Wat is er nieuw

Hier de Juwel Rekord 800 110L 80x35x40 cm van Giegel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Giegel
  • Startdatum Startdatum
ik heb het nagekeken op de kassabon staat dat het
mini haaitjes Equador zwart zijn
en de algeters vietnam

weet niet meer welke dat zijn wat ik zag in de dierenwinkel ( discus ) maar vraag het nog wel na van de week

Waarom lukt het me nu niet om een foto up te loaden ?
alles geprobeerd kijk vannacht nog wel ff of morgen

Ben nog ff langs discus geweest en gevraagd hoe groot de haaitjes
Worden, ze worden 15 cm

En ik zat te denken aan een aal die 40 cm word

En misschien nog een garnaaltje erbij

Vraagje zou het kwaad kunnen als een kat bovenop
de aquarium ligt ( kwa gewicht )

Giegel zei:
Ben nog ff langs discus geweest en gevraagd hoe groot de haaitjes
Worden, ze worden 15 cm
Ik heb er zo mijn twijfels bij. Als het inderdaad de Arius seemani is - wat ik nu denk, met Pangasius zat ik mis - heb je het over 25 a 30cm.

Want, waar was deze uitspraak dan op gebaseerd?
Giegel zei:
Wat ik weet kunnen die haaitjes iets van 30 cm worden dus dat is best wel groot ja

En verder:
Giegel zei:
En ik zat te denken aan een aal die 40 cm word
Een aal van 40cm in een 80cm aquarium? Dan kan ik onderstaande alleen maar beamen:
Fantoom zei:
30 cm in een 80 cm bak? Haal die beestjes daar snel weg!

~ Ivo

Giegel zei:
Vraagje zou het kwaad kunnen als een kat bovenop
de aquarium ligt ( kwa gewicht )
Nee hoor, die kap is stevig genoeg.

A. seemani zijn trouwens brakwatervissen die flink wat zwemruimte nodig hebben. Denk aan +200 cm.

Dat was gebaseerd op iemand anders die dat zei
Maar ik dacht vraagt het voor zekerheid ff na

Het eerste wat ik vond toen ik zoch op mini haai equador was die Arius seemani en daar lijkt hij verdraaid veel op. Nu is de Discus met alle respect ook 'maar' een dierenwinkel, vandaar mijn grote twijfel.

Ben je werkelijk serieus? Een aal van 40cm in een 80cm aquarium?

Een aal van 40cm moet je n��it in een bak van 80cm stoppen. Echt niet doen, is zielig voor het beestje en waarschijnlijk ook voor je andere bewoners...

En even voor de duidelijkheid, we zijn je hier nu niet afzeiken, we willen je helpen om een mooi en goed uitgebalanceerd visbestand te krijgen. Dus ik zou je haaitjes en je algeneters proberen terug te brengen naar de winkel.

Dat zijn zonder twijfel Arius seemani. Ik heb ooit namenlijk dezelfde fout gemaakt. Niets om je voor te schamen dus, want dieren winkels liegen alles bij elkaar om ze te verkopen. Ze worden ongeveer 30cm en hebben heel veel zwemruimte nodig. Je zult gauw genoeg merken dat ze regelmatig met grote snelheid tegen het glas aan beuken met hun hoofd.

Dat ze in de winkel zeggen dat ze maar 15cm worden is niet helemaal gelogen, want waarschijnlijk zijn ze al dood voordat ze volgroeid zijn...

Als je leuke aal achtige vissen wilt, kijk dan eens voor pangio kuhlii's.

474357giegel_0_82_iphone_van_george_012.jpg

Hier een garnaal op het hout

175783_0_82_iphone_van_george_011.jpg

Hier nog een van een andere garnaaltje

vraagje ?

ken het kwaad om neontetra's bij de kardinaal tetra's te doen ?

ja en dus????

minimaal een bak van 2 meter...
sorry hoor maar jij wilt allemaal grote vissen in een veel te klein bakje stoppen,

ik was ff aan het infomeren ernaar
dus vandaar
maar met de tijd gaan ze eruit dus
alles komt goed !

[video]http://www.youtube.com/watch?v=nj8cQ5OOiio&feature=youtu.be[/video]

Hier een nieuwe filmpje

En wat vinden jullie ervan ( van het filmpje ? )

Vanavond komen er nog meer foto's en filmpjes erop te staan !

het bruine wat op de planten zit kan dat kwaad ?

ik kan het op de foto niet goed zien, maar waarschijnlijk gewoon bruinalg omdat de bak nog niet zolang draait.. gaat vanzelf wel weer weg (als je tenminste niet constant verlicht 😉 )

heb ook sinds kort 5 slakjes erin
zullen wel met de plantjes erbij gezetten hebben

maar ze groeien wel als kool de slakjes

Van het weekend komt me 2 meter bak als alles mee zit

hij is 2 meter bij 50x50 met een biologisch filter
als ik hem binnen heb dan maak ik een nieuwe fotoalbum dus
meer kan ik er nog niet over zeggen
hoe ik het ga inrichten of ik een tropische bak ervan maak of een zeezout aquarium ervan maak
ik twijfel nogal daarover dus

misschien hebben jullie nog ideeen ?
dan hoor ik lees ik het graag

alvast bedankt

wat gaaf, een 2 meter bak!
zit wel heeeeeeel wat verschil in een tropische (zoet)waterbak of een zoutwateraquarium!
als je voor zoutwater gaat zou ik daar eerst een boel over gaan lezen, komt een hele boel bij kijken en is heel anders dan zoet.

Heb je ook wel een budget voor een zoutwater bak? Kost bakken met geld vergeleken met een zoetwater aquarium 😉

Zout is wat duurder inderdaad 🙂 maar wel te doen. Vroeger was de techniek onbetaalbaar...

hij komt dan te staan waar me andere bak staat en die komt dan ergens anders te staan

idd een mooi aquarium en die haaitjes zijn zeker mooi (ik wou ze ook altijd) allen ze horen niet in een aquarium van 80cm de bak moet veel groter zijn haal ze snel weg

ik heb een nieuwe bak besteld 121 cm dus dan doe ik me mini haaimeervallen daarin

ik weet alleen niet of ik kien hout erin doe of ander soort hout

weet iemand iets leuks of een idee ?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan