Wat is er nieuw

gezelschapsbak in opstart door Steven51

• Onderwerp starter Onderwerp starter Steven51
  • Startdatum Startdatum
S

Steven51

Guest
Hier dan eindelijk als het goed is een foto van mijn gezelschapsbak in opstart. Ook handig voor commentaren in mijn andere topics. Als hij toch niet te zien is moet ik echt wachten tot na de migratie van het forum vrees ik.

Graag even laten weten of de foto te zien is en zo ja, dan ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden en waar ik qua planten verzorging moet bijsturen. Meststoffen etc.

Groet, Steven

TwMoncBwzI9lHHPN28x_voYGWr2xW15d.png

Nu bijna 4 weken, vissenbestand is nog in opbouw (zie topic daarover). Ik vind alleen de hogere plant rechts van het midden bij de achterwand met die smalle langere blaadjes (vraag me niet naar de naam ajb) een bij de uitlopers een kleur krijgen die ik me niet voorgesteld had. Ik wil daar eigenlijk ook een groenblijvende hebben, iemand idee�n?

Steven51 zei:
Nu bijna 4 weken, vissenbestand is nog in opbouw (zie topic daarover). Ik vind alleen de hogere plant rechts van het midden bij de achterwand met die smalle langere blaadjes (vraag me niet naar de naam ajb) een bij de uitlopers een kleur krijgen die ik me niet voorgesteld had. Ik wil daar eigenlijk ook een groenblijvende hebben, iemand idee�n?

Ondertussen had ik dat topic al zien voorbijkomen. 😉

Steven51 zei:
Hier dan eindelijk als het goed is een foto van mijn gezelschapsbak in opstart. Ook handig voor commentaren in mijn andere topics. Als hij toch niet te zien is moet ik echt wachten tot na de migratie van het forum vrees ik.

Graag even laten weten of de foto te zien is en zo ja, dan ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden en waar ik qua planten verzorging moet bijsturen. Meststoffen etc.

Groet, Steven

DoYwKupHCWjU8IWQn9rTnkZqU5Ch0vKO.png

Leuke bak en zoals je ziet heb ik ook de foto even zichtbaar gemaakt in de startpost 😉.

Een zeer mooie opzet en prachtige achterwand!
Vertel ons eens welke vissen je voorkeur hebben...

Hoi, dank je wel. De vraag is voor mij juist welke vissen erbij kunnen. Zie topic over visbezetting bij kardinalen.

Een goed begin is het halve werk om er maar eens een cliche in te gooien

Mooi aquarium! Laat alle planten maar flink groeien. Succes.

Das een hele mooie bak! Leuk ingericht ook!

Steven51 zei:

Groet, Steven

ECdDkE3ildsvYbfpgrArYJsNNfqd_vs-.png

Ziet er net uit, als in echt! 😀 😀

Ik hoop dat de planten goed aanslaan, dan wordt het vanzelf wat voller.

Bedankt zover ook voor de complimenten. Op dit moment zijn er helaas wel een paar planten die er wat minder zin in lijken te hebben maar ik heb in een ander topic al begrepen dat dat heel goed de overgangsfase tijdens de opstart kan zijn. Sommige planten hebben het kan kennelijk moeilijk bij de overgang van emers naar submers. Alleen bij een zwaardplant had ik dat overigens niet verwacht. Dat begreep ik toen ik vroeg of er sprake kan zijn van voedingstekorten

Een Zwaardplant heeft er doorgaans echt wel moeite mee hoor. Vaak worden de oude bladeren lelijk en de nieuwe zullen goed en groen zijn.
Vaak een kwestie van geduld dus 😉.

Hoe lang duurt dat wennen doorgaans eigenlijk of is dat ook per bak verschillend? Of zou het zo moeten zijn dat vanaf dat de planten erin staan nieuwe bladeren eigenlijk gelijk de goede kleur moeten hebben ?

Is hier een algemene richtlijn voor te geven, ook qua gewenningstijd globaal?

Daar is geen peil op te trekken, elke bak heeft zijn eigen eigenaardigheden, ook de faktor van de staat van de planten etc.

Ik bedoel ook globaal, is dat eerder een kwestie van weken of maanden bijvoorbeeld? En er zijn er toch ook die dat bijna niet meemaken tijdens de opstart? Vraag me toch af hoe dat dan kan.

Echte waterplanten hebben dat minder tot niet omdat die onderwater zijn gekweekt. De moerasplanten moeten wennen aan de omstandigheden. Dat zijn dus de Echino s en de Crypto s bijvoorbeeld.

Ik bedoelde meer aquarianen John die een opstart bak hebben die geen last lijken te hebben van planten die moeite hebben met wennen aan het onder water leven. Vraag me af hoe dat kan.... Maar ik mag wellicht er wel van uit gaan dat dit voor de meesten niet geldt?

Geduld heb ik wel hoor, maar ik probeer gewoon een beetje een idee te krijgen hoe lang zo'n gewenningsperiode kan duren, dus vanaf hoeveel je echt moet kunnen zien dat planten die stil lijken te vallen echt mooie sterke bladeren in de bedoelde kleur aan gaan maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan