nog oude fotos kan vinden van hoe het geweest is.
Laatste update met wat hulp van de medeforumleden en dit topic: https://aquaforum.nl/threads/kunst-...eg-of-word-dit-een-doodlopende-straat.183993/
Op het moment staat deze bak er dus zo bij:
Natuurlijk nog volop plannen met deze bak, alleen nog even kijken wat ik daadwerkelijk uit wil gaan voeren.
Things to do voor de nabije toekomst:
- ik ben het niet eens met het gebrek aan plantengroei rechts achterin de hoek, misschien de rotala daar weghalen en een andere plant voor terugzetten.
- Bodembedekker hard laten groeien zodat die een mooi matje gaat vormen en ik de Cryptocoryne Parva? wat verder terug kan trekken.
- Op zoek naar een makkelijke rode plant die hoog groeit als contrast tussen de felgroene planten die nu middenachterin staan en wat er rechtsachterin de hoek gaat komen.
Ik heb hier een ~180L bak van onbekend merk (staat nergens iets op iig).
Zit een Oase Biomaster 350 pomp onder met intern verwarmingselement (150w dacht ik)
Verlichting komt van https://www.aquariumverlichtingkopen.nl/led-aquarium-verlichting-rgbww-ww-warmwit.html en bestaat uit 2 balken van 90cm.
1 balk met RGB en koud wit, 1 balk met RGB en warm wit
Beide aangestuurd door één tc420 controller waar ik een programma voor geschreven heb met zonsopkomst, zonsondergang en een "bui" tussendoor.
Sindskort ook een BioCo2 setje gemaakt en aangesloten.

De bak word op dit moment bewoond door:
Planten:
- Alternanthera Reineckii 'Red Ruby' (Knalrood ding)
- Anubias Barteri Nana
- Cryptocoryne Parva
- Echinodorug Grisebachii 'Amazonicus' (Amazone Zwaardplant)
- Hemianthus Callitrichoides 'Cuba'
- Hygrophila Corymbosa sp.TR
- Hygrophila Polysperma 'Sunset' (Belgisch Groen)
- Hygrophila Siamensis (Oudste plant)
- Lymnophila Sessiflora
- Microsorum Pteropus (Javavaren)
- Rotala Rotundifolia
- Valisneria Asiatica
- Valisneria Torta
- Valisneria Giganthea
Vissen:
- Desmopuntius Pentazona (Vijfstreep Barbelen)
- Gymnocorymbus Ternetzi (Zwarte Tetra)
- Paracheirodon Axelrodi (Kardinaal Tetra)
- Poecilia Reticulata (Guppen)
- Otocinclus Vittatus (kleinere algeneter)
- Trichogaster chuna "Gold" (Honing Gourami)
- Japonica Garnalen mini
Ik ben sinds eind 2021 in bezit van deze bak. In de loop der tijd het een en ander aan veranderd.
Ondertussen vind ik hem mooi genoeg geworden om hier ook een plaatsje te krijgen!
Ik ga proberen hier zoveel mogelijk bij te houden wat er allemaal met de bak gebeurt. Ook ga ik in de archieven spitten of ik nog oude fotos kan vinden van hoe het geweest is.
Laatste update met wat hulp van de medeforumleden en dit topic: https://aquaforum.nl/threads/kunst-...eg-of-word-dit-een-doodlopende-straat.183993/
Op het moment staat deze bak er dus zo bij:
Natuurlijk nog volop plannen met deze bak, alleen nog even kijken wat ik daadwerkelijk uit wil gaan voeren.
Things to do voor de nabije toekomst:
- ik ben het niet eens met het gebrek aan plantengroei rechts achterin de hoek, misschien de rotala daar weghalen en een andere plant voor terugzetten.
- Bodembedekker hard laten groeien zodat die een mooi matje gaat vormen en ik de Cryptocoryne Parva? wat verder terug kan trekken.
- Op zoek naar een makkelijke rode plant die hoog groeit als contrast tussen de felgroene planten die nu middenachterin staan en wat er rechtsachterin de hoek gaat komen.