Wat is er nieuw

Geur verspreider en aquarium

MadhouseNL

Well-known member
Lid geworden
26 juli 2022
Leeftijd
36
( waterchemie leek mij de beste categorie hiervoor)
ik heb misschien een hele stomme vraag maar hoe staan jullie tegenover een kleine geurverspreider?

Situatie:

Open aquarium 60 liter ,5-6 meter verder staat een elektrische geurverspreider van Rituals van het aquarium afgericht op de laagste stand . Volgens ChatGPT zijn de gevaren nihil gezien tegen de tijd dat het het aquarium bereikt de moleculen der mate verdunt zijn dat het te verwaarlozen is . De kamer word tegenover elkaar geventileerd via roosters. Het liefst wil je het natuurlijk niet maar soms moet je concessies doen . Wat is jullie kijk hierop ?

Ik heb er ook een op 5 meter maar met gesloten kap. Voorheen hadden we op die afstand ook een zeewaterbak en nooit geen gedoe mee gehad. ik denk dat het meeste uit zo n verspreider al naar beneden neerdaalt.

Ik heb er ook een op 5 meter maar met gesloten kap. Voorheen hadden we op die afstand ook een zeewaterbak en nooit geen gedoe mee gehad. ik denk dat het meeste uit zo n verspreider al naar beneden neerdaalt.
In dat geval ga ik ervan dat het goed komt!

Wacht ook even op wat andere leden als ervaring hebben.

Wacht ook even op wat andere leden als ervaring hebben
Als jij mij nou even een elektrische geurverspreider van Rituals stuurt probeer ik het ook uit:DD

Geen ervaring met open bakken maar hier wel geurkaarsen en aroma diffuser. Nog nooit problemen gehad. Je kunt je vissen even beetje in de gaten houden maar denk dat het prima wil.

Als jij mij nou even een elektrische geurverspreider van Rituals stuurt probeer ik het ook uit
Ik adviseer je om bij de Action langs te gaan want daar heb je ze voor veel minder geld en dan heb je mijn donatie niet nodig. Daar verkopen ze Airwick ;))

ik heb misschien een hele stomme vraag maar hoe staan jullie tegenover een kleine geurverspreider?

Wil je deze gebruiken om andere geuren te maskeren?

Een ionisator kan hierin ook een bijdrage leveren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ionisator

Wij gebruiken zeker al 15 of 20 jaar onderstaande ionisator omdat wij twee binnenvolières in de woonkamer hebben staan met veel vogels en dus ook veel vederstof (heel fijn stof) die door ionisatie niet meer door de lucht blijft dwarrelen maar neerslaan.

https://www.conrad.nl/nl/p/p3-international-p4620-ionisator-50-m-antraciet-561099.html
Lees vooral de vele gebruikers reviews hierin.

Product citaat:

Omschrijving​

Geniet van fris gereinigde en met zuurstof verrijkte lucht, ook in grote ruimtes. In de bergen, op het meer of ook na een onweersbui bevat de lucht een groot aandeel negatief geladen ionen. Hetzelfde effect bereikt uw ionisator. Bovendien worden ook nog sigarettenrook, eetgeuren, stof en pollen, die in de regel positief geladen zijn, door het apparaat aangetrokken en geneutraliseerd. Omdat uw ionisator zonder ventilatormotor en dure filterinzetten werkt, ontstaan er geen storende geluiden en zijn de lopende bedrijfskosten buitengewoon laag. Ideaal voor mensen met een allergie.

Uitvoering​

• Na een onweersbui bevat de lucht een hoog aandeel negatief geladen ionen, deze worden geneutraliseerd
  • Sigarettenrook, eetgeuren, stof en pollen worden geneutraliseerd
  • Geen storende geluiden
  • Ideaal voor allergiepatiënten.

Laatst bewerkt:
Voorheen hadden we op die afstand ook een zeewaterbak en nooit geen gedoe mee gehad.

Hier ging de skimmer over zijn nek als je 2 ruimtes verderop deodorant gebruikte of een geurkaars aanstak.
Naar mijn idee komen er wel daadwerkelijk bepaalde stoffen in het aquarium vanuit de omgeving.

Is het schadelijk? Geen idee.
Zou ik het proberen te voorkomen? Jazeker.

Hier ging de skimmer over zijn nek als je 2 ruimtes verderop deodorant gebruikte of een geurkaars aanstak.
Naar mijn idee komen er wel daadwerkelijk bepaalde stoffen in het aquarium vanuit de omgeving.

Is het schadelijk? Geen idee.
Zou ik het proberen te voorkomen? Jazeker.
Ja dat heb ik niet gemerkt met de Reefer maar eea zal ook afhangen van hoeveel geur er per keer wordt verspreid en hoe de trek in de kamer is denk ik. Elke situatie is denk ik dan weer anders.
Als je roosters hebt of afzuiging waardoor de geur richting een open bak gaat dan zal dat anders zijn dan wanneer alles potdicht zit denk ik.

Mijn vissen zijn zelfs nooit met gestrekte oortjes achterover geslagen van de ruften van de hond.
Nou...
Dat wil wat zeggen....

Mijn vissen zijn zelfs nooit met gestrekte oortjes achterover geslagen van de ruften van de hond.
Nou...
Dat wil wat zeggen....
Was dat echt de hond of......................................... :DD ;))

Chemische geurverfrissers zijn ook voor mensen vaak niet gezond, hangt natuurlijk wel een beetje af van welke stoffen er gebruikt zijn. Ik kan me dus goed voorstellen dat je waterleven er ook slecht op kan reageren.

De lucht waar jij het over hebt is volstrekt biologisch... Je houd er alleen beter niet een lucifer bij als het grote hoeveelheden zijn.

Meer over luchtverfrissers
https://waarzitwatin.nl/producten/luchtverfrissers

een ander product
https://waarzitwatin.nl/zoeken?query=aquarium
1762256232769.png

Laatst bewerkt:
Tja, het is ook moeilijk vast stellen of je vissen high zijn. Grote pupillen hebben ze altijd al.

Goh, muggenstekkers bestaan die nog?
Ik had geen idee. Ik moet er niet aan denken! Ik had toch wel verwacht dat anno 2025 deze niet meer in de handel zouden mogen zijn. Even Googlen en ik zie ze inderdaad nog te koop. 🙁

Wat betreft veiligheid van geurverspreiders en aquariums. Ik heb wel eens een geurkaars in een glas van iemand gekregen, met aan de onderkant van het glas een sticker. Met heel veel minuscule tekst.
Daar stond een waarschuwing op voor het "waterleven".

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan