Wat is er nieuw

Galaxy ziek?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anne1000
  • Startdatum Startdatum
A

Anne1000

Guest
Kan iemand mij vertellen wat dit is? galaxy heeft een "wit /doorzichtig" bultje op de buik. ik zag het vandaag. iemand enig idee?

498361_0_82_img_20140323_191647.jpg

946626_0_82_img_20140323_191625.jpg

Niemand?

Anne, mij is gebleken dat deze prachtige visjes op een gegeven moment allerlei van dit soort problemen gaan krijgen die vrijwel onverklaarbaar zijn in mijn optiek.

Ik had er op een gegeven moment zo'n 20 en raakte ze vervolgens stuk voor stuk kwijt aan allerlei vreemde zaken. Ik denk zelf aan een virus dat hier voor zorgt (omdat veel van die kwalen niet behandelbaar blijken), maar zeker weten doe ik het niet.

Er is op een Amerikaans forum ook al gesproken over vis-tbc in Galaxys, maar ook daar heb ik geen bewijzen van.

Groet,
Aad

Bedankt voor de reactie! Op dit moment heb ik er rond de 50. Prachtige school! op dit moment alleen problemen gehad met dit kleintje. Kheb ze nu n paar maandjes en gaat boven verwachting eigenlyk🙂

Ik herken het probleem, ik heb ook een schooltje galaxy's, die wordt uitgedund
door deze bultjes. ... Een tijdje terug 2, toen weer even niks en nu heeft er weer ��n een beginnend bultje.

Lijkt wel op tbc.

Misschien heeft het er mee te maken dat ze vaak (weet niet wat jouw bakmaat is) te klein worden gehouden, waardoor watercondities snel uit balans zijn / afwijken.

Dat begin ik me overigens steeds met meer vissen af te vragen microrasboras, galaxy's, betta's, etc etc...

Of omdat de vissen klein van stuk zijn of weinig zwemmen worden ze vaak geschikt geacht voor kleinere bakjes, maar vervolgens zie je vaak problemen ontstaan, die je veel minder in grotere bakken ziet.

Nogmaals : Ik weet niet of / denk niet dat dat hier het geval is, maar ben een beetje hardop aan het filosoferen.

Groet,
Aad

Ik denk dat je daar een heel goed punt mee hebt, Aad. Zwemruimte is vaak niet eens het probleem (als je kijkt hoeveel zwemruimte we grotere vissen geven hebben die kleintjes dubbel zoveel zwemruimte of zelfs meer in een 40 cm. bakje), maar die kleine bakjes zijn zo lastig stabiel te houden. Garnalen vervuilen weinig dus dan valt het mee, maar bij visjes in zo'n klein bakje ontstaan toch erg vaak problemen.

Hebben meerdere vissen deze witte uitstulpsels?, het is best duidelijk aanwezig.

Misschien kun je iets vinden op de site Bassleer.com
Daar staat vrij veel over ziekten met foto s en medicatie.

bedankt ieder voor de reacties! nee dit was de enige. en toen ik dit opmerkte gelyk apart gezet en binnen een dag was het visje dood. de rest hou ik goed in de gaten maar geen gekkigheid. pijlsnel en zien dr stuk voor stuk heel goed uit. ik heb idd een grote school van 50 rasbora's galaxy. maar hier is de bak ook naar. ik heb een juwel 240. dus aan de ruimte ligt het zowiezo niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan