Wat is er nieuw

Helaas geen tijd meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pim
  • Startdatum Startdatum

Pim

Well-known member
Lid geworden
27 november 2024
Leeftijd
47
Te koop aquarium Ila 60x40x40
Lamp Weekaqua Pandora top lamp
Filter oase biomaster met verwarming 3 maand oud
CO2 dual stage Plantedbox half jaar oud
Skimmer oase
Onderkast juwel
Lillypipe in en outflow

Het lastige in onze hobby is dat veel smaakgevoelig is; zeker als je richting high-end spulleboel gaat. Mensen willen dan toch zelf hun set samenstellen. Iemand is misschien enorm fan van Ila en/of Oase filters, maar niet van je lamp en zal daardoor een lager bod uitbrengen dan wanneer je alles los zou aanbieden. Met weer het potentieel nadeel dat je er langer mee zit en/of niet alles kwijtraakt.

AI geeft aan

Op basis van de genoemde specificaties heeft u een zeer hoogwaardige aquascaping-set samengesteld. Merken zoals ILA, Oase, Weekaqua en Plantedbox zijn erg gewild onder liefhebbers.
De totale geschatte tweedehands marktwaarde voor deze complete set ligt tussen de € 450,- en € 600,-, mits alles in nette staat is en het glas krasvrij is.
Hieronder vindt u de opbouw van de waarde per onderdeel, gebaseerd op de nieuwprijzen en de afschrijving bij tweedehands verkoop:

Waardebepaling per onderdeel
  • ILA Aquarium (60x40x40cm): Dit is een 'Optic White' (ultra clear) aquarium van hoge kwaliteit.
    • Nieuwprijs: ~€ 208,-
    • Tweedehands waarde: € 90,- tot € 120,- (sterk afhankelijk van de aanwezigheid van krassen).
  • Weekaqua Pandora top lamp: Een zeer krachtige RGB+UVA ledlamp die erg populair is bij aquascapers.
    • Nieuwprijs: ~€ 180,- tot € 220,- (afhankelijk van het exacte model/import).
    • Tweedehands waarde: € 100,- tot € 130,-.
  • Oase BioMaster filter met verwarming (3 maanden oud): De BioMaster Thermo-serie (waarschijnlijk de 250 of 350 voor dit formaat aquarium) is de absolute topklasse onder de filters. Omdat deze pas 3 maanden oud is en de fabrieksgarantie nog loopt, behoudt hij veel waarde.
    • Nieuwprijs: ~€ 180,- tot € 230,-
    • Tweedehands waarde: € 120,- tot € 150,-.
  • Plantedbox CO2 dual stage (half jaar oud): Een betrouwbare, stabiele drukregelaar die voorkomt dat de fles aan het einde in één keer leegloopt. Inclusief magneetventiel en (mogelijk) een CO2-fles.
    • Nieuwprijs: ~€ 160,- tot € 220,- (exclusief fles).
    • Tweedehands waarde: € 90,- tot € 120,- (meerwaarde als er een volle CO2-fles bij zit).
  • Oase Skimmer, Juwel Onderkast & Lily pipes (in- en outflow): Dit zijn de extra's die de set compleet maken. Lily pipes zijn meestal van glas of RVS.
    • Nieuwprijs totaalpakket: ~€ 120,- tot € 150,-.
    • Tweedehands waarde: € 50,- tot € 80,- als bundel. [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7]

Totale geschatte nieuwwaarde vs. vraagprijs
  • Totale nieuwwaarde: Ongeveer € 850,- tot € 1000,-.
  • Als complete set verkopen: Richt op een vraagprijs van € 550,- op platforms zoals Marktplaats of specifieke Facebook-groepen voor aquascaping (zoals Aquascaping Marktplaats Nederland). Neem biedingen vanaf € 450,- serieus.
  • Losse verkoop: Als u de tijd heeft, levert losse verkoop van het filter, de CO2-set en de lamp vaak net iets meer op (totaal rond de € 600,-), omdat aquarium-hardware los makkelijker verzonden kan worden dan een compleet glazen aquarium.
Wilt u de set met of zonder inhoud (planten, vissen, hardscape) verkopen, en bent u van plan om de spullen als één geheel of los aan te bieden?

Ja, da's leuk, maar niet reëel.
Biomaster, even gauw gezocht op marktplaats. advertenties voor de vraagprijs die AI aangeeft, nul biedingen. Een 600, hoogste bod 61 euro. Een 250, vrpr 50 en bod van 40. Ik denk dat de helft van de schatting van AI eerder in de buurt komt - hoe stom ik dat zelf ook vind overigens.

Ik heb de hobby ook te koop staan. Ik krijg geen reacties, of niet-serieuze reacties met een achterlijk laag bod, op een volledige set (aquarium, kast, lampen, etc.). Ik krijg enkele reacties of ik een filter los wilde verkopen, dat heb ik dan maar gedaan, maar ook voor een schijntje van de nieuwprijs. Je moet geluk hebben, maar verwacht niet teveel, dan kan het alleen maar meevallen.

Tweedehands is vaak: wat de gek er voor geeft.

@Pim misschien is het handig om je aquarium bij "aangeboden" te posten, inclusief de regio waar het op gehaald kan worden. Hier krijg je allerlei op- en aanmerkingen erop en ik vraag me af of dat je bedoeling was.....

Als ik iets tweedehands koop/verkoop dan is het gemiddeld 1/3 tot 1/2 van de nieuwprijs.
Als ik iets 2de hands wil kopen en de prijs ligt erg dicht bij de nieuwprijs dan ga ik toch voor nieuw.

Sorry heb ik het in verkeerde topic gezet ?
Ik weet wat het allemaal kost zit al jaren in aquascape
Weet dat het niet nieuw is en hoef geen hoofdprijs ofz
Heb er gewoon geen tijd meer voor

Sorry zie het al heb het onder verkeerde topic staan

Sorry heb ik het in verkeerde topic gezet ?
Ik weet wat het allemaal kost zit al jaren in aquascape
Weet dat het niet nieuw is en hoef geen hoofdprijs ofz
Heb er gewoon geen tijd meer voor
Maar laten we 'm dan omdraaien; wat zou je er nog voor willen hebben?

Draai de vraag eens om.
Heb je in de toekomst meer tijd en daarnaast de motivatie om de hobby weer op te pakken?
Is het antwoord ja dan zou ik adviseren om de levende have te verkopen en na het schoonmaken en het insmeren van de kitnaden en rubbers met wat vaseline de boel gewoon in de opslag te zetten.

Iemand die een opti-white bak wil hebben koopt een nieuwe of laat er een op maat maken.
Kortom je zal concurrerend moeten zijn met gewoon glas wat prijs betreft.

Sorry zie het al heb het onder verkeerde topic staan
@Pim misschien is het handig om je aquarium bij "aangeboden" te posten, inclusief de regio waar het op gehaald kan worden. Hier krijg je allerlei op- en aanmerkingen erop en ik vraag me af of dat je bedoeling was.....

Draai de vraag eens om.
Heb je in de toekomst meer tijd en daarnaast de motivatie om de hobby weer op te pakken?
Is het antwoord ja dan zou ik adviseren om de levende have te verkopen en na het schoonmaken en het insmeren van de kitnaden en rubbers met wat vaseline de boel gewoon in de opslag te zetten.

Iemand die een opti-white bak wil hebben koopt een nieuwe of laat er een op maat maken.
Kortom je zal concurrerend moeten zijn met gewoon glas wat prijs betreft.
Zit al 10 jaar in aquascape
Tijd voor wat nieuws dus alles gaat weg

Als ik zo vrij mag zijn - ik heb je advertentie op marktplaats ook gevonden. Je hebt 2 screenshots van je telefoon's fotogalerij erin gepropt en 1 foto van de inhoud van de bak. Geen foto van de lamp, filter, meubel, etc. Dat scheelt ook enorm in de reacties die je krijgt. Da's alsof je een auto te koop hebt en je hebt alleen 1 foto van de linkerkant erop staan en de rest niet. Dan denkt men 'dan zal die wel aan gort zijn rechts' en gaat naar de volgende.

Zal even wat betere foto’s maken
Nog geen tijd voor
Alles behalve de bak is nog geen 6 maand oud dus nieuw
Maar bedankt voor de tip

En dat erbij vraag er 300 voor alles behalve bak is 6 maand
Alleen lamp was al 220,- excl verzenden
CO2 set 220,-
Filter 190,-
Skimmer 35,-
Lillypipe set 80,-
En scharen pincetten en los spul
En dan heb je nog een Ila optic white zonder krassen met meubel