Wat is er nieuw

geslacht macmasteri apistogramma

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
60
Gister heb ik bij de man een vrouw gekocht van de A. Macmasteri, maar twijfel eraan of het een vrouw is.
De nieuwe heeft ongeveer net zoveel kleur als de man. De man is al volwassen en zo n 7 a 8 cm en deze nieuwe "vrouw" rond de 5.
Kan dit een jonge man zijn of is dit wel een vrouw??
Ik dacht dat een vrouw minder of bijna geen kleur heeft namelijk.

792989_0_82_dsc02441.jpg

395364_0_82_dsc02440.jpg

Hier nog 2 iets betere foto s:

913433_0_82_dsc02443.jpg

211969_0_82_dsc02444.jpg

Is gewoon een vrouwtje.
Vrouwelijke macmasteri's kunnen zelfs meer oranje dan geel kleuren 😉

Ik dacht ook aan een vrouwtje.

Maar weet je John, je vraag over die kleuren is helemaal zo gek niet. Dit is u typisch zo'n soort die best ver weg staat van de natuurlijke variant en het is zelfs zo dat sommige kenmerken van man en vrouw wel eens door elkaar willen lopen (door de kweek wordt dan gezegd). Zie je ook bij de cacatuoides. Daarvan heb ik wel vaker vrouwen zien zwemmen met vinnen die duidelijk 'mannelijker' waren dan zoals het hoort.

~ Ivo

Ja toch wel dus. ik kocht hier een koppel en de man en vrouw kijken elkaar niet aan. Ze heeft haast geen kleur itt die op de foto hier. Maar de man heeft haar telkens verstoten het groen in en de vrouw vermagerde en die heb ik nu apart gezet om aan te sterken.
Deze nieuwe komt van Aquaferrytale en die heb ik sinds gister. De man is 2 keer denk ik in dr buurt geweest en jaagt haar niet weg maar zwemt gewoon weer verder.
Ik heb met Apisto s altijd goede ervaringen en ook op het gebied van koppels, maar het lijkt of de vrouwen deze man niet kunnen bekoren.
Maar ik ben al blij dat hij de nieuwe vrouw niet ook opjaagt. Wellicht dat als de eerste vrouw is opgeknapt het beter gaat nu er 2 vrouwen zijn.

Zet er een 'mannetje' bij en je weet waar z'n aard ligt 🙂😉 (sarcasm-mode) Is een grapje dus 🙂

Heb je misschien een foto van je mannetje?

347922_0_82_dsc02487.jpg

843657_0_82_dsc02486.jpg

Dit is de man. ik vind hem vrij fel naar de oude vrouw dus en naar de nieuwe vrouw is hij ook nog fel maar wel minder. Echter zie je hem ook niet bij de nieuwe vrouw veel in de buurt.

Daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken.
Mijn agassizii's zijn vaak ook etters naar elkaar.

Maar is het normaal dat de man steeds de vrouw de planten injaagt??
Eigenlijk zie ik ze nooit samen of wat dan ook. Ook nu bij de tweede vrouw niet.

Ja hoor, als het vrouwtje nog geen interesse heeft kan dat heel goed.

Dat lijkt mij wel een man ja. Heb zelf geen ervaring met deze vissen. Maar als ik het vergelijk met mijn Altispinosa's en Ramirezi's,
ook hier zijn de mannetjes soms fel naar de vrouwtjes toe. Ook hebben ze een lange tijd geen enkele interesse getoond in de vrouwtjes.
Het kan soms lang duren voordat het mannetje het vrouwtje accepteert (kan ook andersom). Zolang ze elkaar niet afmaken zou ik me er ook niet zo'n zorgen om maken. Geef ze gewoon de tijd.

Misschien een vreemde vraag, maar ben je zeker dat de "oude" vrouw ook echt een macmasteri is?
Bij vrouwen is de soort moeilijker te herkennen dan bij mannen.

Nou ik kocht ze bij LFS hier als een koppel Viejita. Anderen zeggen dat het de Macmasteri is.
Hier ze je de vrouw met nog een andere die ik erbij kreeg. Ik denk dat het een koppel is deze 2. Of denk jij dat dit 2 vrouwen zijn dan??

187298_0_82_dsc02525.jpg

De rechter is dus de oude vrouw en de linker de vis uit dit topic die gezien het gedrag naar haar toe toch echt een man moet zijn.
Volgens de winkel zijn dit 2 vrouwen dus. Ik denk het gelet op het balsgedrag van niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan