Wat is er nieuw

Herkent iemand de huidverkleuringen van mijn L ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Irmama
  • Startdatum Startdatum
I

Irmama

Guest
Wat is je bakmaat ? 80cm
Wat zijn je waterwaarden ? PH 6,5 -7 NO2 0,5 NH3 0 NO3 0 KH 4 GH6
Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze. JbL cristalprofi greenline e901. 900L/ uur
Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan? 1/3 per week
Om welke vis(sen) gaat het ? L001
Wat zijn de medebewoners ? L001, pristella's, vuurneons, apistogramma's, guppen
Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ? Nee
Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk) De vis verkleurd. Was al vanaf het begin lichter gekleurd dan de andere. Dacht dat het gewoon bij de vis hoorde. Nu zie ik dat de vinnen iets gaan rafelen (niet te zien op de foto, beestje laat zich niet veel zien), en dat hij verder verkleurd.
Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc) niets
Hoelang heeft de vis het al ? Moeilijk te zeggen.
Heb je de vis al lang ? of betreft het een nieuwe vis ? Eerste inwoner van deze bak. Februari.

De andere vissen zien er goed uit. De vis eet goed en heb niet zien schuren of zo. Ik heb de vis apart gezet.

Ik ben er van op de hoogte dat deze vissen te groot worden. Er is al een ander adres gevonden met een twee meter bak.

PxeTnAm24T-jvA2lctm1MDFvftiY1Zz0.jpeg

PxeTnAm24T-jvA2lctm1MDFvftiY1Zz0.jpeg

Lijkt mij gewoon verkleurd door stress. Als die van mij soms schrikt is 'ie ook ineens half bleek.

Hmm..
Maar de andere is schuwer dan deze en die ziet er wel gewoon helemaal normaal uit. Die zou dan toch ook moeten kleuren bij stress?

Mijn l052 doet dit ook wel eens, normaal is tie gewoon zwart geel, maar als hij het ergens niet mee eens is is tie gelijk grijs grauw geel achtig. voer 'm een keertje broccoli. daar wordt de mijne altijd goed vrolijk van ;-)

mvg. jorrit

Ik zal eens kijken of ik hem blij kan maken 🙂

Wat krijgt meneer of mevrouw zoal te eten?

Komkommer, spinazie, sla, van die algentabletjes..

En hout.

Planet Catfish : Lettuce, Peas, Frozen Spinach and any prepared food that reaches the bottom. Larger fish enjoy prawns or pieces of freshwater trout. Algae (especially soft brown) will be eaten immediately.

Kortom : Deze Omnivoor heeft ook wat dierlijk voer nodig vermoed ik.

Of dat de reden van de kleurverandering is weet ik niet / denk ik niet, maar toch van belang denk ik.

Groet,
Aad

Ik vroeg zelf naar het voer omdat er bijvoorbeeld diepvries cyclops 'intensive red' en daphnia 'intensive red' op de markt zijn en hoe gek het ook mag klinken: ik heb het idee dat dit net wat meer rode kleuring bij sommige vissen kan teweegbrengen.

~ Ivo

Deze diepvriesvarianten en levend voer, voer ik ook. Alleen eten de andere vissen dit. Heb nooit gezien dat deze vissen het ook aten.

Irmama zei:
Deze diepvriesvarianten en levend voer, voer ik ook. Alleen eten de andere vissen dit. Heb nooit gezien dat deze vissen het ook aten.

Okidoki !

Je kunt ook af en toe een dierlijk tabletje voeren

De vis zit nu een paar dagen apart en ziet er nu weer stukken beter uit. Wellicht dat ie snachts aan het knokken is met zijn soortgenoot of zo..

jPDphPPDHUJzqmEJpphyRLQ18xLM_0F8.jpeg

Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit. Als je 'm wilt houden zou ik een grotere bak aanschaffen en ��n van de twee L001's wegdoen. Ze zijn behoorlijk fel naar elkaar.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan