Wat is er nieuw

Gezelschapsaquarium --ICE--

• Onderwerp starter Onderwerp starter --ICE--
  • Startdatum Startdatum
I

--ICE--

Guest
Na enkele jaren inaktief in de aquariumwereld, toch weer opnieuw begonnen 😀 Al van kind af aan ben ik altijd geboeid geweest door de prachtige onderwaterwereld. Als tiener veel aquaria gehad, verschillende keren kunnen kweken, .... enz. Dan kwam het huisje, tuintje, kindje,... dus er bleef nog weinig tijd over voor de hobby's. Wel altijd een aquarium gehad maar niet echt mee bezig kunnen zijn, sinds enkele weken ben ik er dan terug aan begonnen. Het aquarium stond al een jaar of 2 onaangeroerd vol met algen en nog 2 overblijvende vissen, spijtig dat ik hier geen foto's van heb, helemaal geen zicht. Ik wou eigenlijk alles leegmaken en de aquarium bij het groot huisvuil zetten, wanneer ik de algen aan het verwijderen was zag ik nog wat crypto's staan die eigenlijk nog in redelijk goede staat waren. Mmm misschien gewoon is opfrissen en we zien wel dacht ik bij mezelf 🙂 Diezelfde avond beginnen google'n en zag dat ik plantjes on-line kon bestellen 🙂 weer een meevaller, waarom dit is niet proberen het was nog schappelijk van prijs ook hehe. En zo is de bal weer aan het rollen gegaan, helaas zit ik nu wel met een bakje waarvan de bodem al 6 jaar oud is.

Ik zal proberen hier elke week jullie en ook voor mezelf de evolutie van mijn aquarium weer te geven aan de hand van foto's, cijfers, technieken, enz....
De ene ervaring kan de andere misschien helpen ....

Veel lees- en kijkplezier.

Grtz
--ICE--

De opstart

Het beloofd een moeilijke start te worden

Waterwaarden

Ph: 8.00
Gh: 18
Kh: 15

Direct waterververst 75%, filter direct en bacteriekuur gestart, voeding in de bodem gestopt (Easy life sticks), plantjes besteld 🙂 en wachten maar.

Eindelijk aangekomen en begonnen.
De eerste foto

DSC00013_zpsmpv2wkin.jpg.html

Ik vind het altijd leuk om zo iets vanaf het begin te volgen ! Hoe groot is je aquarium ?

--ICE-- zei:
De opstart

Eindelijk aangekomen en begonnen.
De eerste foto

DSC00013_zpsmpv2wkin.jpg.html

Met het knopje boven in de taakbalk kan je foto's direkt plaatsen, en dan zijn ze meteen zichtbaar !

Maart

Ondertussen al een beetje verder en het begint de goede richting uit te gaan, Co2 en voedingsstoffen aangeschaft.
De waterwaarden beginnen er ook op te lijken.

Waterwaarden

Ph 7.5
Gh 16
Kh 8

DSC00046_zpssdyxizeq.jpg.html

Nee dat werkt zo niet bij Photobucket.

Daar staat aan de rechterkant een kopje Direct. Die link daarachter kopieer je en plaats je hier tussen de IMG-tags.

QldxqLL6MQAL2X-4T1tOR3zktgzwvQiy.jpeg

Bedankt, ik ben nog een beetje de weg aan het zoeken

Nog eens proberen

April

Waar we nu staan

Waterwaarden

Ph 7.0
Gh 10
Kh 4

Ondertussen ook het een en ander over fotografie gelezen 🙂

v5f2FKkSr3Sj3-Q1yLmBal6Y4fzWevw_.jpeg

Geen probleem, daar zijn wij voor. 😉

Bacterieen uit een potje/flesje toevoegen heeft geen zin. De meest belangrijke bacterieen voor in het aquarium overleven het niet in een potje.
Die bacterieen krijg je vanzelf in je aquarium.

Betreft je aquarium een nieuwe opstart of een aquarium wat al een tijdje heeft gelopen? Ik las dat het voorheen vol algen etc zat.
Als alles nieuw is, dan dien je wel eerst de bak 3 weken in te draaien voordat je er vis in doet.

Juwel 400 (150x50x50)

wel al een jaar of 10 oud heb er in het verleden 2 lampen bij geplaatst.

MelvinB zei:
Geen probleem, daar zijn wij voor. 😉

Bacterieen uit een potje/flesje toevoegen heeft geen zin. De meest belangrijke bacterieen voor in het aquarium overleven het niet in een potje.
Die bacterieen krijg je vanzelf in je aquarium.

Betreft je aquarium een nieuwe opstart of een aquarium wat al een tijdje heeft gelopen? Ik las dat het voorheen vol algen etc zat.
Als alles nieuw is, dan dien je wel eerst de bak 3 weken in te draaien voordat je er vis in doet.

Ik heb een deel van het water behouden 25% en dan heeft hij ongeveer 10dagen gedraaid met de overgebleven crypto's en mijn 2 overlevers.

De vissen zijn later gekomen.

Aha, op die manier. :thumbs:

Heb wat last van alg de laatste 2 weken, ik vermoed dat dit te maken heeft met de 2 nieuwe philips tld-84 lampen die ik geplaatst heb. Plus de combinatie dat mijn co2 niet voldoende wordt opgenomen denk ik, ik zit nu nog met een flipper normaal wordt morgen een nieuwe diffusor geleverd

Heeft ook wel zijn charmes

2ARWF4eKGANkPLaLXuAT1T2BAesykgnU.jpeg

Ludger zei:
Ziet er goed uit! Mooi aquarium.

Bedankt,
nog veel werk aan de winkel.

Mooie bak!
Algjes zijn ook niet lelijk 😉
Wat voor diffusor komt erin?

Leuk bakje hoor, alleen ben ik niet iemand die algen op prijs stelt :sorry:.
Maar misschien wordt de co2 vanaf morgen beter en kun je dit probleem weer oplossen.

Mooie bak hoor 🙂

ik vind de alg op het hout niet , is alleen jammer dat de als meestal niet op de plek blijft waar die wel welkom is 😉

groetjes carina

De reden die Carina noemt is precies waarom ik op het hout liever geen algen zie 😉.

jessicapilon zei:
Leuk bakje hoor, alleen ben ik niet iemand die algen op prijs stelt :sorry:.
Maar misschien wordt de co2 vanaf morgen beter en kun je dit probleem weer oplossen.

Bedankt,
Laat ons hopen.

peterdenhaag53 zei:
Mooie bak!

INTENSE BAZOOKA DIFFUSER 80MM IT80635

Ik heb hier geen ervaring mee, ik hoop dat het effectief werkt.
Had liever een externe maar zit met de ingebouwde filter van juwell.

ieche zei:
Mooie bak hoor 🙂

ik vind de alg op het hout niet , is alleen jammer dat de als meestal niet op de plek blijft waar die wel welkom is 😉

groetjes carina

Bedankt Carina,
Hopen dat het niet explodeert.

The big boss in mijn aquarium.

Bw-vpGPjnC1BtVw_7hqZsM99dEaJvFID.jpeg

Dat is een mooie vis om te zien hoor.Er moet er toch 1 de baas zijn he 😀.

--ICE-- zei:
peterdenhaag53 zei:
Mooie bak!

INTENSE BAZOOKA DIFFUSER 80MM IT80635

Ik heb hier geen ervaring mee, ik hoop dat het effectief werkt.
Had liever een externe maar zit met de ingebouwde filter van juwell.

Ik ken deze niet en heb zelf de Dennerle flipper op het moment.
Die deed het ook prima met de interne filter moet ik zeggen.
Rustig even afwachten of het beter wordt zou ik zeggen.

Er staat dat ie al werkt bij 0,5 Bar druk. Dat zou toch goed moeten komen.
Zijn wel leuke dingen om te zien zeg.

Klopt, maar ik heb ook al op engelse forum gelezen dat het niet werkt onder de 2.5bar. Ik hou je op de hoogte 🙂

Tja maar dan is het raar dat ze melden dat het al moet werken bij 0,5.
Nou ik ben benieuwd waar dan de waarheid ligt 😉

Lol Crash Cowboy, maar helaas the boss heeft al een harem van 3 prachtige vrouwtjes :thumbs:

Vers van de pers :thumbs:

syAgbk_99_tafwLFsQcYAaoKZ2oh_ZrC.jpeg

spijtig dat deze minder scherp is

Nog eentje omdat het zo leuk is.

Nog enkele bewoners

RgB_lQryPh1HmMP7PsypPa28M-EmDJu8.jpeg

Mooie foto's en mooie visjes, goed dat je de hobby weer een beetje opfrist 🙂 welke bewoners heb je allemaal?

SaskiaP zei:
Mooie foto's en mooie visjes, goed dat je de hobby weer een beetje opfrist 🙂 welke bewoners heb je allemaal?

Bedankt, ik ben nog volop aan het experimenteren met het fototoestel 😀

10x Mikrogeophagus ramirezi
5x Helostoma temminckii (had er 6 maar is spijtig genoeg eentje gestorven)
1x Ancistrus albino
10x Otocinclus Affinis
1x Betta man
3x Betta vrouw
1x trichogaster leeri man
3x trichogaster leeri man
20x Danio rerio

Eigenlijk een beetje te veel, maar al bij al lijkt dit zeer goed te gaan, waterwaarden zijn ok, af en toe laat de goerami wel is zien wie de baas is maar het blijft enkel bij dreigen en in beperkte maten dat er niemand last van heeft.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan