Wat is er nieuw

Het Z.A. Discus aquarium van Nick (NickM)

Never mind. Zoals eigenlijk al wel verwacht zijn ze alweer weg..

Waarschijnlijk wel corydoras eitjes idd! Heb het al een paar keer gehad en van alle nestjes heeft 1 zich telkens zo goed verstopt dat ie niet is opgegeten en nu bijna net zo groot is als de volwassen dieren 😛 Vooral nadat ik het water heb ververst heb ik nog wel eens een nestje en daarvoor gaan ze inderdaad druk door de bak heen en bij de ramen langs.

Mooie bak trouwens! Hoe heet dit soort hout? Is dit nou kienhout? Heb het zelf ook alleen kan de juiste benaming nooit vinden.

Dankjewel Aqua1992. Ik hoop dat ze nu de eitjes ook gaan verstoppen. Ze waren vanochtend weer bezig voor het raam.

Het is inderdaad kienhout. Gekocht bij een bekende van dit forum, waar ik hem ook gevonden heb trouwens. Moet even kijken bij Hans Osendarp, klik.

Het hout zinde me toch niet, dus ben weer aan het schuiven geweest. Samen met de plantjes. Vindt dit net iets mooier. Heb nog wel last van zweef vuil, maar daarvoor komt er een bodem afzuiging met 3 afzuigpunten verdeelt over de 2 filters. De tekeningen ligt al klaar op basis van verschillende ervaringen gedeelt op dit forum.
Daarnaast gaan de tetra's en ramireza's er waarschijnlijk uit richting mijn zwager om ruimte te maken voor een koppel en/of groep cichlides.
3 discussen zetten regelmatig af. Helaas blijven de eitjes onbevrucht en zijn ze na maximaal 3 nachtjes ook weer verdwenen. Hetzelfde geldt voor de corydorasjes. Ze zetten regelmatig af, maar die eitjes redden het meestal nog geen 5 minuutjes.

Heb helaas geen hi tech camera, dus hier mogen jullie het mee doen:

IMG_0129_zpsaac689de.gif

IMG_0128_zpsf2f65a2e.gif

IMG_0127_zpsa25b0e91.gif

IMG_0126_zps8706f3b3.gif

IMG_0125_zps02fc9bdf.gif

IMG_0124_zps4b8c6105.gif

IMG_0123_zps705a5888.gif

IMG_0122_zps87b551fe.gif

IMG_0121_zpsa5498831.gif

Zou je eventueel via pb met mij kunnen delen hoe je die afzuig punten gaat maken (het systeem uberhaupt). Sorry als het ergens staat wat is de maat van je aquarium? en welk type filters gebruik je op moment?.

Je nieuwe inrichting ziet er top uit

Ohh..pff krijg al hoofdpijn als ik eraan denk ben echt uberhaupt niet technisch blij dat ik aquarium zelf gelijmd heb en het frame. Maar zo'n systeem zou niet weten hoe te beginnen.

Mooi maat ook, Bevalt de Sunsun?is het een stille buiten filter? zit zelf te denken om de kleinste filter(externe) ook te vervangen voor groter.

Het valt reuze mee. Op papier lijkt het lastiger dan dat het is. Dit is gewoon een kwestie van doen. Dat wijst zichzelf 😉

De sunsun bevalt eerlijk gezegd niet. Zit een uv lampje in die na 2 weken al kapot is en hij maakt een continu zoemend geluid. Heb al contact met de leverancier voor een oplossing.

Gr. Nick

Duidelijk, ik ga er eens na kijken. Dan valt de Sunsun af hij was wel intressant zeker omdat hij 2000 L/H per uur doet. Zat te denken om de Fluval xf6 te kopen maar hoop eigenlijk op een iets goedkoper oplossing.

Ik ga je topic zeker volgen 🙂

Prachtige discusvissen heb je zeg! Erg mooi getekend.

Gr Robin

Je hebt zelf ook een leuke discusbak 😀

@mss misschien dat een 2de hands eheim 2217 iets is voor je. Kan je voor een paar 10tjes al kopen op marktplaats en is voor aquaria tot 600 liter. Heb er toevallig net 1 gekocht aangezien ik gister mijn eheim sloopte. Wat maar goed is ook, had hem gekregen bij het aquarium, maar nooit echt naar gekeken. Kwam er gelijk achter dat de bak van een 2128 is, maar de kop die erop zit van een 2026. De 2026 is bij lange na niet sterk genoeg voor mijn aquarium. 😳

@Robin-s & Richvio Dankjewel, het clubje moet nog worden uitgebreid naar 10 a 12 stuks, maar dat komt met de tijd. Dit clubje doet het op het moment erg goed.

Kleine uitbreiding gehad...

IMG_0198_zps9e66b204.gif

IMG_0199_zps446739c8.gif

IMG_0200_zps78f095d4.gif

IMG_0201_zps2a5453b7.gif

IMG_0202_zps76ebc937.gif

IMG_0204_zpsc5d80c2c.gif

IMG_0205_zps6dd9ec67.gif

IMG_0206_zps80160e7d.gif

Een korte video van de groep..

[video]http://www.youtube.com/watch?v=r2-gE30sTOw&sns=em[/video]

Er liggen een aantal plannen klaar. Mijn focus ligt op het moment om een groot gedeelte van mijn bij vissen te verkopen. Wil de bak meer biotoop correct maken, maar ben nog aan het kijken hoe ik dat precies wil..

Mooie bak!

En ook prachtige vissen d'r in... 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan