Wat is er nieuw

Herinrichting Aquarium 100cm (Preddy)

P

preddy

Guest
Vandaag mijn aquarium opnieuw ingericht en een paar nieuwe bewoners toegevoegd (Garnalen).

VhoHHnDWoc_EFAtn5pnsuLU5d3BtOLEm.jpeg

Ik ben op dit moment nog opzoek naar aanvullingen hout of keien en nog planten maar ik ben er nog niet uit hoe ik hem aan ga vullen.

Planten van forumlid Abel ontvangen 🙂

fC59R-tM27k5aV160me5GN0aY3PuD-hS.jpeg

Een paar nieuwe foto's voor in het fotoboek.

b5FpzStR1h8MFcn14vyFrlVCKGPWVE2l.jpeg

b5FpzStR1h8MFcn14vyFrlVCKGPWVE2l.jpeg

i23xnm.jpg

Nieuwe planten beginnen al aardig te groeien.

Mijn 2de aquariumpje sinds kort van zolder gehaald en vandaag de nieuwe bewoners gekocht.

Nu heb ik alleen niet goed opgelet hoe ze heten. Wel is mij verteld dat de 2 soorten niet kunnen kruisen.
WK18-NnkROlqgGHZ7kueCyJVDxY5HXON.jpeg

Hoop dat de 2 verschillende soorten goed te zien zijn. 1 soort zwart-wit andere soort blauw. van beide soorten heb ik 4 stuks gekocht.
WK18-NnkROlqgGHZ7kueCyJVDxY5HXON.jpeg

Planten zijn uit mijn aquarium en blijven er voorlopig in. wel een iets te groot mosballetje gekocht 😉 wil alleen niet blijven liggen

Ik denk te zien:

Crystal Black Shrimp
Caridina cantonensis sp. "Black"

Blue Pearl Shrimp
Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. blue

Kruisen inderdaad niet. Echt mos vinden ze erg fijn trouwens (mosbal is stiekem een algbal). En als je met wat hout of steen de hoogte in gaat, dan zullen de garnalen dat ook doen. Ziet er leuk uit.

Veel plezier met je nieuwe diertjes.

Alexej zei:
Ik denk te zien:

Crystal Black Shrimp
Caridina cantonensis sp. "Black"

Blue Pearl Shrimp
Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. blue

Kruisen inderdaad niet. Echt mos vinden ze erg fijn trouwens (mosbal is stiekem een algbal). En als je met wat hout of steen de hoogte in gaat, dan zullen de garnalen dat ook doen. Ziet er leuk uit.

Veel plezier met je nieuwe diertjes.

Je hebt gelijk over de soorten. Ik ga eens even kijken wat ik toe kan voegen. De mosbal vinden ze ook wel leuk hangen ze steeds aan.

preddy zei:
Ik ga eens even kijken wat ik toe kan voegen.
Wat te denken van het uitbreiden van de aantallen. 4 per garnalensoort is wel erg karig.

Mascha&Ivo zei:
preddy zei:
Ik ga eens even kijken wat ik toe kan voegen.
Wat te denken van het uitbreiden van de aantallen. 4 per garnalensoort is wel erg karig.

Hoeveel zou jij er per soort houden? En is het aquarium dan niet te klein? 8a9liter aquarium

Hout toegevoegd en de garnalen vinden het top.

ADSu7oS6OFhJixp9bjU9gHWuQSbJxBQj.jpeg

ADSu7oS6OFhJixp9bjU9gHWuQSbJxBQj.jpeg

Mooi stukje hout.
En, je kunt er makkelijk meer garnalen in houden hoor. 2x 10 ofzo is wel een mooie start.

Een update van mijn meter bak. Vandaag getuige geweest van het uitzetten van de eitjes door de dwerggourami's. Leuke ervaring maar het ziet er toch heel apart uit zoals te zien op onderstaande foto.

sry voor de slechte foto. krijg het er niet beter op.
Xv4H_4b6qipZaXO-9JQpthSxN0igDlvA.jpeg

Na een lange tijd weer een update. Zoals te zien is er redelijk wat veranderd.

hp7xoctX9dntyyiklwwiRU2f9p7m9dvq.jpeg

hp7xoctX9dntyyiklwwiRU2f9p7m9dvq.jpeg

zOusJFtVaVfZbpeqWYT8i5wA5eNSuvu6.jpeg
hier is te zien dat ik een leghol heb ingegraven waardoor er een soort grot is ontstaan

Heel erg leuk ingericht!Je grot vind ik zeer geslaagd! Alleen zou ik voor een andere bodem hebben gekozen omdat ik deze wel heel erg grof vind,optisch verkleint dit naar mijn mening je aquarium. Moest je ooit wat willen veranderen dan zou ik je aanraden om deze bodem te vervangen door een zandbodem of door fijn grind 🙂

Dat heb ik al vaker gehoord en ben het zeker met je eens. Wanneer ik het grind vervang wordt het zeker heel fijn grind.

Nu ook een upload van mijn vuurgarnalen:

KJ1nEkcRyUh7y5ibroO9s1Pl_E5jPalZ.jpeg

KJ1nEkcRyUh7y5ibroO9s1Pl_E5jPalZ.jpeg

Er zitten ongeveer 30 garnalen in.

Het lijkt wel een winterlandschap!

Let it snow, let it snow, let it snow...... :sorry:

Het is er wel het weer voor... vanavond aan de warme chocolademelk en speculaasjes!

Nog even wat foto's van de 100 cm aquarium.

Mijn groepje gouramis's
QC4OW-4pMn57KgcDrlIGs_o73NAzUS-P.jpeg

Gister een kokosnoot besteld en de kersenbuiken maken er meteen gebruik van. Nu hopen dat ze een keer kleintjes krijgen.

Ook sinds kort 2 nieuwe aanwinsten. Het gaat erg goed samen met de kersenbuiken ze zwemmen zelfs naast elkaar. Met op de achtergrond 1 van de 3 l144

Bedankt Cedric

Leuk aquarium!

Ik zou de cichliden wel even goed in de gaten houden, want kersenbuiken kunnen erg fel worden als ze larfjes hebben.

Ga ik doen. Ik heb de kersenbuiken nu al aardig lang en ze hebben nog nooit larfjes gehad. Vraag mij af of dat er nog wel inzit.

Ja dat weet ik. Heb ze meerdere malen gehad en elke keer had ik wel nestjes. Deze 2 zwemmen veel samen, maar nog geen succes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan