Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Avond

Moj'n leu, allemaal een fijn en warm Pinksterweekend

Mogge

Goedemorgen,

Een tijdje afwezig geweest maar ik ben er weer.
Het aquarium onderhoud is al weer klaar. Ff wat eten en een bak koffie en dan verder met de koivijver.

Goedemorgen!

Avond, lekker uitbuiken na een etentje.

Goedemorgen. Wat een weertje ineens. Deze week naar dierentuin Amersfoort geweest en ook een dag bij m'n zus geweest.

Goedemorgen deze zonnige zondag.

Morge Albert.

Goeiemorgen allemaal

Mogguh!

Middag. Het is wel warm, maar voor mn gevoel niet zo warm als gisteren. Beetje wind erbij scheelt wel.

Goedemiddag,
net een tomatensoepje op. Gemaakt in een soepmaker. Zo makkelijk!
Het is eigenlijk net een waterkoker gecombineerd met een blender, die de soep op temperatuur houdt tijdens het kookproces en al je wilt er een gladde massa van kan maken. Smaakte heerlijk met allemaal verse ingrediënten.

Vanmiddag eens proberen appelmoes erin te maken, schijnt ook te kunnen.

Ik vind "stekkerkoken" zoveel fijner dan het gasfornuis gebruiken.

Goedemiddag,
net een tomatensoepje op. Gemaakt in een soepmaker. Zo makkelijk!
Het is eigenlijk net een waterkoker gecombineerd met een blender, die de soep op temperatuur houdt tijdens het kookproces en al je wilt er een gladde massa van kan maken. Smaakte heerlijk met allemaal verse ingrediënten.

Vanmiddag eens proberen appelmoes erin te maken, schijnt ook te kunnen.

Ik vind "stekkerkoken" zoveel fijner dan het gasfornuis gebruiken.
Soepmaker? Nooit van gehoord tot nu, ff google geraadpleegd en inderdaad, is net een waterkoker als je zo kijkt. Wij koken ook met een stekker, maar dan wel 4 pits en keramisch. Dus gewoon met een pan.

Soepmaker? Nooit van gehoord tot numtoe, ff google geraadpleegd en inderdaad, is net een waterkoker als je zo kijkt. Wij koken ook met een stekker, maar dan wel 4 pits en keramisch. Dus gewoon met een pan.
Ja helaas, hier op gas koken of losse aparaten. En om diverse redenen heb ik een gruwelijke hekel aan het gasfornuis. Niet in de laatste plaats omdat het vorige gasfornuis lekte.

Gelukkig draaide ik routinematig altijd de gaskraan dicht na het koken. Maar toen ik hem de dag erna open draaide rook ik voor het aansteken wel erg veel gas. Dus kraan dichtgedraaid. Verhuurder erbij gehaald en die stuurde heel snel iemand langs met een "gassnuffelaar". Geen idee hoe zo'n ding heet maar het kan aardgas detecteren. Er zat een flink lek bij een van de branders.

Schrik aardig te pakken natuurlijk.

Maar dat gasfornuis staat ook onhandig geplaatst waardoor het verre van favoriet is om te gebruiken. Gewoon onhandig.

Moj'n leu

Goedemorgen, even nieuw vogelvoer in de containers gedaan. Gepelde zonnebloempitten en vetvoer zijn ze gek op nu ze jongen hebben.
En de terrasvijver gebruiken ze, samen met de bijen om water uit te drinken.

Goedemorgen op deze machtige maandag!

Goedemiddag op deze warme dag.

Middag, zekers warm ja is weer ff wennen.. 😎

Bijna avond. Paar broodjes in de trommel weer voor morgen. Halve dag op dinsdag dus om 12u weer op fiets richting huis.
Morgen lekker de korte broek aan want het zal wel weer warm zijn in de hal.
Vanmiddag de mobiele airco op de kamer aangezet op 22 graden, koelt al wel wat af, maar de zon staat de hele middag op die kant te branden tot zonsondergang.

Goedenavond

Vanmiddag de mobiele airco op de kamer aangezet op 22 graden, koelt al wel wat af, maar de zon staat de hele middag op die kant te branden tot zonsondergang.
Dat probleem had ik hier ook, nu een mobiele met flinke overcapaciteit gezien de zon op de ramen en dak. Ik heb hem nog niet aan staan overigens. Het koelt 's nachts nog genoeg als ik goed ventileer. Dan zakt de temp enkele graden.

Goedenavond allemaal!

Het is inderdaad warm deze dagen. Lekker een Spaans ritme. In de ochtend heel vroeg lekker 1,5 uur met honden op pad, dan wat huishouden/tuin en 's middags heerlijk relaxen en dan 's avonds weer wat doen.

Succes voor iedereen die in de warmte moet werken!

Goedenavond

Dat probleem had ik hier ook, nu een mobiele met flinke overcapaciteit gezien de zon op de ramen en dak. Ik heb hem nog niet aan staan overigens. Het koelt 's nachts nog genoeg als ik goed ventileer. Dan zakt de temp enkele graden.
Ja, t koelt hier ook wel af snachts, maar op het moment van naar bed gaan is het nog erg warm. En dan gaat ie uit, en het raam open.

Ja, t koelt hier ook wel af snachts, maar op het moment van naar bed gaan is het nog erg warm. En dan gaat ie uit, en het raam open.
Klopt, hier is het in het begin van de nacht ook nog tamelijk warm. Ik kan er nu goed tegen, oudste woef had er gisteravond meer problemen mee, ach germ.
Ik moet vroege ochtend wel echt het slaapkamerraam dichtdoen vanwege de "zang" van de honderden roeken. Herriemakers 😉

Goeiemorgen, vanmorgen binnen 22 maar buiten 32 graden in het vooruitzicht

Laatst bewerkt:
Goedemorgen!

Middag.

Leuk berichtje zag ik op FB.
Bezorgde buurman en robotstofzuiger zorgen voor de nodige consternatie bij de politie
https://zwolle.nieuws.nl/politie/be...en-voor-de-nodige-consternatie-bij-de-politie
Ik zou toch wel heel blij zijn met zo'n buurman. 10x liever dat ie belt voor niets dan dat ie denkt 'zal wel' en dat d'r wel een mafkees je huis leeg haalt.

:koffie: Bij 25gr in huis.
IMG_0397.png

Ik zou toch wel heel blij zijn met zo'n buurman. 10x liever dat ie belt voor niets dan dat ie denkt 'zal wel' en dat d'r wel een mafkees je huis leeg haalt.
Ja zo dacht ik ooit dat mijn hond liep te grommen op de nieuwe buurvrouw. En ik de hond maar zeggen dat ze daar mee op moest houden.
Totdat ik een geluid hoorde dat ik niet thuis kon brengen, het leek wel alsof de buurvrouw in haar eentje een kastje van de trap wilde dragen.
Dus gaan kijken en zag ik iemand op de hurken zitten bij haar voordeur. Paar keer op haar geroepen, geen reactie. Dus op een bepaald moment geroepen "Als er nu geen reactie komt weet ik dat jij het niet bent!" en toen rende er iemand weg. Kon hem via het woonkamerraam zien vluchten. Politie gebeld uiteraard.
De deurstijl was al dusdanig beschadigd dat hij voor 3/4 in de lengte gebarsten was.

En meteen het voornemen gemaakt het nooit meer beter te willen weten dan mijn mechelaar.

Avond. Wat een hitte vandaag. Heel blij dat ik niet hoefde te werken. Morgen gelukkig koeler, denk dat we de dierentuin beetje onveilig gaan maken en 's avonds uit eten.

Morgen allemaal.

Gisteren ook gewerkt maar minder post. Ik heb wel dat ik een 1 of 2 isoleerkannen met gekoeld mineraalwater bij heb. Extra in die kan(nen) ook ijsblokjes gedaan. Heerlijk voor onderweg

En zonnebrandcrème gehaald tussen de 2 loopwijken.

Morge.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan