Wat is er nieuw

Geen kweek!

• Onderwerp starter Onderwerp starter chris10
  • Startdatum Startdatum
C

chris10

Guest
Sinds enkele maanden heb ik guppy endlers, maar kweken doen ze niet!
Wat zou er mis gaan??

worden de vrouwtjes wel zwanger?
misschien worden ze opgegeten?

Heb je �berhaupt mannetje en vrouwtjes?

Zomaar een wilde gok 😉

~ Ivo

Ze zitten samen met een koppel colisa chuna en 2 Rhinogobius wui. Maar ik twijfel of het wel aan de gobiusjes zou liggen want die zitten er pas in en de endlers reeds van december.

Zeker en vast de 2 geslachten, de vrouwen zijn in de meerderheid.

Voer je ze wel genoeg en hebben de jongen als ze geboren worden genoeg schuilplekken zodat ze kunnen overleven? Anders zou het best goed kunnen dat ze gelijk veranderen in levend voer namelijk 😉

Ze zitten in dit bakje:
585627chris10_0_82_imag0592.jpg

2x/ dag heel afwisselend voer!

Oh..dan kunnen we die optie alvast doorstrepen lijkt mij haha
Waar het dan wel aan kan liggen zou ik echt niet weten.. ik zat nog te denken dat ze misschien in het filter gezogen kunnen worden. Maar dan zijn er altijd wel een aantal die het overleven, dus dat is ook niet waarschijnlijk..

En normaal gesproken is het een stuk lastiger om geen jonkies te krijgen van die vissen dan wel..

Misschien nog te jong ????
Ik heb ook endlers en die kweken als gekken, elke week is er een bevalling en heb er 6 vrouwtjes en 3 mannetjes.
En nog een stuk 50 jongskes.

jong??

na 2 maanden kunnen ze al babys krijgen... ( heb er last van)

Ja? Dat is Byzonder ,JeJachmi.
Ik roep de krant erbij.

Ik ook xs, ik wil ze eerlijk. Gezegt weg maar weet niet waar xs

ik had 1 vrouwtje, dacht kan toch geen kwaad,,
ze werd zwanger en daar begon het gedonder..

toen waren er 7.
7 toen waren er 15.

en van 15 naar 50.........!!!!

Op zich ben ik ook heel erg verwonderd dat er geen kweek komt. Het valt me ook op dat de kleinsten die erin zitten ook niet groeien!
Heel bizar...
Heb zelfs reeds goerami kleintjes gehad in dit bakje. Dus aan het water zal het niet liggen denk ik.

Ik had ook kleintjes 2 maanden geleden, stuk of 30 in een andere aquarium en die zijn nu ongeveer 2cm groot.

maar ik heb ook gehad. geen kweek. voor een half jaar lang.. en groeien idd ook niet.
toen ben ik iets meer aan voeren. ook met levend voer en gedroogd voer.

en nu schieten ze de bak uit 😀

Ik kan niets anders doen dan afwachten. Misschien lukt het ooit wel eens, het blijft vreemd.
Ik denk niet dat het aan het voer ligt. Ze krijgen vanalles: droogvoer, diepvries en drie soorten levend voer (cyclops, artemia en microwormen). Ze mogen niet klagen!

volgens mij doet de Rhinogobius wui wel jagen hoor ik heb zelf Tateurndina ocellicauda erbij zitten die lusten er wel een paar. drijfplanten kunnen ze zich ook goed in verstoppen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan