Wat is er nieuw

Gupppyyy's 80cm

Gupppyyy

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2015
Dan hier maar wat fotootjes neer plumpen.

Mijn allereerste (80cm, +/- 100 liter) aquarium staat nu al een tijdje te draaien en ben inmiddels langzaamaan vis aan het toevoegen.

Momenteel heb ik er een mini schooltje hyphessobrycon amandae (10 stuks) in zitten met een paar appelslakken en sinds gisteren ook een betta splendens 😀
Dit bestand wil ik aanvullen met nog 5 tot 10 hyphessobrycon amandae en een klein schooltje corydoras (panda of black venezuela, wat dan eigenlijk weer een schultzei is..).

Helaas zijn mij vorige week 2 planten dood gegaan, van ��n ben ik er al achter dat het eigenlijk geen aquariumplant was (door dit forum), de ander is mij een raadsel waarom die het niet heeft gered (vallisneria).
Hoe dan ook, deze week krijg ik een lading nieuwe plantjes binnen die er weer een mooie volle bak van moeten gaan maken.

Tot die tijd vast een paar impressie foto's (met telefoon, dus verwacht er niet teveel van).

UboAI2Iy_3zzf8nyPmrZkMBEnVHYw4pL.jpeg

Hij is een beetje cameraschuw 😉

De H. Amandae zijn haast onmogelijk (goed) op de foto te krijgen!

Vallisneria moet je zo planten dat de wortelkrans nog net boven de grond uitkomt. Doe je dat niet dan rot hij weg.

Dan weet ik nu ook wat het probleem is geweest (al doende leert men) :stom:

Donderdag komen de nieuwe plantjes 😀

Bolbitis heudelotii
Lilaeopsis mauritiana
Alternanthera reineckii Mini
Vesicularia dubyana
Microsorium pteropus

Nieuwste aanwinst:

Wm4rcIYtctFhzKhB4VNNWamO5S1ptMwa.jpeg

Hij werd verkocht als zijnde de lda 16, maar volgens mij is het gewoon een Ancistrus cf. cirrhosus calico...?
Maakt ook niet uit, heb hem gekocht omdat ik hem mooi vind :thumbs:

Zal morgen na het snoeien eens een totaalplaatje doen, momenteel is het nog al jungle-achtig 😀

Het heeft even geduurd (druk druk druk), maar hier nog wat foto's.
Ben er achter gekomen dat detail foto's prima willen met de telefooncamera, maar overzichtsfoto's zijn wat minder. Zal het zodra ik wat meer tijd heb nog eens proberen met de spiegelreflex.

Niet bepaald kwaliteit foto's, maar vooruit..

WuiGZPRFtZVo7bnYwYlUf_footGhBObQ.jpeg

Ancistrus is van tekening aan het veranderen

Betta met volle buik

En dan nu schoonmaken en water verversen :thumbs:

De cory's ben ik ook erg blij mee, met alle bewoners trouwens. Ik vreesde in het begin nog een klein beetje voor de combi betta en de vuurtetra's maar het gaat super.
Nog geen enkele uitval of andere rare dingen gehad, dus ik vermoed dat ze het allemaal wel naar hun zin hebben.
De appelslakkenpopulatie ga ik nog wel terugbrengen naar 2 of 3, vind 5 toch iets teveel van het goede. Ze zijn ook stukken groter geworden dan ik had verwacht.

Er zijn nog wel zaken die ik graag anders wil hebben:
De achterwand is zoals je ziet maar 60cm, de linkerkant vind ik lelijk recht (onnatuurlijk, op de allereerste foto goed zichtbaar). Het was de bedoeling dat een beetje te maskeren door plantjes ervoor te zetten maar dat werkt niet zoals ik gehoopt had. Ik zit er aan te denken om het linker stuk achterwand te beplakken met javamos.

Er liggen nu 2 verschillende bodems in, gescheiden door een stuk hout, maar ik zou liever alles hetzelfde hebben. Vind het wel mooi ogen, maar het is zeer onpraktisch.

Er ligt nog ergens een steen verstopt (goed zoeken) en die vind ik teveel afsteken bij de rest. Ben dus op zoek naar een mooie vervanger die beter past bij de rest van de bak.

Drijfplantjes heb ik wat voorzichtig aangeschaft in de hoop dat ze zich snel zouden vermeerderen maar dat valt me wat tegen, het is nog steeds niet erg veel. Binnenkort nog wat bij kopen.

Nog genoeg te doen dus, jammer dat ik tussendoor nog moet werken.
Zoals in de eerste post al aangegeven is dit mijn eerste bakkie ooit, dus het gaat een beetje met vallen en opstaan. Inmiddels heb ik aardig door wat ik wel en niet mooi vind, helaas heb ik dat niet vanaf het begin af aan gehad. Langzaamaan kom ik er wel :thumbs:

Neeeee, zojuist een dode cory uit de bak gevist ;(
Helemaal niets geks te zien aan het beestje. Gadverdamme wat baal ik hier van, eerste uitval tot nu toe.
Bij het voeren eind van de middag waren ze allemaal nog goed aan het eten en was er ook al niets geks te zien.

Dat is zonde zeg. Hopelijk blijft het hierbij! Ze kunnen gelukkig ook best eens wat mankeren zonder dat het meteen besmettelijk is. Succes ermee.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan