Wat is er nieuw

grootte black molly

• Onderwerp starter Onderwerp starter oezy
  • Startdatum Startdatum
O

oezy

Guest
ik las gisteravond ergens op internet dat je van de black molly's een grote en een kleine vAriant hebt, klop dit?
Ik heb er nog nooit van gehoord alhoewel mijn schoonzus een hele grote heeft maar ik dacht dat dat komt omdat deze alle ruimte heeft.

mvrgr angeline

Ik verspreid dit bericht al enkele jaren omdat dit zo is en je er weinig over leest. Je hebt een grote vorm die grotendeels verwant is aan de poecilia verifera Alle Blackmollie's zijn bastaarden tussen verschillende Poecilia's). Deze moet je erg warm houden 27-30 graden met een zouttoevoeging. De 10cm wordt vaak met gemak gehaald en de minimale bakmaat is een meter.

De kleine vorm is vooral verwant aan de poecilia sphenops. Zout is niet pers� nodig, 24/25 graden is voldoende en ze kunnen in een bak gehouden worden vanaf 80cm.

Mollie's maar ook Guppen, Platy's en Zwaarddragers eten van nature veel algen en die zitten niet in een standaard vlokje. Daarom voer ik sinds een tijdje Malawi cichliden vlokken waar dit wel in zit. daarnaast is af en toe wat levend of diepvries voer een welkome aanvulling.

Grote vorm.

Man
Lucia+14-07-07+057.jpg

Vrouw (boven) en een Man.
q1TGzu6sSesnPd_lUuI0oKJV77RBwft3.jpeg

Kleine vorm

Man
009_Black_Molly.jpg

Vrouw (boven) en een Man.
q1TGzu6sSesnPd_lUuI0oKJV77RBwft3.jpeg

Zie je het verschil in rugvinnen?

hoe weet je dan wat je in de winkel koopt of op marktplaats?
In mijn ogen zijn dit dan allemaal de kleine variant want veelal houden mensen deze ook zonder zout en zeggen dan dat dat ook goed gaat ( wat dan ook zal klopt zoals je schrijft)

even ter info, ik ben een bak aan het opstarten en mij aan het verdiepen in deze vissen omdat ik een black molly
bak wil maken maar dan niet de kleine variant en ook niet als doel alsmaar jongen te krijgen.
Wij houden hier over het algemeen van rustige bakken en dat kan alleen als je ze niet vol stopt.
Dus zoek ik eigenlijk de grotere variant die op zout moet maar waar vind ik die dan?

dat wordt dus rugvinnen bekijken ?

Je wil een rustige bak en dan kies je voor Mollie's een van de drukste vissen die er zijn?

Je moet naar de rugvinnen kijken. Groothandel Jarathana levert aan winkels eigenlijk altijd de grote variant dus dan zou je naar een winkel moeten waar zij aan leveren.

Hoe groot wordt je bak?

is de grote variant een kruizing tussen hoogvinkarper??

Ja, meestal een mix van Poecilia velifera, latipinna en sphenops.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan