Wat is er nieuw

Gezelschapsaquarium --ICE--

• Onderwerp starter Onderwerp starter --ICE--
  • Startdatum Startdatum
Hoe warm is je water ?

's morgens zit dit rond de 24,5 / 24,6 tegen de avond (na 8uur belichting) 26,0
Volgens mij mag dit nog wel een graadje hoger maar met de aankomende tropische temperaturen hier in Belgi� zal het binnen enkele weken wel rond de 27,0 zitten :thumbs:

Oke. Weet niet of je goerami,s dat zo fijn gaan vinden eerlijk gezegd. Die zitten toch liever wat koeler volgens mij

Ik dacht dat dit tussen 24 en 28 zou moeten zitten, ik kan verkeerd zijn want ben er zeer lange tijd uit geweest :O

Ik zit alleen met een dilemma qua Ph en Gh

Een goerami zou zich het best voelen bij een Ph van 7 - 7,5, ik had dit graag naar 6.8-6.9 gehad,
hetzelfde verhaal bij de Gh, ideaal voor de goerami 12-16, ik zit voorlopig met een GH van 10

heb jij hier misschien ervaring mee?

Bij mijn weten. Doen ze het het beste bij een graad of 25. Je Ramirezi wil idd warmer zeker een gr of 27-28. Weet niet of je goerami dat constant volhoud zeg maar. Daar krijg je het volgende. Je goerami heeft wat ander water nodig dan je ramirezi. Daarom is die combi niet zo geslaagd denk ik persoonlijk. Mischien dat andere mensen hier andere ervaringen mee hebben?

Ik denk qua temperatuur dat het wel meevalt maar de baarsjes zitten veel liever in zuurder water, weet eigenlijk niet welke invloed dit heeft op de gezondheid van de vissen.

Dat je vissen niet oud worden. Maar dat worden Ramirezi sowieso al niet echt. Het makkelijkste is gewoon vissen uit 1 wereldeel te gebruiken. Of nog beter uit elkaars leefgebied. Dat levert de minste problemen op

Ook leeri's komen uit zuurdere wateren.
Het grootste puntje bij dit bestand is als je het mij vraag de Danio rerio die uit koelere wateren komt en continu verwarmd maar kort mee zal gaan. Been there, helaas.

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan