Wat is er nieuw

Gourami Iridovirus. DGIV

• Onderwerp starter Onderwerp starter Knutsel
  • Startdatum Startdatum
K

Knutsel

Guest
Goedendag,

ik heb denk ik een leuke winkel ontdekt die mij tot nu toe alleen maar probleem visjes gegeven heeft ( het zijn ook wel kwetsbare soorten maar ik vertrouw er meestal wel op dat mensen die hier handel in bedrijven hier rekening mee houden en goede verkoopwaar hebben)

maar goed het probleem:

ik denk dat ik een goerami met het DGIV heb. misschien zelfs twee. graag zou ik jullie mening willen horen.

Symptonen:

hij at 1 dag helemaal niet en vandaag en beetje maar niet erg enthousiast zoals de andere.

hangt hele tijd in een hoek erg passief ( was vandaag wel iets minder maar nog steeds wel erg rustig vergeleken de andere)

Dikke buik ( echt rond, en ik heb ook aan buikwaterzucht gedacht zeker toen ik dit virus niet kende )

wondje bij zijn kop.

Foto van maand-1.5 maand geleden.
http://nl.tinypic.com/r/20a8mxf/8

foto's nu:
http://nl.tinypic.com/r/15845zo/8

http://nl.tinypic.com/r/wj8cya/8

Ik heb hem in quarantaine gezet en ga hem behandelen met tetra medica lifegaurd. nou is het besmettelijk en heeft een vrouwtje ook een opgezette buik, de rest van de symptomen ontbreken nog. moet ik haar ook apart zetten?

waterwaardes zijn:
ph 6.8
GH 6-7
no3 0

ik voeg geen co� toe.

Aquarium Juwel vision ( zonder interne pomp heb ik eruit gehaald) 92, 55, 42
Bestand:
22 Rasbora ERythromicron ( geen problemen en prachtig mooi (L))
9 Corydora Green stripe ( probleemloos)
1 ramirezi Electric blue ( vrouw is zonder echte symptonen dood gegaan 😡 ) man probleemloos
L 134 L333 (probleemloos)
4 dwerggoerami ( voorheen probleemloos, nu loos)

alle probleemloze vissen komen van dezelfde persoon die me op DGIV attendeerde. de probleem gevalletjes komen van de gewone dierenwinkel die ook dacht dat het waterzucht was ( of niet op dgiv wilde attenderen )

Heeft iemand van jullie hier ook ervaringen in, meer informatie, een bevestiging of het dit ook echt is, oplossing of iets dat ik over het hoofd zie?

Groetjes Micha en bedankt voor het lezen / kijken

Verder geen wonden?

Het virus wordt al overgebracht in de kwekerijen in veelal Azie. Hier kan een dierenzaak absoluut niets aan doen.

misschien niet maar een moest wat frustraties van me afschrijven :$

maar wat doet dat nu voor mij? no offense ofc maar ik heb geen enkele garanties wat dit is. tot nu toe 1 blaasje/wondje. 't arme visje zit in een andere bak. ik vind het zo sneu maar wil t risico niet lopen dat al mn goerami omvallen.

mensen ik kan er ook finaal naast zitten, gezien ik redelijk beginnend ben maar meestal lees ik me wel goed in, in dit soort dingen.

ik wil het eerst nog even aankijken voor ik het ga "bundelen". wil het eerst 100% zeker weten anders zet ik er iets bij wat er niet bij hoort en aangezien veel informatie er niet over te vinden was wil ik proberen dat de informatie die daar staat tenminste bijhoort.

Groetjes & bedankt!

Hallo,

ik heb het visje apart gezet en 3 dagen medicijnen gegeven ( moet 5) maar het wondje geneest al hij is niet zo dik meer en hij is weer levendig. heb hem terug gezet bij zijn "vriendjes" en hij jaagt de vrouwtjes weer af en is weer levendig. gelukkig valt het mee. jammer dat die vissen bij zoveel ziektes de zelfde symptomen heeft. volgende keer graag met een bordje ziek worden.

IIG iedereen bedankt en ben weer wat wijzer geworden!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan