Wat is er nieuw

Hallo allemaal

jeen

New member
Lid geworden
7 augustus 2026
Leeftijd
25
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en dit is mijn nieuwe fusion 200, we hebben er mee nog een lange weg te gaan maar hij is nu 5 weekjes oud.

Maar nou heb ik een vraag,
Hier voor heb ik een juwel 450 gehad met een oase 850 er op maar die heeft in de nacht slang er af geschoten en heel mijn vorige huis onder water gehaalt nu heb ik de zelfde oase 850 op mijn fusion staan en zijn nu al 2x de zwarte beugels afgekanpt zie foto, alleen ik lig ik hast de hele nacht wakker van dat het weer gebeurt, ik heb nu al extra slangen klemmen er op voor de zekerheid er op gezet iemand tips om mijn rust in deze hobby weer beetje te vinden?

Bijlagen

• 17861282393165541533047146996436.jpg
    17861282393165541533047146996436.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 17
  • 17861285928827499686955881589484.jpg
    17861285928827499686955881589484.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 17
Welkom op AF, leuke bak met ook CO2 erop

nu al 2x de zwarte beugels afgekanpt zie foto, alleen ik lig ik hast de hele nacht wakker van dat het weer gebeurt, ik heb nu al extra slangen klemmen er op voor de zekerheid er op gezet iemand tips om mijn rust in deze hobby weer beetje te vinden?

Maar zat er geen blauwe borging op (zoals op mijn foto) waarmee je voorkomt dat de slang losschiet

1000030679.jpg

Zelf probeer ik voldoende lengte in de slangen over te houden, zelfs zoveel dat ik het filter uit meubel kan schuiven zonder dat er veel fysieke spanning komt op de koppelingen.

Je zult met deze schade een nieuwe uitstroom setje moeten kopen, de schroefdraad op jouw foto is bedoeld voor de blauwe borging en daar moet je echt geen slang op drukken als alternatief omdat de slagtule afgebroken is.

Laatst bewerkt:
Die op de foto van mij klopt het dat er geen blauwe draai dop op zit komt omdat dat de ouwe was. en heb toen een nieuwe aan geschaft en toen zag ik dat het filter lucht bellen binnen kwam in de in laat poort toen zat er blijkbaar al een scheur in waar door hij lucht aan zoog dus heb weer een nieuwe gehaald hoop dat deze goed blijft maar de angst dat zo iets weer gebeurt krijg ik niet over mijn hart

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet precies hoe deze verbinding is, maar als je een flexibele slang over een stevige buis doet, kun je hem doorgaans met een slangklem wel vast maken. Gewoon met schroevendraaier vastdraaien, gaat nooit meer los. Kan dat hier?

Bijlagen

• slangklem.jpg
    slangklem.jpg
    5.2 KB · Weergaven: 3
Vanaf de in/uit-stroom gaan mijn slangen loodrecht naar beneden, daar zijn ze met een klem gefixeerd aan achterzijde meubel alvorens ze bochten maken door kast naar filter, zo weet ik ook zeker dat er geen trekkracht op de koppelingen komt.

1000030680.jpg

Welkom!

Water over je vloer hebben is wel het laatste wat je wilt. 🫣 Snap wel dat dat onrust geeft als je het al eens meegemaakt hebt. Gelukkig is dat zeldzaam als de filteraansluitingen goed vastzitten. Begrijp ik goed dat de aansluiting die los kwam (al dan niet afgebroken) zonder moer vastzat?

Welkom!

Water over je vloer hebben is wel het laatste wat je wilt. 🫣 Snap wel dat dat onrust geeft als je het al eens meegemaakt hebt. Gelukkig is dat zeldzaam als de filteraansluitingen goed vastzitten. Begrijp ik goed dat de aansluiting die los kwam (al dan niet afgebroken) zonder moer vastzat?
Dankje Gino88

Hij zat vast met de blauw moer,

Ik heb vandaag de rvs in laat en uit laat gehaald en de slangen wel 20cm er overheen geschoven met 3 slangen klemen er op 😅 dat geeft wel wat meer rust haha

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan